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BGG랭킹
BGG전체 : 12044
WARGAMES : 2350
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인원
2-8 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.92 / 5
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디자이너
C.UnS.A., Massimo Casa, Giulio De Petra, Alvaro Lojacono, Piergiorgio Maoloni, Sergio Zoffoli
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아티스트
-
인원
게임 소개
"코르테오"는 도시에서의 시위를 시뮬레이션한 것이다. 수많은 사람들이 대사관에서 방송국, 정부 궁전에서 법원, 교도소에서 가장 고급스러운 상점까지 가장 중요한 장소를 차지하려고 애쓰고 있다.
카운터에는 전통적인 움직임과 전투 점수가 있습니다. 데모 플레이어는 느린 유닛을 많이 보유하고 있으며, 더 빠르고 치명적인 유닛(무정부주의자부터 마르크스-레닌주의자까지), 파워 플레이어에는 경찰관, 무거운 차량(일부는 가스를 쏘는 등)과 형편없는 시의회 경찰관 몇 명이 있다.
이 거대한 도시는 (후에 이탈리아 신문과 잡지의 가장 잘 알려진 예술 감독들 중 하나가 된 피에르기오 마올로니의 그래픽) 세밀하게 묘사되었고 거리와 광장에는 재미있는 이름들이 있다. 육각 그리드는 당연히 움직임을 지배하고 전투를 하기 위해 그 위에 감명받습니다. 유머러스한 "Yellow Pages" 책자가 포함되어 점수를 매기기 가장 좋은 장소를 찾는 데 도움이 됩니다.
완전히 다른 " 인용을 포함한 여러 시나리오가 있다.블랙 아웃(Black Out") 시나리오는 뉴욕 정전 사태에서 영감을 받아 최대 6명의 플레이어가 도시를 점령하고, 최대 2명의 플레이어가 경찰과 카라비니에리를 투입해 이들을 저지하는 시나리오다. 그 둘은 약탈범들에게 빼앗긴 물건을 얻기 위해 서로 싸울 수 있지만, 서로를 못 알아본 척 할 수 있는 상황이 되어야 한다.
이 게임은 C사가 발행한 첫 번째 보드게임입니다.그들이 여전히 " 인용하고 있을 때 UNSA.Comitato Un Sacco Alternativo"는 보드 게임, 라디오 및 TV 게임, 광고 게임, 훈련 게임, 잡지 게임 등 게임 디자이너의 성공적인 팀이 되기 전 인용. 그때, C.UnSA는 마시모 카사, 줄리오 데 페트라, 알바로 로하코노, 피에르지오 마올로니, 세르히오 조폴리에 의해 작곡되었다.
1980년 몬다도리 조치는 더 무거운 지도와 카운터를 갖춘 2판을 만들었다.블랙 아웃 & 인용; 변종: 이 게임이 별개의 게임이 될 수 있다는 소문이 있었지만, 이런 일은 일어나지 않았다.
카운터에는 전통적인 움직임과 전투 점수가 있습니다. 데모 플레이어는 느린 유닛을 많이 보유하고 있으며, 더 빠르고 치명적인 유닛(무정부주의자부터 마르크스-레닌주의자까지), 파워 플레이어에는 경찰관, 무거운 차량(일부는 가스를 쏘는 등)과 형편없는 시의회 경찰관 몇 명이 있다.
이 거대한 도시는 (후에 이탈리아 신문과 잡지의 가장 잘 알려진 예술 감독들 중 하나가 된 피에르기오 마올로니의 그래픽) 세밀하게 묘사되었고 거리와 광장에는 재미있는 이름들이 있다. 육각 그리드는 당연히 움직임을 지배하고 전투를 하기 위해 그 위에 감명받습니다. 유머러스한 "Yellow Pages" 책자가 포함되어 점수를 매기기 가장 좋은 장소를 찾는 데 도움이 됩니다.
완전히 다른 " 인용을 포함한 여러 시나리오가 있다.블랙 아웃(Black Out") 시나리오는 뉴욕 정전 사태에서 영감을 받아 최대 6명의 플레이어가 도시를 점령하고, 최대 2명의 플레이어가 경찰과 카라비니에리를 투입해 이들을 저지하는 시나리오다. 그 둘은 약탈범들에게 빼앗긴 물건을 얻기 위해 서로 싸울 수 있지만, 서로를 못 알아본 척 할 수 있는 상황이 되어야 한다.
이 게임은 C사가 발행한 첫 번째 보드게임입니다.그들이 여전히 " 인용하고 있을 때 UNSA.Comitato Un Sacco Alternativo"는 보드 게임, 라디오 및 TV 게임, 광고 게임, 훈련 게임, 잡지 게임 등 게임 디자이너의 성공적인 팀이 되기 전 인용. 그때, C.UnSA는 마시모 카사, 줄리오 데 페트라, 알바로 로하코노, 피에르지오 마올로니, 세르히오 조폴리에 의해 작곡되었다.
1980년 몬다도리 조치는 더 무거운 지도와 카운터를 갖춘 2판을 만들었다.블랙 아웃 & 인용; 변종: 이 게임이 별개의 게임이 될 수 있다는 소문이 있었지만, 이런 일은 일어나지 않았다.
"Corteo" is a simulation of a demonstration in a city. A huge mass of people goes across it trying to occupy the most important spots: from embassies to the TV Station, from the government palace to the court, from the prison to the most fashionable shops.
Counters have traditional movement and combat scores. The Demonstration player has a lot of slow units plus some quicker and deadlier ones (from anarchists to marxist-leninists); the Power player has policemen and "Carabinieri" with heavy vehicles (some of them shooting gas) plus a few lousy city council policemen.
The huge city is finely depicted (graphics by Piergiorgio Maoloni, that later became one of the best well-known art directors of Italian newspapers and magazines) and it has funny names on streets and squares. A hex grid is of course impressed on it to rule movement and combat. A humorous "Yellow Pages" booklet is included to help finding the best places to score points around.
There are several scenarios, including a totally different "Black Out" scenario inspired by a New York black-out: up to 6 players go around sacking the city, while up to two players try to stop them with policemen and Carabinieri. Those two can fight each other to get the goods they seized to the pillagers, but only if it is a "dark" turn so they can pretend not to recognize each other.
This is the first boardgame published by C.UnS.A. when they were still "Comitato Un Sacco Alternativo", before becoming a company and a successful team of game designer (for boardgames, radio and TV games, advertising games, training games, magazine games and so on). At that time, C.UnS.A. was composed by Massimo Casa, Giulio De Petra, Alvaro Lojacono, Piergiorgio Maoloni and Sergio Zoffoli.
In 1980 Mondadori Giochi made a second edition with a heavier map and counters, but without the "Black Out" variant: there was rumor that it could become a separate game, but this never happened.
Counters have traditional movement and combat scores. The Demonstration player has a lot of slow units plus some quicker and deadlier ones (from anarchists to marxist-leninists); the Power player has policemen and "Carabinieri" with heavy vehicles (some of them shooting gas) plus a few lousy city council policemen.
The huge city is finely depicted (graphics by Piergiorgio Maoloni, that later became one of the best well-known art directors of Italian newspapers and magazines) and it has funny names on streets and squares. A hex grid is of course impressed on it to rule movement and combat. A humorous "Yellow Pages" booklet is included to help finding the best places to score points around.
There are several scenarios, including a totally different "Black Out" scenario inspired by a New York black-out: up to 6 players go around sacking the city, while up to two players try to stop them with policemen and Carabinieri. Those two can fight each other to get the goods they seized to the pillagers, but only if it is a "dark" turn so they can pretend not to recognize each other.
This is the first boardgame published by C.UnS.A. when they were still "Comitato Un Sacco Alternativo", before becoming a company and a successful team of game designer (for boardgames, radio and TV games, advertising games, training games, magazine games and so on). At that time, C.UnS.A. was composed by Massimo Casa, Giulio De Petra, Alvaro Lojacono, Piergiorgio Maoloni and Sergio Zoffoli.
In 1980 Mondadori Giochi made a second edition with a heavier map and counters, but without the "Black Out" variant: there was rumor that it could become a separate game, but this never happened.
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