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  • 인원

    1-6 명

    BGG추천: 3-6 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.55 / 5

게임 소개

요컨대, 사라진 행성은 카탄의 스타파레르스와 어느 정도 비슷한 협동 게임이다. 게시자 웹 페이지에서 다음을 수행합니다.

사라진 행성은 협동적인 보드 게임입니다. 그것은 모든 선수들이 힘을 합쳐 게임을 하고, 단체로 이기거나 단체로 지는 것을 의미한다. 적게는 6명, 많게는 1명까지 플레이할 수 있다.

게임을 하기 위해서는 선박 이동, 자원 관리, 기술 구축과 관련된 복잡한 전략이 필요하며 플레이어의 홈 세계를 파괴하기 위한 피조물의 진행을 지연시키려 한다.

난이도가 확장 가능해 초보자부터 전문가까지 누구나 즐길 수 있다. 사라진 플래닛은 부모가 자녀와 함께 놀 수 있을 정도로 쉽게 만들어지거나 가장 마조히즘적인 하드코어 게이머들에게 도전할 수 있을 만큼 충분히 어렵게 만들어지기도 한다.

사라진 행성은 풍부한 디테일의 게임 세계에서 일어난다.

지난 100년은 전례 없는 평화로 특징지어졌다. Galactic Sextant에 새로 온 지구인들은 외국 기술에 대한 이해와 자유와 평화에 대한 헌신으로 엘더 종족을 놀라게 했다. 지구의 도움으로, 거대한 통신과 무역 네트워크가 구축되었다. 조약이 협상되었다. 분쟁은 해결되었고 전쟁은 잦아들었다. 육분의 사람들은 지구의 아이들을 환영했고 더 밝은 미래를 바라보았다.

그리고 경고도 없이 지구는 사라졌다.

그 자리에 몸부림치는 어둠 덩어리가 나타났다. 뚫을 수 없었다. 난공불락이었다. 이유 없이 그랬다. 그것은 에너지를 물처럼 마시고 그것이 닿는 모든 물질을 소비했습니다. 지구의 태양계를 집어삼킨 후, 피조물은 무서운 속도로 우주를 가로질러 거대한 촉수를 뻗기 시작했고, 6인의 고향 세계를 향해 곧장 도달했다.

지구가 사라지면서 통신망은 거의 다 망가졌다. 각 민족은 지구를 배신하고 피조물을 풀어놓았다고 비난했다. 피조물이 사라졌을 때 피조물과 함께 있던 많은 사람들을 잃었기 때문이다. 그리고 그들과 함께 어둠의 피조물을 막을 희망은 사라졌다. 절망한 식민지들은 반란을 일으켰고, 노동자들은 직업에서 도망쳤고, 군인들은 다가오는 어둠을 피해 그들의 자리를 버렸다.

며칠이 지나서야 그들에게 어떤 소식이 들려왔다. 네트워크의 골격을 이루는 허브 위성도 빈 공간에선 소리 없이 회전했다. 이 소식은 예상치 못한 형태의 배 한 척으로 전해졌는데, 이 대참사에서 살아남은 몇 안 되는 배 중 하나였다. 다른 배들과는 달리, 그들은 루머가 아닌, 사라지면서 잃어버린 여섯 개의 생각들을 가져왔고, 그들의 이야기는 다른 배들이 가져온 추측이 없었다.

호프는 지구 소멸에 대해 알고 있는 진실을 그들의 사람들에게 전하며 고향 세상으로 달려갔다. 피조물이 광활한 우주에 대해 그들을 향해 끝없는 촉수를 더듬기 시작했음에도 불구하고 은하계 위에서 터질 준비를 하는 전쟁을 가까스로 피했다.
그 때 메시지가 왔다. 갑자기 이상하게도, 그 말은 사람들이 서로 보내는 것이 아니라 사라져버린 지구에서 온 여섯 민족 모두에게 보내졌다.

놀라운 신기술을 위한 기이한 청사진이 전송되었고 이상한 지시가 내려졌는데, 이는 피조물의 추방과 지구가 돌아올 때 사용할 새로운 시스템의 형성을 위해서였다. 시간은 필수였다. 지구는 아무것도 할 수 없었고 피조물은 서두르지 않으면 곧 다른 세계를 집어삼킬 것이다...

확장 기준:

사라진 행성: 인종적 이점 확장
In short, Vanished Planet is a cooperative game with some similarities to Starfarers of Catan. From the publisher's web page:

Vanished Planet is a cooperative board game. That means that all players work together to play the game, and either win as a group or lose as a group. It can be played with as many as six players or as few as one.

Playing the game requires complex strategies involving ship movement, resource management, and technology building, all while trying to delay the creature's progress towards destroying the players' home worlds.

The difficulty level is scalable, making it enjoyable for everyone from the beginner to the expert. Vanished Planet can be made easy enough for parents to play with their children or difficult enough to challenge the most masochistic hardcore gamers.

Vanished Planet takes place in a richly detailed game world.

The past one hundred years had been marked by an unprecedented peace. Humans from the Earth, newcomers to the Galactic Sextant, surprised the Elder Races with their grasp of foreign technologies and their dedication to freedom and peace. With Earth's help, a massive communications and trade network was established. Treaties were negotiated. Disputes were settled and wars became less frequent. The Peoples of the Sextant welcomed the children of Earth and looked toward a brighter future.

Then, without warning, Earth vanished.

In its place appeared a writhing mass of darkness. It was impenetrable. It was unassailable. It was without reason. It drank energy like water and consumed all matter it touched. After devouring Earth's solar system, the Creature began stretching massive tentacles across space with terrifying speed, reaching straight toward the homeworlds of the Six Peoples.

With Earth gone, the communications network all but broke down. Each of the Peoples accused the others of betraying Earth and setting loose the Creature, for each had lost many of their top men and women with the planet when it disappeared. And with them vanished all hope of stopping the dark Creature. In their despair, colonies revolted, workers ran from their jobs and soldiers abandoned their posts in an attempt to flee the approaching darkness.

It was days before any news came to them. Even the hub satellites that formed the backbone of the network spun silently in empty space. News came in the unexpected form of a single ship; one of the few to survive the cataclysm and return to tell what they had seen. Unlike the other ships, they brought not rumor, but six of those thought lost in the vanishing and their tale was devoid of the speculations the other ships had brought.

The ship, Hope, raced from home world to home world bringing what truth they knew of Earth's disappearance to their peoples, narrowly avoiding the wars that were preparing to burst forth over the galaxy even as the Creature began groping insatiable tentacles toward them over the vastness of space.
Then the messages came. As one, the hub satellites flickered into life; suddenly and strangely, for the words were not sent by the peoples to one another, but to all six peoples from the the vanished planet Earth!

Bizarre blueprints for wondrous new technologies were transmitted and strange instructions were given, both for the banishment of the Creature and the formation of a new system for Earth to use when it returned. Time was of the essence. Earth could do nothing and the Creature would soon devour the other worlds if they did not hurry...

Expanded by:

Vanished Planet: Racial Advantage Expansion


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