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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Kay Darby, Jeff Timothy
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아티스트
Kay Darby, T. K. Labus, Jeff Timothy
-
인원
게임 소개
"예리하고 영리한 말과 손을 잡았습니다. 다양한 도전적인 점프가 기다리고 있다. 신나는 퍼펙트 스트라이드 말 게임이 지금 시작합니다! 당신과 최대 3명의 경쟁자가 숙련된 라이더를 플레이합니다. 예상치 못한 일에 대비하세요. 때로는 행운이 따르기도 하고 때로는 문제가 여러분에게 찾아오기도 합니다. 게임에서 이기려면 가장 많은 리본을 모으세요!
점프 코스는 점프 카드를 10개까지 연속으로 무작위로 배치(아래로 향하게)하여 결정한다. 점프는 총 20개이기 때문에 매 경기마다 코스가 달라질 가능성이 있습니다.
퍼펙트 스트라이드에서 게임 플레이는 두 단계로 이루어집니다.
" 인용하는 동안페이스&인용 단계를 설정하면 모든 플레이어가 말을 움직이는 속도를 비밀리에 선택하고 동시에 그 속도를 공개한다. 이것은 선수들이 다음 점프를 시도하는 순서와 몇 장의 스킬 카드를 뽑을 수 있는지를 결정한다. 기술 카드는 " 인용 중에 사용됩니다.점프&인용;단계는 새롭게 드러난 전방에 있는 점프를 성공적으로 클리어합니다. 또한, 점프 순서는 발생할 다른 이벤트의 결과에 영향을 미칠 수 있다. 선두에 있는 라이더는 리드 라이더 토큰을 받고 먼저 점프하며 리드를 유지할 경우 보너스 포인트를 얻을 수 있지만, 빠르게 탈수록 그리는 스킬 카드는 줄어듭니다. 리드 라이더는 다음 게임 단계에서 다음 점프를 공개하기도 합니다.
그런 다음 플레이어가 스킬 카드를 뽑고 점프 단계가 시작됩니다. 라이더 점프 순서의 각 라이더는 스킬 카드를 플레이하고 특수 카드 기능을 활성화하여 점프를 성공적으로 클리어하려고 시도합니다. 또한 이벤트 카드 덱에서 알 수 없는 이벤트가 발생하여 탑승자 시도에 영향을 미칩니다. 점프를 성공적으로 클리어한 사람이 리본 포인트를 획득합니다. 선수들이 점프를 클리어하는 순서에 따라 몇 개의 리본 포인트를 획득하는지가 결정된다. 리드 라이더 토큰은 점프 단계에서 여러 번 손을 바꿀 수 있으며, 점프 단계가 끝날 때 선두에 있는 라이더는 보너스 리본을 받는다.
퍼펙트 스트라이드는 적정량의 행운이 녹아든 다단계 전략 게임이다. 얼마나 빨리 타야 하나요? 누가 선두에 서 있나요? 다른 라이더들보다 앞서려면 추첨을 포기해야 할까요? 나중에 사용할 수 있도록 특정 스킬 카드를 저장해야 합니까? 제가 언제 다른 기수의 리드를 잡아야 하나요? 퍼펙트 스트라이드는 여러분이 계속해서 하고 싶어할 게임입니다.
게임에는 95장의 카드 덱, 54장의 리본 포인트 카드, 16장의 페이스 카드, 리드 라이더 토큰, 룰북이 포함되어 있다.
점프 코스는 점프 카드를 10개까지 연속으로 무작위로 배치(아래로 향하게)하여 결정한다. 점프는 총 20개이기 때문에 매 경기마다 코스가 달라질 가능성이 있습니다.
퍼펙트 스트라이드에서 게임 플레이는 두 단계로 이루어집니다.
" 인용하는 동안페이스&인용 단계를 설정하면 모든 플레이어가 말을 움직이는 속도를 비밀리에 선택하고 동시에 그 속도를 공개한다. 이것은 선수들이 다음 점프를 시도하는 순서와 몇 장의 스킬 카드를 뽑을 수 있는지를 결정한다. 기술 카드는 " 인용 중에 사용됩니다.점프&인용;단계는 새롭게 드러난 전방에 있는 점프를 성공적으로 클리어합니다. 또한, 점프 순서는 발생할 다른 이벤트의 결과에 영향을 미칠 수 있다. 선두에 있는 라이더는 리드 라이더 토큰을 받고 먼저 점프하며 리드를 유지할 경우 보너스 포인트를 얻을 수 있지만, 빠르게 탈수록 그리는 스킬 카드는 줄어듭니다. 리드 라이더는 다음 게임 단계에서 다음 점프를 공개하기도 합니다.
그런 다음 플레이어가 스킬 카드를 뽑고 점프 단계가 시작됩니다. 라이더 점프 순서의 각 라이더는 스킬 카드를 플레이하고 특수 카드 기능을 활성화하여 점프를 성공적으로 클리어하려고 시도합니다. 또한 이벤트 카드 덱에서 알 수 없는 이벤트가 발생하여 탑승자 시도에 영향을 미칩니다. 점프를 성공적으로 클리어한 사람이 리본 포인트를 획득합니다. 선수들이 점프를 클리어하는 순서에 따라 몇 개의 리본 포인트를 획득하는지가 결정된다. 리드 라이더 토큰은 점프 단계에서 여러 번 손을 바꿀 수 있으며, 점프 단계가 끝날 때 선두에 있는 라이더는 보너스 리본을 받는다.
퍼펙트 스트라이드는 적정량의 행운이 녹아든 다단계 전략 게임이다. 얼마나 빨리 타야 하나요? 누가 선두에 서 있나요? 다른 라이더들보다 앞서려면 추첨을 포기해야 할까요? 나중에 사용할 수 있도록 특정 스킬 카드를 저장해야 합니까? 제가 언제 다른 기수의 리드를 잡아야 하나요? 퍼펙트 스트라이드는 여러분이 계속해서 하고 싶어할 게임입니다.
게임에는 95장의 카드 덱, 54장의 리본 포인트 카드, 16장의 페이스 카드, 리드 라이더 토큰, 룰북이 포함되어 있다.
"Partner up with a keen and clever horse. A variety of challenging jumps await. The exciting Perfect Stride horse game starts now! You and up to three competitors play skilled riders. Be ready for the unexpected -- sometimes lucky events occur and sometimes trouble comes your way. Collect the most ribbons to win the game!"
The jump course, made up of up to 10 jumps or obstacles is determined by randomly placing (face down) up to 10 Jump cards in a row. The game contains a total of 20 Jump so chances are, your course will be different every time you play.
In Perfect Stride, game play occurs in two phases.
During the "Set the Pace" phase, all players secretly choose the speed at which they move their horse and simultaneously reveal that speed. This determines the order in which the players will attempt the upcoming jump and how many Skill cards they are allowed to draw. Skill cards will be used during the "Jump" phase to successfully clear the newly revealed jump ahead. Rider Jump Order may also affect the outcome of other events which will occur. The rider in the lead receives the Lead Rider Token and jumps first and can gain bonus points for keeping the lead BUT the faster you ride, the fewer Skill cards you draw. The lead rider also reveals the next jump during the next game phase.
Players then draw their Skill cards and the Jump Phase begins. Each rider in Rider Jump Order, makes an attempt to successfully clear the jump ahead by playing skill cards and activating special card functions. In addition, unknown events will occur (from the Event card deck) which will affect a riders attempt. Those that successfully clear the jump win Ribbon Points. The order in which riders clear the jump determines how many ribbon points they win. The Lead Rider Token may change hands many times during the Jump phase and the rider who is in the lead at the end of the Jump phase will gain bonus ribbons.
Perfect Stride is a game with many levels of strategy with just the right amount of luck blended in. How fast should I ride? Who is in the lead? Should I sacrifice my draw to get ahead of other Riders? Should I save specific Skill cards to use later on? When should I take the lead from another rider? Perfect Stride is a game you will want to play again and again.
Included in the game is a beautifully illustrated 95-card deck, 54 Ribbon Point Cards, 16 Pace Cards, a Lead Rider token and Rulebook.
The jump course, made up of up to 10 jumps or obstacles is determined by randomly placing (face down) up to 10 Jump cards in a row. The game contains a total of 20 Jump so chances are, your course will be different every time you play.
In Perfect Stride, game play occurs in two phases.
During the "Set the Pace" phase, all players secretly choose the speed at which they move their horse and simultaneously reveal that speed. This determines the order in which the players will attempt the upcoming jump and how many Skill cards they are allowed to draw. Skill cards will be used during the "Jump" phase to successfully clear the newly revealed jump ahead. Rider Jump Order may also affect the outcome of other events which will occur. The rider in the lead receives the Lead Rider Token and jumps first and can gain bonus points for keeping the lead BUT the faster you ride, the fewer Skill cards you draw. The lead rider also reveals the next jump during the next game phase.
Players then draw their Skill cards and the Jump Phase begins. Each rider in Rider Jump Order, makes an attempt to successfully clear the jump ahead by playing skill cards and activating special card functions. In addition, unknown events will occur (from the Event card deck) which will affect a riders attempt. Those that successfully clear the jump win Ribbon Points. The order in which riders clear the jump determines how many ribbon points they win. The Lead Rider Token may change hands many times during the Jump phase and the rider who is in the lead at the end of the Jump phase will gain bonus ribbons.
Perfect Stride is a game with many levels of strategy with just the right amount of luck blended in. How fast should I ride? Who is in the lead? Should I sacrifice my draw to get ahead of other Riders? Should I save specific Skill cards to use later on? When should I take the lead from another rider? Perfect Stride is a game you will want to play again and again.
Included in the game is a beautifully illustrated 95-card deck, 54 Ribbon Point Cards, 16 Pace Cards, a Lead Rider token and Rulebook.
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