-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-70 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Christian Fritz, Stephan-Alexander Peter
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
만두아는 비대칭 추상 전략 게임으로, 25칸의 정사각형 보드에 각 면의 중앙에 총 29칸의 보조 공간을 더한 형태로 진행된다. 한 선수는 4마리의 호랑이와 경기를 하고, 다른 한 명은 25마리의 사냥꾼과 경기를 합니다. 호랑이는 처음부터 보드에 올라 한 칸씩 직교로 움직이는 반면 사냥꾼들은 보드에 모두 오를 때까지 한 칸씩 보드에 먼저 배치된다. 그리고 이것들도 같은 방식으로 움직인다.
호랑이는 이제 한 명의 사냥꾼을 뛰어넘어 그 뒤의 자유 공간에 착륙하거나 두 명의 사냥꾼 사이에서 (점프가 아닌) 이동을 하여 둘 다 제거할 수 있습니다. 점프가 다른 점프를 할 기회를 열 경우, 동일한 동작으로 점프하는 식이다. 호랑이는 최대한 많은 사냥꾼을 포획해야 하는데, 선수는 이동 전에 얼마나 많은 사냥꾼을 포획할 것인지 말해야 한다.
사냥꾼들이 호랑이를 잡을 수 있는 유일한 방법은 선수의 잘못된 움직임이다. 이것은 호랑이들이 "완벽한" 움직임을 한다면, 그들이 가능한 한 적은 수의 사냥꾼들을 잡는 방식으로 움직일 때입니다. "wrong" 동작을 하는 호랑이가 잡힙니다.
호랑이가 모두 잡히거나 움직이지 않으면 사냥꾼이 이긴다. "stalemates"라는 두 가지 특별한 상황이 더 있지만, 사냥꾼들이 이긴다: 1. 사냥꾼이 움직이지 않는 경우(만두아 교착 상태) 또는 나머지 사냥꾼을 움직이지 못하게 하는 효과로 인해 희생되는 경우(만두아 교착 상태) 2.
사냥꾼들이 모두 잡히면 호랑이가 이긴다.
이 게임은 인도네시아에 살고 있는 두 명의 독일인에 의해 발명되었으며 고대 인도의 호랑이 사냥 전술에서 파생되었다.
호랑이는 이제 한 명의 사냥꾼을 뛰어넘어 그 뒤의 자유 공간에 착륙하거나 두 명의 사냥꾼 사이에서 (점프가 아닌) 이동을 하여 둘 다 제거할 수 있습니다. 점프가 다른 점프를 할 기회를 열 경우, 동일한 동작으로 점프하는 식이다. 호랑이는 최대한 많은 사냥꾼을 포획해야 하는데, 선수는 이동 전에 얼마나 많은 사냥꾼을 포획할 것인지 말해야 한다.
사냥꾼들이 호랑이를 잡을 수 있는 유일한 방법은 선수의 잘못된 움직임이다. 이것은 호랑이들이 "완벽한" 움직임을 한다면, 그들이 가능한 한 적은 수의 사냥꾼들을 잡는 방식으로 움직일 때입니다. "wrong" 동작을 하는 호랑이가 잡힙니다.
호랑이가 모두 잡히거나 움직이지 않으면 사냥꾼이 이긴다. "stalemates"라는 두 가지 특별한 상황이 더 있지만, 사냥꾼들이 이긴다: 1. 사냥꾼이 움직이지 않는 경우(만두아 교착 상태) 또는 나머지 사냥꾼을 움직이지 못하게 하는 효과로 인해 희생되는 경우(만두아 교착 상태) 2.
사냥꾼들이 모두 잡히면 호랑이가 이긴다.
이 게임은 인도네시아에 살고 있는 두 명의 독일인에 의해 발명되었으며 고대 인도의 호랑이 사냥 전술에서 파생되었다.
Mandua is an asymmetrical abstract strategy game, played on a square board with 25 spaces plus an aditional space at the middle of each side for a total of 29 spaces. One player plays the 4 tigers, the other one the 25 hunters. Tigers are on the board from the beginning and moving one space orthogonally, while hunters are first placed on the board one by one until all hunters are on the board. Then these also move in the same way.
Tigers now can capture hunters by jumping over one hunter and land on a free space behind it or move (not jump!) between two hunters and remove both of them. If a jump opens an occasion for another jump, this is done in the same move, and so on. The tigers are forced to capture as many hunters as possible, and the tigers` player has to tell before his move, how many total hunters he will capture in his move.
The only way hunters can capture tigers is a wrong move by the tigers` player. This is, when the tigers move in a way that they are only capturing less hunters than possible, if made a "perfect" move. The tiger which is doing the "wrong" move, is captured.
Hunters win, if tigers are all captured or immobilized. There are two more special situations, both "stalemates", but wins for the hunters: 1. If hunters are immobile (Mandua stalemate) or 2. if they are even sacrificed with the effect of immobilizing the remaining hunters.
Tigers win, if all hunters are captured.
This game was invented by two Germans living in Indonesia and is derived from the tactics of ancient Indian tiger-hunting.
Tigers now can capture hunters by jumping over one hunter and land on a free space behind it or move (not jump!) between two hunters and remove both of them. If a jump opens an occasion for another jump, this is done in the same move, and so on. The tigers are forced to capture as many hunters as possible, and the tigers` player has to tell before his move, how many total hunters he will capture in his move.
The only way hunters can capture tigers is a wrong move by the tigers` player. This is, when the tigers move in a way that they are only capturing less hunters than possible, if made a "perfect" move. The tiger which is doing the "wrong" move, is captured.
Hunters win, if tigers are all captured or immobilized. There are two more special situations, both "stalemates", but wins for the hunters: 1. If hunters are immobile (Mandua stalemate) or 2. if they are even sacrificed with the effect of immobilizing the remaining hunters.
Tigers win, if all hunters are captured.
This game was invented by two Germans living in Indonesia and is derived from the tactics of ancient Indian tiger-hunting.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
584
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
355
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18