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BGG랭킹
BGG전체 : 451
STRATEGY : 309
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인원
2-7 명
BGG추천: 4-7 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.64 / 5
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디자이너
Francis Tresham
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아티스트
Ed Dovey, Charles Kibler, Rodger B. MacGowan, Guillaume Rohmer, Dale Sheaffer, Francis Tresham
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인원
게임 소개
문명은 2명에서 7명의 플레이어를 위한 기술 게임입니다. 그것은 기원전 8000년 경 농업의 발명부터 기원전 3세기 중반 경에 로마의 출현에 이르기까지 고대 문명의 발전을 다룬다. 각 플레이어는 자신과 문화를 위한 틈새를 개척하기 위해 동부 지중해와 근동의 지도판을 놓고 여러 민족을 이끈다.
전투와 영토전략이 중요하지만, 이것은 전투나 정복으로 이기는 게임이 아니기 때문에 전쟁 게임이 아니다. 대신, 플레이의 목적은 문화적, 경제적, 정치적 요소들이 포함된 전반적인 발전의 수준을 얻어서 그러한 갈등이 다른 선수들을 제거하려는 욕망보다는 경쟁과 토지 부족의 결과라고 할 수 있도록 하는 것이다. 유목민과 농부, 전사와 상인, 장인과 시민 모두 문명의 발전에 필수적인 역할을 한다. 이러한 다양한 전망들 사이에서 가장 효과적으로 역점을 바꾸고 최고의 균형을 이루고 승리를 거둘 선수가 바로 그 선수다.
(Avalon Hill 판 규칙집 소개)
이 게임은 엄청난 팬을 보유하고 있으며 고대 문명에 대한 최고의 게임 중 하나로 널리 간주됩니다. 각각의 플레이어는 일리리아인이나 바빌로니아인과 같은 고대 문명의 지도자의 역할을 맡는다. 당신의 임무는 당신의 제국을 확장하고 그 수익금을 리터러시, 금속세공, 법률과 같은 새로운 기술 진보의 자금 조달을 위해 사용함으로써 당신의 사람들을 시대에 따라 안내하는 것입니다. 그 발전은 당신의 문명이 새로운 발전을 가져올 뿐만 아니라 그것의 문제에 더 잘 대처할 수 있도록 도와준다.
문명은 플레이어들이 특정한 다른 아이템을 얻은 후에야 특정 아이템과 능력을 얻을 수 있도록 허용하는 "기술 트리를 통합한 최초의 게임으로 널리 알려져 있다. 이 영향력 있는 메커니즘은 수많은 다른 보드 게임, 카드 게임, 그리고 컴퓨터 게임에 채택되었다.
전투와 영토전략이 중요하지만, 이것은 전투나 정복으로 이기는 게임이 아니기 때문에 전쟁 게임이 아니다. 대신, 플레이의 목적은 문화적, 경제적, 정치적 요소들이 포함된 전반적인 발전의 수준을 얻어서 그러한 갈등이 다른 선수들을 제거하려는 욕망보다는 경쟁과 토지 부족의 결과라고 할 수 있도록 하는 것이다. 유목민과 농부, 전사와 상인, 장인과 시민 모두 문명의 발전에 필수적인 역할을 한다. 이러한 다양한 전망들 사이에서 가장 효과적으로 역점을 바꾸고 최고의 균형을 이루고 승리를 거둘 선수가 바로 그 선수다.
(Avalon Hill 판 규칙집 소개)
이 게임은 엄청난 팬을 보유하고 있으며 고대 문명에 대한 최고의 게임 중 하나로 널리 간주됩니다. 각각의 플레이어는 일리리아인이나 바빌로니아인과 같은 고대 문명의 지도자의 역할을 맡는다. 당신의 임무는 당신의 제국을 확장하고 그 수익금을 리터러시, 금속세공, 법률과 같은 새로운 기술 진보의 자금 조달을 위해 사용함으로써 당신의 사람들을 시대에 따라 안내하는 것입니다. 그 발전은 당신의 문명이 새로운 발전을 가져올 뿐만 아니라 그것의 문제에 더 잘 대처할 수 있도록 도와준다.
문명은 플레이어들이 특정한 다른 아이템을 얻은 후에야 특정 아이템과 능력을 얻을 수 있도록 허용하는 "기술 트리를 통합한 최초의 게임으로 널리 알려져 있다. 이 영향력 있는 메커니즘은 수많은 다른 보드 게임, 카드 게임, 그리고 컴퓨터 게임에 채택되었다.
Civilization is a game of skill for 2 to 7 players. It covers the development of ancient civilizations from the invention of agriculture c. 8000 B.C. to the emergence of Rome around the middle of the third century B.C. Each player leads a nation of peoples over a map board of the Eastern Mediterranean and Near East as they attempt to carve a niche for themselves and their culture.
Although battles and territorial strategy are important, this is not a war game because it is not won by battle or conquest. Instead, the object of play is to gain a level of overall advancement involving cultural, economic, and political factors so that such conflicts that do arise are a result of rivalry and land shortage rather than a desire to eliminate other players. Nomad and farmer, warrior and merchant, artisan and citizen all have an essential part to play in the development of civilization. It is the player who most effectively changes emphasis between these various outlooks who will achieve the best balance and win.
(from the Introduction to the Avalon Hill edition rulebook)
This game has a huge following and is widely regarded as one of the best games about ancient civilizations. Each player takes on the role of leader of an ancient civilization, such as the Illyrians or Babylonians. Your task is to guide your people through the ages by expanding your empire and using its proceeds to finance new technological advances, such as Literacy, Metalworking, or Law. The advancements help your civilization better cope with its problems as well as help bring new advancements.
Civilization is widely thought to be the first game ever to incorporate a "technology tree," allowing players to gain certain items and abilities only after particular other items were obtained. This influential mechanism has been adopted by countless other board games, card games, and computer games.
Although battles and territorial strategy are important, this is not a war game because it is not won by battle or conquest. Instead, the object of play is to gain a level of overall advancement involving cultural, economic, and political factors so that such conflicts that do arise are a result of rivalry and land shortage rather than a desire to eliminate other players. Nomad and farmer, warrior and merchant, artisan and citizen all have an essential part to play in the development of civilization. It is the player who most effectively changes emphasis between these various outlooks who will achieve the best balance and win.
(from the Introduction to the Avalon Hill edition rulebook)
This game has a huge following and is widely regarded as one of the best games about ancient civilizations. Each player takes on the role of leader of an ancient civilization, such as the Illyrians or Babylonians. Your task is to guide your people through the ages by expanding your empire and using its proceeds to finance new technological advances, such as Literacy, Metalworking, or Law. The advancements help your civilization better cope with its problems as well as help bring new advancements.
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