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BGG랭킹
BGG전체 : 9490
WARGAMES : 1635
STRATEGY : 2503 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.77 / 5
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디자이너
Larry Bogucki, Jonathan Martel, Chris Orszak, Hal von Hofe
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아티스트
Gary Blauvelt, Gabriel Gendron, Guillaume Ries, Jesse Taliaferro
-
인원
게임 소개
워파티에서 플레이어는 갈등에 휩싸인 환상의 세계에서 영웅과 군대를 지휘한다. 난쟁이와 인간의 동맹은 도블린과 사악한 언데드의 악당들과 맞서 생존을 위한 싸움을 벌이고 있다. 이기기 위해 플레이어들은 대규모 군대를 모집하고, 도시를 건설하며, 기술을 개발하고, 궁극적으로 그들의 조국을 점령함으로써 상대방을 패배시키기 위한 노력으로 영토를 정복한다. 단순히 군대의 전투와 세계 정복을 넘어 플레이어들은 지하 감옥을 탐험하고, 사나운 생물들과 싸우고, 적들에 대항하여 전쟁의 흐름을 바꿀 수 있는 귀중한 보물들과 주문들을 얻을 수 있는 영웅들의 개발을 지휘한다.
플레이어 턴은 3단계로 나뉜다.
이동 단계: 군대는 이 단계 동안 모든 부대를 이동할 수 있습니다.
전투 단계: 군대는 모든 전투에 참여하고 이 단계의 모든 던전을 해결합니다.
수집 및 배치 단계: 군대는 정복한 모든 새로운 영토를 통제 표시로 표시하고 새로운 소득 수준을 조정합니다. 군대는 그들의 돈을 새로운 부대에 쓰고, 새로운 부대를 획득하는 능력을 개발하거나 연구하며, 새로운 도시를 건설하고, 수도를 업그레이드한다.
플레이어들이 승리하기 위해서는 적의 수도를 파괴하거나 경제적인 승리를 거두어야 한다.
플레이어 턴은 3단계로 나뉜다.
이동 단계: 군대는 이 단계 동안 모든 부대를 이동할 수 있습니다.
전투 단계: 군대는 모든 전투에 참여하고 이 단계의 모든 던전을 해결합니다.
수집 및 배치 단계: 군대는 정복한 모든 새로운 영토를 통제 표시로 표시하고 새로운 소득 수준을 조정합니다. 군대는 그들의 돈을 새로운 부대에 쓰고, 새로운 부대를 획득하는 능력을 개발하거나 연구하며, 새로운 도시를 건설하고, 수도를 업그레이드한다.
플레이어들이 승리하기 위해서는 적의 수도를 파괴하거나 경제적인 승리를 거두어야 한다.
In Warparty, players take command of the heroes and armies in a fantasy world beset by conflict. An alliance of Dwarves and Men are pitted in a battle of survival against the evil hordes of Goblins and the nefarious Undead. To win, players recruit massive armies, build cities, develop technology, and conquer territory in an effort to defeat their opponents by ultimately capturing their homeland. Beyond the mere battling of armies and world conquest, players direct the development of heroes to explore dungeons, battle fierce creatures, and gain valuable treasure and spells that can be used to turn the tides of war against their foes.
Player turns are broken into three phases:
Movement Phase: An army can move all of their units during this phase.
Combat Phase: An army engages in all battles and resolves all dungeons on this phase.
Collection & Placement Phase: An army marks all new territories they have conquered with their control markers, adjusts their new income level. An army spends their money on new units, develops or researches the ability to acquire new units, builds new cities and/or upgrades their capital city.
To win players must either destroy an enemy capital city or achieve an economic victory.
Player turns are broken into three phases:
Movement Phase: An army can move all of their units during this phase.
Combat Phase: An army engages in all battles and resolves all dungeons on this phase.
Collection & Placement Phase: An army marks all new territories they have conquered with their control markers, adjusts their new income level. An army spends their money on new units, develops or researches the ability to acquire new units, builds new cities and/or upgrades their capital city.
To win players must either destroy an enemy capital city or achieve an economic victory.
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