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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Benjamin D. Stanley
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
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인원
게임 소개
이 추상적인 전투 시뮬레이션 게임은 3개의 영역과 9개의 영역으로 나뉜 7x7 그리드에서 플레이됩니다. 플레이어는 아리스토텔레스적 요소(지구, 물, 공기, 불)와 "죽음"의 요소를 상징하는 녹색, 파란색, 흰색, 빨간색, 검은색 조각을 사용하여 보드"rsquo;의 영역을 제어하고 상대편 리더 피스를 죽이려 한다.
이 게임은 현대 전투부터 우주 분쟁, 공상과학, 판타지, 고전 문명, 중세 전쟁까지 다양한 테마를 이용할 수 있다.
그것은 선발군을 선택하고 맞춤화할 수 있는 더 많은 자유를 가진 체스와 플레이어가 전략을 개발하고 더 많은 유닛으로 전투를 강화하기 위해 리더의 힘을 사용할 때 채워지는 빈 판과 많이 비슷하다.
각 플레이어는 자신의 군대로 선호하는 숫자의 5개의 주요 유닛 컬러 중 15개를 선택하고 리더 피스를 1개 추가한다.
각 유닛마다 움직임과 힘에 대한 규칙이 다르며 플레이어가 돌아가면서 위치 제어권을 놓고 경쟁하고 적들의 말을 죽이려 할 때 자신의 피스를 스택으로 결합하여 여러 개의 파워 또는 더 많은 선택적인 움직임을 조각 스택에 부여할 수 있다. 플레이어’의 차례에 따라 그녀는 보드에 있는 자신의 피스의 힘을 사용할 수 있다(일반적으로 움직이거나 적 유닛을 밀어 죽이거나 보드에 새로운 유닛을 추가하는 것이 포함된다. 그녀는 또한 여러 조각들의 힘이 보드의 같은 공간을 차지하여 스택을 형성한다면 사용할 수 있습니다.
언제 조각들을 쌓고 떼고, 조각들의 힘을 교묘하게 사용하는지를 아는 것이 게임에서 이기는 열쇠이다.
이 게임은 현대 전투부터 우주 분쟁, 공상과학, 판타지, 고전 문명, 중세 전쟁까지 다양한 테마를 이용할 수 있다.
그것은 선발군을 선택하고 맞춤화할 수 있는 더 많은 자유를 가진 체스와 플레이어가 전략을 개발하고 더 많은 유닛으로 전투를 강화하기 위해 리더의 힘을 사용할 때 채워지는 빈 판과 많이 비슷하다.
각 플레이어는 자신의 군대로 선호하는 숫자의 5개의 주요 유닛 컬러 중 15개를 선택하고 리더 피스를 1개 추가한다.
각 유닛마다 움직임과 힘에 대한 규칙이 다르며 플레이어가 돌아가면서 위치 제어권을 놓고 경쟁하고 적들의 말을 죽이려 할 때 자신의 피스를 스택으로 결합하여 여러 개의 파워 또는 더 많은 선택적인 움직임을 조각 스택에 부여할 수 있다. 플레이어’의 차례에 따라 그녀는 보드에 있는 자신의 피스의 힘을 사용할 수 있다(일반적으로 움직이거나 적 유닛을 밀어 죽이거나 보드에 새로운 유닛을 추가하는 것이 포함된다. 그녀는 또한 여러 조각들의 힘이 보드의 같은 공간을 차지하여 스택을 형성한다면 사용할 수 있습니다.
언제 조각들을 쌓고 떼고, 조각들의 힘을 교묘하게 사용하는지를 아는 것이 게임에서 이기는 열쇠이다.
This abstract battle simulation game is played on a 7x7 grid divided into three areas and nine regions. Players use green, blue, white, red, and black pieces symbolizing the Aristotelian elements (earth, water, air, fire) and the element of "death" to control the board’s regions and attempt to kill their opponent’s leader piece.
The game has a number of different themes available, ranging from modern combat to space conflict, science fiction, fantasy, classical civilization, and medieval war.
It plays a lot like chess with more freedom to select and customize a starting army and an empty board which fills as the players develop their strategy and use their leader's power to reinforce the battle with more units.
Each player chooses 15 pieces of whichever five main unit colors in whatever numbers they prefer as their army, plus one leader piece.
Each unit has different rules for movement and powers, and as the players take turns vying for positional control and attempting to kill enemy pieces, they can also combine their pieces into stacks, conferring multiple powers or more optional movements to the stack of pieces. On a player’s turn she can use the power of any one of her pieces on the board (which generally involve movement, pushing and killing enemy units, or adding new units to the board). She could also use the powers of multiple pieces if those pieces occupied the same space on the board and formed a stack.
Knowing when to stack and unstack pieces and clever tactical use of the powers of the pieces are key to winning the game.
The game has a number of different themes available, ranging from modern combat to space conflict, science fiction, fantasy, classical civilization, and medieval war.
It plays a lot like chess with more freedom to select and customize a starting army and an empty board which fills as the players develop their strategy and use their leader's power to reinforce the battle with more units.
Each player chooses 15 pieces of whichever five main unit colors in whatever numbers they prefer as their army, plus one leader piece.
Each unit has different rules for movement and powers, and as the players take turns vying for positional control and attempting to kill enemy pieces, they can also combine their pieces into stacks, conferring multiple powers or more optional movements to the stack of pieces. On a player’s turn she can use the power of any one of her pieces on the board (which generally involve movement, pushing and killing enemy units, or adding new units to the board). She could also use the powers of multiple pieces if those pieces occupied the same space on the board and formed a stack.
Knowing when to stack and unstack pieces and clever tactical use of the powers of the pieces are key to winning the game.
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