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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Cameron Browne, Stephen Tavener
-
아티스트
Cameron Browne, Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
스위시는 플레이어가 가장 긴 물고기를 만들기 위해 경쟁하는 보드리스 전략 게임이다.
게임이 시작되면 테이블 전체에 스위시본이 무작위로 흩어진다. 차례로, 플레이어들은 그들의 물고기의 꼬리로부터 머리까지 스위시본을 이동시킴으로써 그들의 스위시를 움직인다. 만약 물고기가 스위시 뼈 위에서 움직인다면, 스위시 뼈는 물고기의 꼬리에 추가된다.
움직임이 물고기의 전체 길이까지 가능하기 때문에 긴 물고기는 더 많은 움직임을 가집니다.
엄격한 생선 만들기 규칙은 선수들이 자신의 루트를 신중하게 계획해야 하거나, 물고기에게 소화불량을 줌으로써 벌점을 감수해야 한다는 것을 의미한다.
특수화된 스위시본은 특별한 공격과 방어 옵션을 제공합니다.
게임은 무료 스위시본이 없을 때 종료되며, 플레이어는 각 피스당 1vp씩 벌점당 1vp를 획득한다.
스위시는 네스토르 미니게임 대회를 위해 만들어진다.
http://www.boardgamegeek.com/thread/461867
게임이 시작되면 테이블 전체에 스위시본이 무작위로 흩어진다. 차례로, 플레이어들은 그들의 물고기의 꼬리로부터 머리까지 스위시본을 이동시킴으로써 그들의 스위시를 움직인다. 만약 물고기가 스위시 뼈 위에서 움직인다면, 스위시 뼈는 물고기의 꼬리에 추가된다.
움직임이 물고기의 전체 길이까지 가능하기 때문에 긴 물고기는 더 많은 움직임을 가집니다.
엄격한 생선 만들기 규칙은 선수들이 자신의 루트를 신중하게 계획해야 하거나, 물고기에게 소화불량을 줌으로써 벌점을 감수해야 한다는 것을 의미한다.
특수화된 스위시본은 특별한 공격과 방어 옵션을 제공합니다.
게임은 무료 스위시본이 없을 때 종료되며, 플레이어는 각 피스당 1vp씩 벌점당 1vp를 획득한다.
스위시는 네스토르 미니게임 대회를 위해 만들어진다.
http://www.boardgamegeek.com/thread/461867
Swish is a boardless strategy game in which players race to build the longest fish.
At the start of the game, swishbones are scattered across the table randomly. In turn, players move their swishes by moving swishbones from the tail of their fish to its head. If the fish ends its move on a swishbone, then the swishbone is added to the tail of the fish.
A move can be anything up to the complete length of the fish, so longer fishes have more movement.
Strict fish building rules mean that players have to plan their routes carefully, or risk penalty points by giving their fish indigestion.
Specialised swishbones offer special attacking and defensive options.
The game ends when there are no free swishbones, and players score 1vp for each piece in their swish, less 1vp for each penalty point.
Swish is created for the Nestor minigames competition:
http://www.boardgamegeek.com/thread/461867
At the start of the game, swishbones are scattered across the table randomly. In turn, players move their swishes by moving swishbones from the tail of their fish to its head. If the fish ends its move on a swishbone, then the swishbone is added to the tail of the fish.
A move can be anything up to the complete length of the fish, so longer fishes have more movement.
Strict fish building rules mean that players have to plan their routes carefully, or risk penalty points by giving their fish indigestion.
Specialised swishbones offer special attacking and defensive options.
The game ends when there are no free swishbones, and players score 1vp for each piece in their swish, less 1vp for each penalty point.
Swish is created for the Nestor minigames competition:
http://www.boardgamegeek.com/thread/461867
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