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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 배틀쉽과 게임 플레이가 강한 판타지 기반 게임입니다.
각 플레이어는 비밀리에 자신만의 던전을 만들며, 플레이어들 사이에 방패막이로 사용할 수 있는 스탠드업 컷아웃 캐슬이 있다. 당신은 당신의 던전의 모든 장소에 계단을 따라 작은 지하 2층까지 사각형 모양의 벽을 설치한다. 당신은 또한 당신의 몬스터들과 다양한 보물들을 다른 플레이어가 발견하도록 배치한다. 벽이나 보스 몬스터에 의해 잘려나갈 수 없는 방식으로 무기를 배치할 수 없습니다. 그런 다음 다른 플레이어에게 던전 입구가 어느 공간인지 알려줍니다.
각 선수는 차례로 자신이 이동하고자 하는 공간을 외친다. 한 번에 한 칸씩 불러야 합니다. 만약 그곳에 벽이 있다면, 선수의 차례는 끝납니다. 공간이 확보되면 계속 진행할 수 있습니다. 괴물이 있다면 반드시 싸워야 한다. 플레이어가 승리하면 승리하여 보상 카드를 받게 되며, 그렇지 않으면 차례가 끝난다. 보물 상자가 있으면 플레이어가 검사할 수 있습니다. 보물이면 간직하고 넘어갈지도 몰라 만약 모방(보물상자처럼 생긴 괴물)이라면, 그는 그것이 괴물인 것처럼 맞서 싸워야 한다.
플레이는 한 명의 플레이어가 필요한 보물 3개를 모두 획득하고 보스 몬스터를 처치할 때까지 플레이어 간에 번갈아 가며 진행되며, 그 플레이어가 승자이다.
구성 요소에는 최소한의 텍스트가 존재하며, 한 플레이어가 규칙을 알고 카드가 무엇을 하는지 아는 한 다른 플레이어에게 보여주는 것은 쉽다.
각 플레이어는 비밀리에 자신만의 던전을 만들며, 플레이어들 사이에 방패막이로 사용할 수 있는 스탠드업 컷아웃 캐슬이 있다. 당신은 당신의 던전의 모든 장소에 계단을 따라 작은 지하 2층까지 사각형 모양의 벽을 설치한다. 당신은 또한 당신의 몬스터들과 다양한 보물들을 다른 플레이어가 발견하도록 배치한다. 벽이나 보스 몬스터에 의해 잘려나갈 수 없는 방식으로 무기를 배치할 수 없습니다. 그런 다음 다른 플레이어에게 던전 입구가 어느 공간인지 알려줍니다.
각 선수는 차례로 자신이 이동하고자 하는 공간을 외친다. 한 번에 한 칸씩 불러야 합니다. 만약 그곳에 벽이 있다면, 선수의 차례는 끝납니다. 공간이 확보되면 계속 진행할 수 있습니다. 괴물이 있다면 반드시 싸워야 한다. 플레이어가 승리하면 승리하여 보상 카드를 받게 되며, 그렇지 않으면 차례가 끝난다. 보물 상자가 있으면 플레이어가 검사할 수 있습니다. 보물이면 간직하고 넘어갈지도 몰라 만약 모방(보물상자처럼 생긴 괴물)이라면, 그는 그것이 괴물인 것처럼 맞서 싸워야 한다.
플레이는 한 명의 플레이어가 필요한 보물 3개를 모두 획득하고 보스 몬스터를 처치할 때까지 플레이어 간에 번갈아 가며 진행되며, 그 플레이어가 승자이다.
구성 요소에는 최소한의 텍스트가 존재하며, 한 플레이어가 규칙을 알고 카드가 무엇을 하는지 아는 한 다른 플레이어에게 보여주는 것은 쉽다.
This game is a fantasy based game with strong gameplay ties to Battleship.
Each player secretly sets up his own dungeon; there's a stand-up cut-out castle to use as a shield between the players. You place the square-shaped walls all over the place in your dungeon, along with stairwells to the smaller 2nd level of the dungeon. You also place your monsters and various treasures for the other player to discover, fake treasures (mimics) and your boss monster. You cannot place the weapons in such a way that they're impossible to get to (either cut off by walls or the boss monster). Your then tell the other player which space the entrance to the dungeon is.
Each player in turn calls out the space he wishes to move to. You must call out each space one at a time. If there is a wall there, the player's turn ends. If the space is clear, they may continue on. If there is a monster, it must be fought. If the player is victorious, he gains a reward card for defeating it and may continue on; otherwise his turn ends. If there is a treasure chest, the player may examine it. If it's a treasure, he may keep it and move on. If its a mimic (a monster that looks like a treasure chest), then he must fight it as if it was a monster.
Play alternates between players until one player gets all 3 necessary treasures and then fights and kills the boss monster; that player is the winner.
There is minimal text on the components; as long as one player knows the rules and what the cards do, it is easy to show the other player (the cards with JPN text on them have distinctive pictures to make it easy to remember once told what it does)..
Each player secretly sets up his own dungeon; there's a stand-up cut-out castle to use as a shield between the players. You place the square-shaped walls all over the place in your dungeon, along with stairwells to the smaller 2nd level of the dungeon. You also place your monsters and various treasures for the other player to discover, fake treasures (mimics) and your boss monster. You cannot place the weapons in such a way that they're impossible to get to (either cut off by walls or the boss monster). Your then tell the other player which space the entrance to the dungeon is.
Each player in turn calls out the space he wishes to move to. You must call out each space one at a time. If there is a wall there, the player's turn ends. If the space is clear, they may continue on. If there is a monster, it must be fought. If the player is victorious, he gains a reward card for defeating it and may continue on; otherwise his turn ends. If there is a treasure chest, the player may examine it. If it's a treasure, he may keep it and move on. If its a mimic (a monster that looks like a treasure chest), then he must fight it as if it was a monster.
Play alternates between players until one player gets all 3 necessary treasures and then fights and kills the boss monster; that player is the winner.
There is minimal text on the components; as long as one player knows the rules and what the cards do, it is easy to show the other player (the cards with JPN text on them have distinctive pictures to make it easy to remember once told what it does)..
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