-
BGG랭킹
BGG전체 : 10393
WARGAMES : 1585
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.60 / 5
-
디자이너
Kevin Boylan
-
아티스트
John Kranz, Rodger B. MacGowan, Joe Youst
-
인원
게임 소개
침입: 노르웨이는 호평을 받고 있는 영국 스탠드 얼론 게임 시스템의 능률적인 버전을 사용하여 이 흥미로운 캠페인을 시뮬레이션합니다. 완전히 통합된 육해공 규칙은 3차원(육상, 해상, 공중)으로 전쟁의 복잡한 상호작용을 정확하게 묘사하여 학습하고 플레이하기 쉽고 양측이 게임에 지속적으로 참여하도록 합니다. 왜냐하면 여러분이 취하는 바로 그 행동이 상대방에게 감지되고 반응할 수 있기 때문입니다. 다음과 같은 캠페인의 고유한 측면을 시뮬레이션하기 위한 특별 규칙이 포함되어 있습니다.
혹독한 북극 겨울의 영향
노르웨이 육군의 무모한 동원.
난파당한 선원들을 지상군으로 사용하는 것
강경노르웨이 지휘관의 영향
게임 기능:
게임 카운터는 독일, 노르웨이, 영국, 프랑스, 폴란드 군대를 지상 부대의 대대 및 중대, 항공기 편대로 나타내며, 해군 부대는 순양함 크기 이상의 개별 전투함 또는 소형 함정 그룹으로 나타낸다.
플레이어가 다양한 아히스토리컬 옵션을 실험할 수 있는 변형 규칙은 다음과 같다.
보다 적극적인 영국해군의 교리.
초기 노르웨이 동원
보다 효과적인 U보트 공격
노르웨이에 있는 더 큰 독일인 5열
상세한 커버리지 또는 갑옷과 포병 효과, 낙하산 부대, 해안포, 얼어붙은 호수 공군기지, 스키 부대의 특수 능력.
게임 규모:
게임 턴: 3일
헥스: 26km/16마일
부대: 소대대대, 단일함대, 항공대대대
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
17 x 22" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(560 1/2" 카운터)
32페이지 분량의 침략: 노르웨이 규칙집
16페이지 분량의 침략: 노르웨이 QuickStart 책자
12페이지짜리 침략 하나: 노르웨이 시나리오 및 역사 책자
단일 면으로 인쇄된 6장의 플레이어 보조 카드
10면 주사위 하나
카드놀이 적합성: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-10시간
혹독한 북극 겨울의 영향
노르웨이 육군의 무모한 동원.
난파당한 선원들을 지상군으로 사용하는 것
강경노르웨이 지휘관의 영향
게임 기능:
게임 카운터는 독일, 노르웨이, 영국, 프랑스, 폴란드 군대를 지상 부대의 대대 및 중대, 항공기 편대로 나타내며, 해군 부대는 순양함 크기 이상의 개별 전투함 또는 소형 함정 그룹으로 나타낸다.
플레이어가 다양한 아히스토리컬 옵션을 실험할 수 있는 변형 규칙은 다음과 같다.
보다 적극적인 영국해군의 교리.
초기 노르웨이 동원
보다 효과적인 U보트 공격
노르웨이에 있는 더 큰 독일인 5열
상세한 커버리지 또는 갑옷과 포병 효과, 낙하산 부대, 해안포, 얼어붙은 호수 공군기지, 스키 부대의 특수 능력.
게임 규모:
게임 턴: 3일
헥스: 26km/16마일
부대: 소대대대, 단일함대, 항공대대대
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
17 x 22" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(560 1/2" 카운터)
32페이지 분량의 침략: 노르웨이 규칙집
16페이지 분량의 침략: 노르웨이 QuickStart 책자
12페이지짜리 침략 하나: 노르웨이 시나리오 및 역사 책자
단일 면으로 인쇄된 6장의 플레이어 보조 카드
10면 주사위 하나
카드놀이 적합성: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-10시간
Invasion: Norway simulates this fascinating campaign using a streamlined version of the acclaimed Britain Stands Alone game system. Fully integrated land, air, and naval rules accurately portray the complex interplay of warfare in three dimension (land, sea and air) in a way that is easy to learn and play, and keeps both sides constantly involved in the game, because very action you take may be detected and reacted to by your opponent. Special rules are included to simulate such unique aspects of the campaign as:
The effect of the severe Arctic winter
The haphazard mobilization of the Norwegian Army
The use of shipwrecked sailors as ground troops
The impact of die-hard Norwegian commanders
Game Features:
Game counters portray the German, Norwegian, British, French and Polish armed forces as battalions and companies of ground units, and squadrons of aircraft, while naval units are either individual combat ships of cruiser size or larger, or groups of smaller vessels.
Variant rules that allow players to experiment with a broad range of ahistorical options including:
A more aggressive British naval doctrine
Earlier Norwegian mobilization
More effective U-Boat attacks
A larger German fifth column in Norway
Detailed coverage or armor and artillery effect, paratroops, coast artillery, frozen lake airbases, and the special capabilities of ski troops.
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 16 miles / 26 kilometers
Units: Platoon to Battalion, Single Ships, and Air Squadrons
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
One 17 x 22" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (560 1/2" counters)
One 32-page Invasion: Norway rulebook
One 16-page Invasion: Norway QuickStart booklet
One 12-page Invasion: Norway Scenario & Historical booklet
Six single-side printed Player Aid Cards
One 10-sided die
Solitaire Suitability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-10 hours
The effect of the severe Arctic winter
The haphazard mobilization of the Norwegian Army
The use of shipwrecked sailors as ground troops
The impact of die-hard Norwegian commanders
Game Features:
Game counters portray the German, Norwegian, British, French and Polish armed forces as battalions and companies of ground units, and squadrons of aircraft, while naval units are either individual combat ships of cruiser size or larger, or groups of smaller vessels.
Variant rules that allow players to experiment with a broad range of ahistorical options including:
A more aggressive British naval doctrine
Earlier Norwegian mobilization
More effective U-Boat attacks
A larger German fifth column in Norway
Detailed coverage or armor and artillery effect, paratroops, coast artillery, frozen lake airbases, and the special capabilities of ski troops.
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 16 miles / 26 kilometers
Units: Platoon to Battalion, Single Ships, and Air Squadrons
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
One 17 x 22" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (560 1/2" counters)
One 32-page Invasion: Norway rulebook
One 16-page Invasion: Norway QuickStart booklet
One 12-page Invasion: Norway Scenario & Historical booklet
Six single-side printed Player Aid Cards
One 10-sided die
Solitaire Suitability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-10 hours
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
562
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
449
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
385
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
353
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18