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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 2-6+ 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    3+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

마리오 카드

마리오 카드는 인기 있는 마리오 카트 비디오 게임 사가의 무료 PnP 버전이다. 자, 이것은 4가지 종류의 카드로 구성된 레이싱 게임입니다.
1. 모듈식 회로를 만들기 위해 로드 카드를 사용합니다.
2. 오브젝트 카드는 운전자가 자신이나 다른 사람을 위해 사용할 수 있는 특별한 아이템을 나타냅니다. 이것들은 잘 알려진 껍데기, 버섯, 별입니다.
3. 스피드 카드, 첫 번째 카드, 브레이크, 공격 및 수비 등 각 운전자의 특성별 캐릭터 카드.
4. 스피드 카드; 각 운전자는 움직임과 감속을 결정하기 위한 4개의 스피드 카드 세트를 가지고 있습니다.

운전자들은 스피드 카드를 사용하여 이동해야 한다. Child Mode를 플레이하고 싶다면 D6를 사용할 수 있습니다.
D6는 공격과 방어를 위해 필요합니다.

-경기 준비 중

먼저 서킷을 만들고 총 랩 수를 정해야 경주에서 이길 수 있습니다. 최소한 하나의 결승선과 물체가 나타나는 특별한 도로 카드가 있어야 한다. 그런 다음 각 플레이어는 드라이버(또는 무작위로)를 선택하고 자신의 스피드 카드를 받습니다. 드라이버 카드에서 가장 먼저 사용할 스피드 카드(가속 속도)가 결정됩니다.

-더 레이스
플레이어는 일반적으로 이동할 수 있는 최대 위치를 제한하는 스피드 카드를 사용하여 이동합니다. 더 움직이거나 덜 움직이지만 항상 그 범위 내에서 움직입니다.

-시작:
드라이버를 결승선에 올려 놓으십시오. 그리고 나서 각 운전자는 무작위로 스피드 카드를 가지고 차례대로 움직입니다. 첫 번째는
어린 선수를 시계 방향으로 계속합니다.

이동 중:
각 턴마다 모든 플레이어가 비밀리에 하나의 스피드 카드를 선택해야 합니다. 그런 다음 스피드 카드가 표시되고 운전자가 움직입니다.

객체 가져오기:
서킷에는 개체 아이콘이 표시된 도로 카드가 있습니다. 드라이버는 이를 전달할 때 개체 카드 덱에서 개체 카드를 받습니다. 드라이버는 하나의 개체 카드만 가질 수 있습니다.

공격/방어:
드라이버가 이동할 때 개체 카드를 사용하여 다른 플레이어를 공격할 수 있습니다. 결과는 드라이버 공격/방어 값, 객체 공격/방어 값 및 D6를 사용하여 결정됩니다.

Bowser가 레드 쉘로 마리오를 공격하다:
Bowser 공격 + Red Shell 공격 + D6 > Mario 방어 + D6

총 공격자 값은 총 방어자 값보다 커야 합니다. 이 값이 같으면 아무 일도 일어나지 않습니다. 일부 개체는 방어 값을 추가하는 데 사용할 수 있습니다(껍질, 바나나 등).

공격이 성공하면 패자는 도로를 벗어나 Object Card를 잃어버리고 움직이지 않고 한 바퀴를 기다려야 합니다. 그렇다면 그는 운전자 우선 스피드 카드를 사용해야 합니다.

-위험 곡선:
일부 로드 카드에는 -1,-2,+1과 같은 특수 값이 있습니다. 이 카드는 운전자가 브레이크 값이 0보다 큰 경우를 제외하고 운전자의 움직임을 줄여줍니다.
따라서 선수가 -2 커브를 지나야 하고 +1 브레이크 값을 가지면 움직임은 -1밖에 감소하지 않는다. 어쨌든 운전자가 커브에서 움직임을 완료하면 이 감소는 적용되지 않습니다.
Mario Kard

Mario Kard is a free PnP version of the popular Mario Kart videogame saga. So, this is a racing game composed of four kind of cards:
1. Road Cards destinated to make modular circuits.
2. Object Cards representing special items that drivers can use for themselves or against the others, these are the well known shells, mushrooms, stars,...
3. Character Cards for each driver with his atributes: speed cards, first card, brake, attack and defense.
4. Speed Cards; each driver has a set of four speed cards to determinate the movements and aceleration.

Drivers must move using Speed Cards. If you want play Child Mode you can use a D6.
D6 is needed for attack and defense.

-Preparing the game

First you have to build a circuit and decide the total amount of laps to win the race. There must be at least one finish line and one special Road Card where objects appear. Then each player chooses a driver (or randomly) and takes his Speed Cards. In the Driver Card is determined what is the first Speed Card to use (that is the acceleration rate somehow).

-The Race
Player generally moves using a Speed Card that limits the maximun positions he can move on. He'll choose to move more or less, but allways within that limit.

-Start:
Put Drivers on/beside finish line. Then each driver takes a random Speed Card and moves in turn. The first will be the
younger player and then continue clockwise.

On the road:
Each turn, every player must choose secretly one Speed Card; then Speed Cards are shown and drivers move.

Get objects:
In the circiut there will be a Road Card with the object icon. When drivers pass on this, they get a Object Card from the Object Card deck. Drivers only can have one object card.

Attack/defense:
When drivers are moving they could attack other players using Object Cards. The result is decided using Drivers Attack/Defense values, Object Attack/Defense values and a D6. Something like this:

Bowser attacks Mario with a Red Shell:
Bowser attack + Red Shell attack + D6 > Mario defense + D6

Total attacker value must be greater than total defender value; if equal then nothing happens. Some objects could be used to add more Defense value (shells, bananas,...)

If the attack is successful the loser goes off the road, loses any Object Card and must wait one turn without moving. Then He must start using Drivers first Speed Card.

-Dangerous Curves:
Some Road Cards have a special values like -1,-2,+1. These cards decrease Driver movement unless the Driver has a brake value bigger than 0.
So if a player must go through a -2 curve and has a +1 brake value the movement decreases is only -1. Anyway if the driver finish a movement in a curve this decrease is not applied.

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