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BGG랭킹
BGG전체 : 2089
WARGAMES : 155
7.4Europe Engulfed: WWII European Theatre Block Game (2003) -
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인원
2-3 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
720-720 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.76 / 5
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디자이너
Jesse Evans, Rick Young
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
GMT 웹 사이트:
GMT게임즈가 블록게임 마니아들에게 처음 선보이는 유럽 에워티드(EE) 제작에 13년 이상의 디자인과 개발이 들어갔다. 1939년 9월부터 1945년 말까지 유럽의 제2차 세계 대전 전체를 다룬다.
에워싼 유럽은 경기력과 역사적인 상대들이 겪었던 압박감에 초점을 맞추며 빠르게 경기를 펼친다. 이 게임은 역사적인 세부 사항을 희생하지 않고 이 수준의 플레이 가능성을 달성합니다. 모든 캠페인은 플레이어가 다음과 같은 우아한 게임 시스템에 익숙해지면 하루에 10시간에서 14시간 동안 실행할 수 있습니다.
목재 블록 단위:
육지 단위의 목재 블록은 사실적인 전쟁의 안개를 제공한다. 오직 조종하는 플레이어만이 자신의 유닛이 갑옷인지 보병인지, 전투할 때까지 약한지 강한지 알 수 있다. 상대의 힘을 알 수 없는 것은 가장 경험이 많은 선수들도 전술적, 전략적 실책을 공평하게 분담하도록 보장한다.
생산 및 전략 전쟁:
유럽 삼켜진 게임 턴은 각각 두 달씩 진행되며, 이 턴 내에서 생산과 전략전이 벌어진다. 창의적 생산체계는 정복력이 자원을 잃은 본래의 힘과 같은 가치를 자원 영역에서 얻지 못한다는 것을 보여준다. 생산 레벨은 계산하기 쉽고, 생산 선택에는 특수 작전, 함대, 유보트, 전략 전투기와 폭격기 자산, 지상 지원 부대, 박격포, V-무기, 그리고 물론 많은 수의 장갑과 보병과 기수부대가 포함된다.
특수 작업:
특별행동은 두 달간의 경기 턴을 거치면서 발생한 역사적인 큰 영토이득을 복수의 선수 턴으로 발목을 잡지 않고 설명하기 위한 혁신적인 룰 제도다. 특수 액션을 사용하여 플레이어는 추가 이동 단계와 전투 라운드, 수륙 양용 공격 및 공수 공격을 구입할 수 있으며 상대의 전투 단계 중에 액션을 취할 수도 있다.
규칙집 및 플레이북:
24쪽짜리 룰북에는 많은 예시가 명쾌하게 적혀 있다. 또한 24페이지 분량의 플레이북도 포함되어 있습니다. 플레이북에는 플레이어 노트, 디자이너 노트, 선택적 규칙, 시나리오, 색인 및 1940년 5월/6월 턴을 강조하는 플레이의 확장 예가 포함되어 있으며, 여기에는 공격 및 방어를 위한 전술이 나와 있습니다.
유럽은 매우 역사적인 느낌으로 빠르게 연극을 집어삼켰다. 많은 선수들이 실제 전쟁에서 전략급 지휘관들이 느끼는 압박과 스트레스를 실제로 느낀다는 뜻을 내비쳤다. 이렇게 빠르고 역사적인 가치를 지닌 유럽 극장 게임은 없습니다.
재생 시간:
1939년 캠페인: 최대 14시간
1941년 전역: 최대 10시간
Blockskrieg!: 최대 6시간
유럽 전쟁: 최대 5시간
'42 - '43 투맵 시나리오: 4시간
'42 - '43 단일 지도 시나리오: 3시간
패튼의 판타지 시나리오: 2시간
통합:
아시아를 집어삼키다
GMT게임즈가 블록게임 마니아들에게 처음 선보이는 유럽 에워티드(EE) 제작에 13년 이상의 디자인과 개발이 들어갔다. 1939년 9월부터 1945년 말까지 유럽의 제2차 세계 대전 전체를 다룬다.
에워싼 유럽은 경기력과 역사적인 상대들이 겪었던 압박감에 초점을 맞추며 빠르게 경기를 펼친다. 이 게임은 역사적인 세부 사항을 희생하지 않고 이 수준의 플레이 가능성을 달성합니다. 모든 캠페인은 플레이어가 다음과 같은 우아한 게임 시스템에 익숙해지면 하루에 10시간에서 14시간 동안 실행할 수 있습니다.
목재 블록 단위:
육지 단위의 목재 블록은 사실적인 전쟁의 안개를 제공한다. 오직 조종하는 플레이어만이 자신의 유닛이 갑옷인지 보병인지, 전투할 때까지 약한지 강한지 알 수 있다. 상대의 힘을 알 수 없는 것은 가장 경험이 많은 선수들도 전술적, 전략적 실책을 공평하게 분담하도록 보장한다.
생산 및 전략 전쟁:
유럽 삼켜진 게임 턴은 각각 두 달씩 진행되며, 이 턴 내에서 생산과 전략전이 벌어진다. 창의적 생산체계는 정복력이 자원을 잃은 본래의 힘과 같은 가치를 자원 영역에서 얻지 못한다는 것을 보여준다. 생산 레벨은 계산하기 쉽고, 생산 선택에는 특수 작전, 함대, 유보트, 전략 전투기와 폭격기 자산, 지상 지원 부대, 박격포, V-무기, 그리고 물론 많은 수의 장갑과 보병과 기수부대가 포함된다.
특수 작업:
특별행동은 두 달간의 경기 턴을 거치면서 발생한 역사적인 큰 영토이득을 복수의 선수 턴으로 발목을 잡지 않고 설명하기 위한 혁신적인 룰 제도다. 특수 액션을 사용하여 플레이어는 추가 이동 단계와 전투 라운드, 수륙 양용 공격 및 공수 공격을 구입할 수 있으며 상대의 전투 단계 중에 액션을 취할 수도 있다.
규칙집 및 플레이북:
24쪽짜리 룰북에는 많은 예시가 명쾌하게 적혀 있다. 또한 24페이지 분량의 플레이북도 포함되어 있습니다. 플레이북에는 플레이어 노트, 디자이너 노트, 선택적 규칙, 시나리오, 색인 및 1940년 5월/6월 턴을 강조하는 플레이의 확장 예가 포함되어 있으며, 여기에는 공격 및 방어를 위한 전술이 나와 있습니다.
유럽은 매우 역사적인 느낌으로 빠르게 연극을 집어삼켰다. 많은 선수들이 실제 전쟁에서 전략급 지휘관들이 느끼는 압박과 스트레스를 실제로 느낀다는 뜻을 내비쳤다. 이렇게 빠르고 역사적인 가치를 지닌 유럽 극장 게임은 없습니다.
재생 시간:
1939년 캠페인: 최대 14시간
1941년 전역: 최대 10시간
Blockskrieg!: 최대 6시간
유럽 전쟁: 최대 5시간
'42 - '43 투맵 시나리오: 4시간
'42 - '43 단일 지도 시나리오: 3시간
패튼의 판타지 시나리오: 2시간
통합:
아시아를 집어삼키다
from GMT website:
More than thirteen years of design and development have gone into the making of Europe Engulfed (EE), which is GMT Games' first offering to the block-game enthusiast. It covers the entirety of World War II in Europe from September 1939 to the end of 1945.
Europe Engulfed plays fast with its focus on playability and making players feel the pressures their historical counterparts were under. The game achieves this level of playability without sacrificing historical detail. The entire campaign is playable in a single 10-to-14 hour day once players become familiar with its elegant game systems including:
Wood Block Units:
Wood blocks for land units provide a realistic fog of war. Only the controlling player can see if their units are armor or infantry, weak or strong until combat is engaged. The inability to know the strength of your opponent ensures that even the most experienced players will make their fair share of tactical and strategic errors.
Production and Strategic Warfare:
Europe Engulfed Game Turns represent two months each and production and strategic warfare takes place within each of these turns. The inventive production system shows that the conquering power does not get the same value out of resource areas as the original power that lost them. Production levels are easy to calculate and production choices include special actions, fleets, U-boats, strategic fighter and bomber assets, ground-support units, flak, V-weapons, and, of course, lots and lots of armor and infantry and the odd paratrooper or cavalry unit from which to choose.
Special Actions:
Special actions are an innovative rule system to account for the large historical territorial gains that occurred over the course of a two-month game turn without bogging the game down with multiple player turns. Using Special Actions, players can purchase additional movement phases and combat rounds, amphibious and airborne assaults, and even take actions during an opponent's combat phase.
Rulebook and Playbook:
The 24-page rulebook is clearly written with many examples. Also included is a 24-page playbook. The playbook includes player notes, designer notes, optional rules, scenarios, index, and an extended example of play highlighting the May/June 1940 turn which reveals tactics for successfully attacking and defending.
Europe Engulfed plays quickly with a very historical feel. Many players have indicated that they actually feel the pressures and stresses felt by the strategic level commanders in the real war. We know of no other European Theater of Operations game that plays this fast and with this much historical value.
Play Times:
1939 Campaign: Up to 14 hours
1941 Campaign: Up to 10 hours
Blockskrieg!: Up to 6 hours
European War: Up to 5 hours
'42 - '43 two-map scenario: 4 hours
'42 - '43 one-map scenario: 3 hours
Patton's Fantasy scenario: 2 hours
Integrates with:
Asia Engulfed
More than thirteen years of design and development have gone into the making of Europe Engulfed (EE), which is GMT Games' first offering to the block-game enthusiast. It covers the entirety of World War II in Europe from September 1939 to the end of 1945.
Europe Engulfed plays fast with its focus on playability and making players feel the pressures their historical counterparts were under. The game achieves this level of playability without sacrificing historical detail. The entire campaign is playable in a single 10-to-14 hour day once players become familiar with its elegant game systems including:
Wood Block Units:
Wood blocks for land units provide a realistic fog of war. Only the controlling player can see if their units are armor or infantry, weak or strong until combat is engaged. The inability to know the strength of your opponent ensures that even the most experienced players will make their fair share of tactical and strategic errors.
Production and Strategic Warfare:
Europe Engulfed Game Turns represent two months each and production and strategic warfare takes place within each of these turns. The inventive production system shows that the conquering power does not get the same value out of resource areas as the original power that lost them. Production levels are easy to calculate and production choices include special actions, fleets, U-boats, strategic fighter and bomber assets, ground-support units, flak, V-weapons, and, of course, lots and lots of armor and infantry and the odd paratrooper or cavalry unit from which to choose.
Special Actions:
Special actions are an innovative rule system to account for the large historical territorial gains that occurred over the course of a two-month game turn without bogging the game down with multiple player turns. Using Special Actions, players can purchase additional movement phases and combat rounds, amphibious and airborne assaults, and even take actions during an opponent's combat phase.
Rulebook and Playbook:
The 24-page rulebook is clearly written with many examples. Also included is a 24-page playbook. The playbook includes player notes, designer notes, optional rules, scenarios, index, and an extended example of play highlighting the May/June 1940 turn which reveals tactics for successfully attacking and defending.
Europe Engulfed plays quickly with a very historical feel. Many players have indicated that they actually feel the pressures and stresses felt by the strategic level commanders in the real war. We know of no other European Theater of Operations game that plays this fast and with this much historical value.
Play Times:
1939 Campaign: Up to 14 hours
1941 Campaign: Up to 10 hours
Blockskrieg!: Up to 6 hours
European War: Up to 5 hours
'42 - '43 two-map scenario: 4 hours
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Asia Engulfed
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