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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

예리코, 2인 전략 게임



개요

플레이어 수: 2명.

게임의 평균 시간은 30분입니다.

게임 보드: 보드의 가장자리에 가로 2개, 세로 13개, 세로 13개 삼각형 2개로 구성된 팔각형 보드 1개.
조각: 2 x 25 (2 x 25) 원통형 조각 5가지 다른 크기와 색상의 조각 63개로 구성된다.
모놀리스 13개(&370;트럼펫&인용문).



게임 방법

게임이 시작되면 보드는 비어있고 각 플레이어는 25개의 할당된 피스를 측면에 저장한다. 출발 선수는 자신의 영역(앞의 13칸)이나 상대 영역(상대 앞의 13칸)에 한 조각을 놓는다. 그리고 나서 두 명의 선수들은 돌아가면서 보드에 조각을 놓는다. 일단 보드에 오르면, 그 조각들은 게임 내내 어떤 장소에 남아있습니다. 탑들은 하나의 조각으로 이루어지거나 여러 조각들이 겹쳐져 있다.



타워스

타워는 최소 1개에서 최대 4개의 조각으로 지어집니다. 각 탑의 조각은 크기와 색상이 달라야 합니다. 타워스는 자신의 영역을 기반으로 하는 플레이어의 소유이다. 예를 들어, 플레이어는 상대방의 영역에 타워를 배치하여 상대 타워의 힘을 약화시킬 수 있습니다: 이 타워는 상대방의 것입니다.



대립

탑들은 대각선이든 정면이든 정렬할 때 서로 마주보고 있습니다. 정면 정렬은 7개, 대각선 정렬은 6개입니다. 한 선수가 자신의 타워 중 두 개를 같은 정렬에 두고 있을 때, 가장 강한 선수만이 대결에 들어갈 수 있다.
상대의 타워가 자신과 일렬로 정렬되지 않으면 대결이 없다. 각각의 타워는 동시에 두 개의 서로 다른 대결(하나는 대각선, 다른 하나는 정면 정렬)에 관여할 수 있다. 그리고 나서 두 대립은 따로 해결된다. 갈등을 해결하기 위해서는 타워스의 강점을 평가할 필요가 있다.



타워는 얼마나 튼튼해?

탑의 세기는 가장 높은 조각의 크기에 달려 있습니다. 이 조각들은 5개의 다른 크기를 가질 수 있기 때문에, 탑의 강도는 I부터 5까지 다양할 수 있습니다. 그 조각의 수가 무엇이든, 오직 가장 높은 것만이 타워의 힘을 설명할 것이다. 예를 들어, 투피스 타워는 포피스 타워를 이길 수 있습니다. 그러나 이 규칙에는 한 가지 예외가 있다: 원피스 타워는 항상 더 높은 타워에게 질 것이다. 대치하는 두 타워의 가장 높은 조각의 강도가 같을 때, 바로 아래에 있는 조각은 평가되며, 대립이 해결될 때까지 계속됩니다.



모노리스(")트럼펫츠&인용문)

모놀리트는 (게임의 어느 단계에서든) 두 플레이어 중 누가 우위를 점하고 있는지를 시각화하는 데 사용된다. 대결에서 승리할 때마다 모놀리스를 주어 자신의 보드 쪽, 방금 대결이 일어난 정렬에 해당하는 삼각형에 위치시킨다. 지도자로 있는 한 선수에게 모놀리스가 남아 있다. 하지만 상대가 우위를 점하게 되면, 그/그녀에게 모노리스를 주어 그/그녀의 보드 위에 놓게 된다. 뚜렷한 리더가 없을 때, 모노리스를 보드에서 완전히 제거합니다.
타워는 두 개의 서로 다른 대결에 관여할 수 있으므로 한 번에 두 개의 모놀리스를 이기거나 질 수 있다.



어떻게 이길까?

7번째 모노리스를 획득하고 바로 다음 차례에서 상대에게 밀리지 않는 선수가 승리한다.



비대칭 규칙

선수는 동일한 타워의 동일한 조각(같은 크기와 색상)을 같은 정렬에 동일한 레벨에 배치하여 상대의 움직임을 따라 할 수 없다. 이러한 매개 변수 중 하나 이상이 달라야 합니다.


Jericho, a strategy game for 2 players



OVERVIEW

Number of players: two.

Average duration of a game: thirty minutes.

Game Board: one octagonal board consisting of two by thirteen (2 x 13) squares and two by thirteen (2 x 13) triangular squares at the edge of the board.
Pieces: sixty-three consisting of two by twenty-five (2 x 25) cylindrical pieces of 5 different sizes and colours.
13 monoliths ("Trumpets").



HOW TO PLAY

At the commencement of the game, the board is empty and each player stores his/her 25 allocated pieces on the side. The starting player places one piece on either his/her territory, (the 13 squares in front of him/her) or on his/her opponent's territory (the 13 squares in front of the opponent). Both players then take turns placing pieces on the board. Once on the board, the pieces remain in the some place throughout the whole game. Towers are consisting of single pieces or several pieces piled on top of each other.



THE TOWERS

The Towers are built with a minimum of one and a maximum of 4 pieces. Each piece in an individual Tower must have different sizes and colours. The Towers belong to the player whose territory they are built on. A player can for example choose to place a Tower on his/her opponent's territory to undermine the strength of the opponent's Towers: this Tower belongs to the opponent.



THE CONFRONTATIONS

Towers confront each other when they are aligned, whether diagonally or frontally. There can be 7 frontal alignments and 6 diagonal ones. When one player has got 2 of his/her Towers on a same alignment, only the strongest one can enter a confrontation.
If none of his/her opponent's Towers are aligned with his/hers, then there is no confrontation. An individual Tower can be involved in 2 different confrontations simultaneously, (one on a diagonal, the other on a frontal alignment). Both confrontations are then solved separately. In order to solve a conflict, the strengths of the Towers need to be assessed.



HOW STRONG ARE THE TOWERS?

The strength of a Tower depends on the size of its highest piece. The pieces can have 5 different sizes, hence the strength of a Tower can vary from I to 5. Whatever its number of pieces, only the highest will account for the strength of a Tower. For example, a two-piece Tower can win over a four-piece Tower. There is however one exception to this rule: one-piece Towers will always lose to higher Towers. When the highest pieces of two confronting Towers are of equal strength, then the piece that comes immediately under it is assessed and so on until the confrontation is resolved.



THE MONOLITHS ("TRUMPETS")

Monoliths are used to visualize which of the 2 players (at any stage in the game) has got the upper hand. Each time a player wins a confrontation, he/she is given a Monolith to position on his/her side of the board, on the triangle corresponding to the alignment where the confrontation just took place. The monolith remains with the player as long as he/she is a leader. However, if the opponent gets the upper hand then he /she is given the Monolith to place on his/her side of the board. When there is no obvious leader, the monolith is removed altogether from the board.
A Tower can be involved in two different confrontations, hence a player can win, or lose, 2 Monoliths at once.



HOW TO WIN?

The player who wins his/her seventh monolith and does not lose it over to his/her opponent in the immediate next turn, wins the game.



THE ASYMMETRY RULE

A player cannot copy the move of his/her opponent by positioning immediately after him/her an identical piece (same size and colour) on the same alignment and at a same level of an identical Tower. At least one of these parameters must differ.

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