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BGG랭킹
BGG전체 : 11347
WARGAMES : 1718
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.31 / 5
-
디자이너
Laurent Closier
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아티스트
Olivier Revenu
-
인원
게임 소개
1944년 6월 5~6일 밤, 제82공수사단과 제101공수사단은 상륙부대의 첫 번째 상륙을 위해 해변으로 접근하는 것을 확보하기 위해 유타 해변 뒤에 낙하산으로 투입되었다. 이 지역은 독일군에 의해 범람하여 하천과 저지대를 늪으로 만들고, 이 지역의 다리와 도로의 전략적 가치를 높였다. 이 중 셰프뒤퐁 코뮌에 위치한 두 다리와 생트-MÈre-Eglise 교차로는 연합군에게 가장 중요한 다리이다. 사실 이들을 생포한 이상 코탕탱 반도로 빠르게 진격해 교두보를 넓히는 것은 불가능할 것이다.
제82공수부대의 낙하산 부대는 3개의 낙하산으로 낙하해야 한다. 생트-MÈre-Eglise 북서쪽에 있는 505번째 PIR, 암프레빌 북쪽에 있는 507번째 PIR, 그리고 암프레빌 남쪽에 있는 508번째 PIR이다. 미군은 이 공수 작전의 성공 가능성에 대해 약간의 의구심을 가지고 있었다. 상륙 지역은 몇 개의 늪으로 둘러싸여 있었고, 아주 작은 실수라도 큰 손실로 이어질 수 있었다. 가장 비관적인 예측은 사상자 비율이 80%였다.
코탕탱 상공에서 비행하는 동안, 독일군의 대공 방어선에 의해 수송선이 공격당했고, 혼란에 빠졌다. 일부 조종사들은 대형을 깨고 낙하 지역에 도달하기 전에 뛰어내리라는 명령을 내렸고, 많은 낙하산 대원들은 목표로부터 수십 킬로미터 떨어진 곳에 남겨졌다. 불우한 사람들은 늪지에 착륙했고 그들의 무거운 장비에서 익사했다. 낙하산 부대의 4분의 3 이상이 착륙하지 않아 프랑스 상공에서 미군의 완전한 무질서를 초래했다. 이러한 일반적인 무질서 상태는 남동부 코텐탱 전역에서 일련의 충돌을 야기했다. 독일군은 조직적이지 못하여 목표와 병력을 알 수 없는 적군에 대한 교전을 제한했다.
1944년 6월 6일 밤에만 50%가 넘는 매우 높은 손실률에도 불구하고, 제82공수사단과 제101공수사단의 미군 낙하산 부대는 임무 수행에 상당한 성과를 거두었다. 독일군은 혼란으로 인해 반격을 할 수 없었다. 착륙이 시작될 수 있습니다.
나이트 드롭은 1944년 6월 첫 시간을 모의실험한 것으로, 제82공수사단이 수행한 작전에 초점을 맞추고 있다. 첫 번째 (야간) 경기 턴 동안, 그 미국 선수는 중대와 연대를 재편성하기 위해 흩어진 병력을 재편성해야 했다. 이러한 조직개편이 이루어지지 않은 채로 남아있는 한, 미군은 매우 취약한 상태로 남아있고, 미국 선수들은 어떤 목표가 우선시되는지 알 수 없다.
독일 선수는 기회를 이용하여 미국 대열에서 더 많은 혼란을 일으키거나 고립된 낙하산 부대를 추격할 수 있다. 하지만 공수 공격의 기습으로 독일군은 적들의 목표에 눈을 감게 되었다. 날이 밝아오자 독일 플레이어는 미군의 의도를 서서히 알기 시작하며 증원군이 도착할 때 더 잘 조직될 수 있다.
그 미국인 선수에게, 그의 목표와 그의 부대의 힘은 그에게 그의 적들에 대한 이점을 준다. 그가 얻는 우월함은 독일 선수가 몇몇 중요한 선택을 하도록 의무화함으로써 상대 선수를 엄포할 수 있게 한다: 중간 정도의 중요도의 16진수를 방어하고 더 중요한 16진수를 버리는 것에 초점을 맞추거나, 더 중요한 16진수를 방어하고 t에 의해 속아 넘어가는 위험에 집중한다.적이다! 무작위적인 드롭, 각 목표에 할당된 우선순위, 그리고 독일 증원군의 도착은 매번 다른 게임을 보장한다.
140 카운터
17& x 22& 지도
6페이지 규칙 책자
규모: 카운터 1개 = 미국 회사 1개 또는 독일 부서/회사 1개
1게임 턴 = 1시간
1 육각 = 400m
(소스: 게시자의 설명)
제82공수부대의 낙하산 부대는 3개의 낙하산으로 낙하해야 한다. 생트-MÈre-Eglise 북서쪽에 있는 505번째 PIR, 암프레빌 북쪽에 있는 507번째 PIR, 그리고 암프레빌 남쪽에 있는 508번째 PIR이다. 미군은 이 공수 작전의 성공 가능성에 대해 약간의 의구심을 가지고 있었다. 상륙 지역은 몇 개의 늪으로 둘러싸여 있었고, 아주 작은 실수라도 큰 손실로 이어질 수 있었다. 가장 비관적인 예측은 사상자 비율이 80%였다.
코탕탱 상공에서 비행하는 동안, 독일군의 대공 방어선에 의해 수송선이 공격당했고, 혼란에 빠졌다. 일부 조종사들은 대형을 깨고 낙하 지역에 도달하기 전에 뛰어내리라는 명령을 내렸고, 많은 낙하산 대원들은 목표로부터 수십 킬로미터 떨어진 곳에 남겨졌다. 불우한 사람들은 늪지에 착륙했고 그들의 무거운 장비에서 익사했다. 낙하산 부대의 4분의 3 이상이 착륙하지 않아 프랑스 상공에서 미군의 완전한 무질서를 초래했다. 이러한 일반적인 무질서 상태는 남동부 코텐탱 전역에서 일련의 충돌을 야기했다. 독일군은 조직적이지 못하여 목표와 병력을 알 수 없는 적군에 대한 교전을 제한했다.
1944년 6월 6일 밤에만 50%가 넘는 매우 높은 손실률에도 불구하고, 제82공수사단과 제101공수사단의 미군 낙하산 부대는 임무 수행에 상당한 성과를 거두었다. 독일군은 혼란으로 인해 반격을 할 수 없었다. 착륙이 시작될 수 있습니다.
나이트 드롭은 1944년 6월 첫 시간을 모의실험한 것으로, 제82공수사단이 수행한 작전에 초점을 맞추고 있다. 첫 번째 (야간) 경기 턴 동안, 그 미국 선수는 중대와 연대를 재편성하기 위해 흩어진 병력을 재편성해야 했다. 이러한 조직개편이 이루어지지 않은 채로 남아있는 한, 미군은 매우 취약한 상태로 남아있고, 미국 선수들은 어떤 목표가 우선시되는지 알 수 없다.
독일 선수는 기회를 이용하여 미국 대열에서 더 많은 혼란을 일으키거나 고립된 낙하산 부대를 추격할 수 있다. 하지만 공수 공격의 기습으로 독일군은 적들의 목표에 눈을 감게 되었다. 날이 밝아오자 독일 플레이어는 미군의 의도를 서서히 알기 시작하며 증원군이 도착할 때 더 잘 조직될 수 있다.
그 미국인 선수에게, 그의 목표와 그의 부대의 힘은 그에게 그의 적들에 대한 이점을 준다. 그가 얻는 우월함은 독일 선수가 몇몇 중요한 선택을 하도록 의무화함으로써 상대 선수를 엄포할 수 있게 한다: 중간 정도의 중요도의 16진수를 방어하고 더 중요한 16진수를 버리는 것에 초점을 맞추거나, 더 중요한 16진수를 방어하고 t에 의해 속아 넘어가는 위험에 집중한다.적이다! 무작위적인 드롭, 각 목표에 할당된 우선순위, 그리고 독일 증원군의 도착은 매번 다른 게임을 보장한다.
140 카운터
17& x 22& 지도
6페이지 규칙 책자
규모: 카운터 1개 = 미국 회사 1개 또는 독일 부서/회사 1개
1게임 턴 = 1시간
1 육각 = 400m
(소스: 게시자의 설명)
During the night of 5-6 june 1944, the 82nd and 101st Airborne Divisions were to be parachuted behind Utah Beach in order to secure the approaches to the beach for the first wave of the landing forces. The sector had been flooded by the Germans, transforming streams and lowlands into swamps and increasing the strategic value of the bridges and roads of the region. Of these, the two bridges located in the commune of Chef-du-Pont and the crossroads of Sainte-Mère-Eglise are of primary importance for the Allies. In fact, withouth capturing them, it would be impossible to advance quickly into the Cotentin Peninsula and enlarge the bridgehead.
The paratroopers of the 82nd Airborne need to be dropped onto three Drop Zones: The 505th PIR to the northwest of Sainte-Mère-Eglise, the 507th PIR to the north of Amfreville, and the 508th PIR to the south of Amfreville. The Americans did have some reservations about the chances of success of this airborne operation. The landing zones were surrounded by several swamps and the smallest error would lead to heavy losses. The most pessimistic predictions had the casualty rate at 80%.
While flying over the Cotentin, the troop transports were fired upon by German anti-aircraft defenses and thrown into disorder. Some pilots broke formation and gave the order to jump before the drop zones had been reached, leaving many parachutists dozens of kilometers away from their objectives. The less fortunate landed in the swampland and drowned in their heavy equipment. More than three-quarter of paratroopers did not land where they were supposed to, leading to the complete disorganization of the American troops dropped over France. This general state of disorder resulted in a series of clashes all over southeastern Cotentin. The Germans, themselves disorganized, limited their engagements against an enemy force whose objectives and strength remained unknown.
Despite an extremely high rate of losses (more than 50% during the night of 6 June 1944 alone), the American paratroopers of the 82nd and 101st Airborne Divisions accomplished a great deal of their assigned missions. The Germans, disorganized by the chaos, were incapable of counter-attacking. The landing could begin.
"Night Drop" simulates the first hours of June 1944 and focuses on the operations conducted by the 82nd Us Airborne division. During the first (night time) game turns, the American player had to regroup his scattered forces in order to re-form companies and regiments. As long as this reorganization remains undone, American troops remain very vulnerable and the American player cannot know which objectives are in priority.
The German player can use the opportunity to create even more disorder in the American ranks, or chase after isolated paratroopers. But the surprise of the airborne assault keeps the Germans blind to the objectives of their adversaries. As daylight comes, the German player slowly begins to learn the intentions of the American troops and can better organize as reinforcements arrive.
For the American player, the knowledge of his objectives and the strength of his units give him the advantage over his enemies. The superiority from which he benefits allows him to bluff his opponent by attacking lesser important objectives, obliging the German player to make some critical choices: continue to defend a hex of middling importance and risk abandoning a more important hex, or focus on defending more important hexes and risk having been "fooled" by the enemy! The randomness of the drop, the priority assigned to each objective, and the arrival of German reinforcements assures a different game each time.
140 counters
17" x 22" map
6 pages rules booklet
Scale: 1 counter = 1 American company or 1 German section/company
1 game turn = 1 hour
1 hex = 400 meters
(source: publisher's description)
The paratroopers of the 82nd Airborne need to be dropped onto three Drop Zones: The 505th PIR to the northwest of Sainte-Mère-Eglise, the 507th PIR to the north of Amfreville, and the 508th PIR to the south of Amfreville. The Americans did have some reservations about the chances of success of this airborne operation. The landing zones were surrounded by several swamps and the smallest error would lead to heavy losses. The most pessimistic predictions had the casualty rate at 80%.
While flying over the Cotentin, the troop transports were fired upon by German anti-aircraft defenses and thrown into disorder. Some pilots broke formation and gave the order to jump before the drop zones had been reached, leaving many parachutists dozens of kilometers away from their objectives. The less fortunate landed in the swampland and drowned in their heavy equipment. More than three-quarter of paratroopers did not land where they were supposed to, leading to the complete disorganization of the American troops dropped over France. This general state of disorder resulted in a series of clashes all over southeastern Cotentin. The Germans, themselves disorganized, limited their engagements against an enemy force whose objectives and strength remained unknown.
Despite an extremely high rate of losses (more than 50% during the night of 6 June 1944 alone), the American paratroopers of the 82nd and 101st Airborne Divisions accomplished a great deal of their assigned missions. The Germans, disorganized by the chaos, were incapable of counter-attacking. The landing could begin.
"Night Drop" simulates the first hours of June 1944 and focuses on the operations conducted by the 82nd Us Airborne division. During the first (night time) game turns, the American player had to regroup his scattered forces in order to re-form companies and regiments. As long as this reorganization remains undone, American troops remain very vulnerable and the American player cannot know which objectives are in priority.
The German player can use the opportunity to create even more disorder in the American ranks, or chase after isolated paratroopers. But the surprise of the airborne assault keeps the Germans blind to the objectives of their adversaries. As daylight comes, the German player slowly begins to learn the intentions of the American troops and can better organize as reinforcements arrive.
For the American player, the knowledge of his objectives and the strength of his units give him the advantage over his enemies. The superiority from which he benefits allows him to bluff his opponent by attacking lesser important objectives, obliging the German player to make some critical choices: continue to defend a hex of middling importance and risk abandoning a more important hex, or focus on defending more important hexes and risk having been "fooled" by the enemy! The randomness of the drop, the priority assigned to each objective, and the arrival of German reinforcements assures a different game each time.
140 counters
17" x 22" map
6 pages rules booklet
Scale: 1 counter = 1 American company or 1 German section/company
1 game turn = 1 hour
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(source: publisher's description)
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