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BGG랭킹
BGG전체 : 409
CGS : 16
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.68 / 5
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디자이너
Bryan Pope, Benjamin Pope
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아티스트
Drew Baker, Tiziano Baracchi, Claire Beard, Leonardo Borazio, Jason Engle, Mariusz Gandzel, John Guytan, Diego Gisbert Llorens, Raven Mimura, Jim Pavelec, Roberto Pitturru, R. K. Post, Maichol Quinto, Chris Seaman, Craig J. Spearing, Ron Spencer, John Stanko, Christophe Swal, Peter Tikos, Vari, Darek Zabrocki
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인원
게임 소개
그것에게 마술의 크게 다른 학교와 철학 중 Mages 함께 가요계에 사망까지 싸우다 오시라고 할까 어떻게 될까? 일루시즘이 드루이드와 어떻게 싸우겠어? 아니면 마법사가 비스트마스터와 싸우던가? 아니면 사제가 마법사와 맞붙는거야?
마법사 워즈 — 2015년 마법사 워즈 아카데미와 구별하기 위해 마법사 워즈 아레나를 리더빙했습니다 — 치명적인 아레나 전투에서 강력한 마즈가 서로 대항합니다. 각 마법사는 자신의 주문서를 사용하여 상대방을 완전히 제압합니다. 강력한 생명체를 소환하여 당신의 이름으로 전투를 벌이고, 강력한 마법을 걸어 적을 공격하고, 그의 모든 계획과 전략을 좌절시키고, 숨겨진 마법을 사용하여 전세를 역전시키고, 전세를 지배하고, 강력한 무기, 갑옷, 불가사의한 유물들로 자신을 치장하고, 이 모든 것들이 마법 전쟁터에서 당신을 기다리고 있습니다!
마법의 전쟁(Magie Wars)은 전술 보드 게임으로, 카드 게임과 미니어처 게임의 조합으로, 각 장르의 최고의 요소들을 결합한다. 이 게임은 "zones"라고 불리는 네모난 영역으로 나뉘어진 아레나 게임 보드에서 행해지는데, 이것은 물체의 움직임과 배치를 조절한다. 각 마법사(플레이어)는 적의 반대편 구석에서 시작합니다.
각 플레이어는 주문책을 들고 있으며, 주문 카드는 게임 중에 던져질 때 꺼낸다. 이것은 진짜 마법사가 된 듯한 느낌이 듭니다. 마법의 토막 페이지를 넘기고, 각 턴마다 전략을 계획합니다. 포인트 시스템을 사용하면 맞춤법에 맞는 맞춤법을 선택할 수 있으며, 학교 밖에서 더 강력한 맞춤법을 사용하면 더 많은 포인트를 얻을 수 있습니다. 매 턴마다 원하는 마법을 부릴 수 있는 완전한 액세스 권한이 있으므로 전례 없는 수준의 풍부한 전략과 전술을 구현할 수 있습니다. 생물, 장비, 마법 &ndash와 같은 많은 주문들이 보드에 배치되어 게임 속의 객체가 된다. 피조물들은 경기장 주변을 돌아다니며 서로 공격할 수 있다. 공격은 피해뿐만 아니라 화상, 부식, 스턴, 데이즈, 푸시, 크리플, 마비 등 흥미로운 특수 효과를 입힙니다. 생물들은 너무 많은 피해를 입었을 때 파괴될 수 있고, 강력한 저주와 마법에 의해 통제될 수도 있고, 벽과 다른 생물들에 의해 억제될 수도 있다.
모든 마법사들은 각기 다른 마법의 학파에서 왔다.
야수장은 천성적으로 마법에 물든 짐승 떼로 적을 몰아붙이려 할 것이다.
마법사는 헬파이어의 맹렬한 공격, 공포의 키, 그리고 악마 가죽 갑옷으로 무장한 채 목구멍을 노릴 것이다. 적 마법사에게 가는 길에, 그는 저주를 퍼붓고 적들의 생물을 잡고 파괴하기 위해 공격을 가할 것이다.
마법사는 적의 마법과 마력에 대항하고, 훔치고, 방향을 바꾸고, 파괴하는 메타마법의 달인 사기꾼이다. 그는 또한 텔레포트와 포탈/게이트의 달인입니다.
사제는 기사들과 천사들 그리고 강력한 치유와 보호 주문들로 방어할 것이다. 적을 쓰러뜨리고 결국엔 압도할 겁니다.
기본 게임에는 맞춤법 책, 맞춤법 책, 아레나 게임 보드, 주사위, 마커 등 시작하는 데 필요한 모든 것이 포함되어 있습니다.
게임에 새로운 주문, 파워, 그리고 다양성을 더하기 위해 뉴매이지가 몇 달마다 출시될 예정입니다. 이 게임은 수집할 수 없지만 전체 사용자 지정이 가능합니다!
다음과 같은 추가 주문 사본:
마법사 워즈: 코어 스펠 토미 1
마법사 워즈: 코어 스펠 토메 2
마법사 워즈 — 2015년 마법사 워즈 아카데미와 구별하기 위해 마법사 워즈 아레나를 리더빙했습니다 — 치명적인 아레나 전투에서 강력한 마즈가 서로 대항합니다. 각 마법사는 자신의 주문서를 사용하여 상대방을 완전히 제압합니다. 강력한 생명체를 소환하여 당신의 이름으로 전투를 벌이고, 강력한 마법을 걸어 적을 공격하고, 그의 모든 계획과 전략을 좌절시키고, 숨겨진 마법을 사용하여 전세를 역전시키고, 전세를 지배하고, 강력한 무기, 갑옷, 불가사의한 유물들로 자신을 치장하고, 이 모든 것들이 마법 전쟁터에서 당신을 기다리고 있습니다!
마법의 전쟁(Magie Wars)은 전술 보드 게임으로, 카드 게임과 미니어처 게임의 조합으로, 각 장르의 최고의 요소들을 결합한다. 이 게임은 "zones"라고 불리는 네모난 영역으로 나뉘어진 아레나 게임 보드에서 행해지는데, 이것은 물체의 움직임과 배치를 조절한다. 각 마법사(플레이어)는 적의 반대편 구석에서 시작합니다.
각 플레이어는 주문책을 들고 있으며, 주문 카드는 게임 중에 던져질 때 꺼낸다. 이것은 진짜 마법사가 된 듯한 느낌이 듭니다. 마법의 토막 페이지를 넘기고, 각 턴마다 전략을 계획합니다. 포인트 시스템을 사용하면 맞춤법에 맞는 맞춤법을 선택할 수 있으며, 학교 밖에서 더 강력한 맞춤법을 사용하면 더 많은 포인트를 얻을 수 있습니다. 매 턴마다 원하는 마법을 부릴 수 있는 완전한 액세스 권한이 있으므로 전례 없는 수준의 풍부한 전략과 전술을 구현할 수 있습니다. 생물, 장비, 마법 &ndash와 같은 많은 주문들이 보드에 배치되어 게임 속의 객체가 된다. 피조물들은 경기장 주변을 돌아다니며 서로 공격할 수 있다. 공격은 피해뿐만 아니라 화상, 부식, 스턴, 데이즈, 푸시, 크리플, 마비 등 흥미로운 특수 효과를 입힙니다. 생물들은 너무 많은 피해를 입었을 때 파괴될 수 있고, 강력한 저주와 마법에 의해 통제될 수도 있고, 벽과 다른 생물들에 의해 억제될 수도 있다.
모든 마법사들은 각기 다른 마법의 학파에서 왔다.
야수장은 천성적으로 마법에 물든 짐승 떼로 적을 몰아붙이려 할 것이다.
마법사는 헬파이어의 맹렬한 공격, 공포의 키, 그리고 악마 가죽 갑옷으로 무장한 채 목구멍을 노릴 것이다. 적 마법사에게 가는 길에, 그는 저주를 퍼붓고 적들의 생물을 잡고 파괴하기 위해 공격을 가할 것이다.
마법사는 적의 마법과 마력에 대항하고, 훔치고, 방향을 바꾸고, 파괴하는 메타마법의 달인 사기꾼이다. 그는 또한 텔레포트와 포탈/게이트의 달인입니다.
사제는 기사들과 천사들 그리고 강력한 치유와 보호 주문들로 방어할 것이다. 적을 쓰러뜨리고 결국엔 압도할 겁니다.
기본 게임에는 맞춤법 책, 맞춤법 책, 아레나 게임 보드, 주사위, 마커 등 시작하는 데 필요한 모든 것이 포함되어 있습니다.
게임에 새로운 주문, 파워, 그리고 다양성을 더하기 위해 뉴매이지가 몇 달마다 출시될 예정입니다. 이 게임은 수집할 수 없지만 전체 사용자 지정이 가능합니다!
다음과 같은 추가 주문 사본:
마법사 워즈: 코어 스펠 토미 1
마법사 워즈: 코어 스펠 토메 2
What would it be like for Mages of vastly different schools and philosophies of magic to come together in an arena and fight to the death? How would an Illusionist battle a Druid? Or a Warlock fight a Beastmaster? Or a Priestess fare against a Wizard?
Mage Wars — redubbed Mage Wars Arena in 2015 to distinguish it from Mage Wars Academy — pits powerful Mages against each other in deadly arena combat. Each Mage uses his own fully-customizable book of spells to achieve total victory over his opponent. Summon mighty creatures to do battle in your name; cast powerful spells to attack your foe and thwart his every plan and strategy; use hidden enchantments to turn the tables and rule the day; adorn yourself with mighty weapons, armor, and arcane artifacts – all of this and more await you in the arena of Mage Wars!
Mage Wars is a tactical board game, a combination of a card game and miniatures game, combining the best elements from each genre. The game is played on an arena game board divided into square areas called "zones", which regulate movement and the placement of objects. Each Mage (player) starts in a corner of the arena, opposite his enemy.
Each player holds a spellbook, from which spell cards are pulled out as they are cast during the game. This has the feel of being a real Mage, turning the pages of your tome of magic, as you plan your strategy each turn. A point system allows you to choose spells for your spellbook, with more powerful spells and spells outside your schools of training costing more points. You have full access to cast any spell you want each turn, allowing for an unprecedented level of rich strategy and tactics. Many of these spells – such as creatures, equipment, and enchantments – are placed on the board and become objects in the game. Creatures can move around the arena, and attack each other and the enemy Mage. Attacks deal damage, as well as interesting special effects such as Burn, Corrode, Stun, Daze, Push, Cripple, Paralyze, etc. Creatures can be destroyed when they receive too much damage, or can be controlled by powerful curses and enchantments, or contained by walls and other creatures.
Every Mage comes from a different school of magic, each with unique spells and strategies:
The Beastmaster will try to rush and swarm the enemy with his hordes of animals, buffed by his nature enchantments.
The Warlock will go right for the throat, armed with his powerful Lash of Hellfire, Helm of Fear, and Demonhide Armor. Along the way to the enemy Mage, he'll use his curses and fire attacks to contain and destroy enemy creatures.
The Wizard is a trickster, a master of meta-magic: countering, stealing, redirecting, and destroying enemy spells and mana. He's also a master of teleportation and portals/gates.
The Priestess will defend with knights and angels and powerful healing and protection spells. She'll wear down the enemy, then overwhelm them in the end.
The base game comes with all you need to get started: spellbooks, extra spells to customize with the spellbooks, arena game board, dice, markers, etc.
New Mages will be released every few months to add new spells, powers, and variety to the game. The game is NOT collectible, but is fully customizable!
Extra copies of spells available with:
Mage Wars: Core Spell Tome 1
Mage Wars: Core Spell Tome 2
Mage Wars — redubbed Mage Wars Arena in 2015 to distinguish it from Mage Wars Academy — pits powerful Mages against each other in deadly arena combat. Each Mage uses his own fully-customizable book of spells to achieve total victory over his opponent. Summon mighty creatures to do battle in your name; cast powerful spells to attack your foe and thwart his every plan and strategy; use hidden enchantments to turn the tables and rule the day; adorn yourself with mighty weapons, armor, and arcane artifacts – all of this and more await you in the arena of Mage Wars!
Mage Wars is a tactical board game, a combination of a card game and miniatures game, combining the best elements from each genre. The game is played on an arena game board divided into square areas called "zones", which regulate movement and the placement of objects. Each Mage (player) starts in a corner of the arena, opposite his enemy.
Each player holds a spellbook, from which spell cards are pulled out as they are cast during the game. This has the feel of being a real Mage, turning the pages of your tome of magic, as you plan your strategy each turn. A point system allows you to choose spells for your spellbook, with more powerful spells and spells outside your schools of training costing more points. You have full access to cast any spell you want each turn, allowing for an unprecedented level of rich strategy and tactics. Many of these spells – such as creatures, equipment, and enchantments – are placed on the board and become objects in the game. Creatures can move around the arena, and attack each other and the enemy Mage. Attacks deal damage, as well as interesting special effects such as Burn, Corrode, Stun, Daze, Push, Cripple, Paralyze, etc. Creatures can be destroyed when they receive too much damage, or can be controlled by powerful curses and enchantments, or contained by walls and other creatures.
Every Mage comes from a different school of magic, each with unique spells and strategies:
The Beastmaster will try to rush and swarm the enemy with his hordes of animals, buffed by his nature enchantments.
The Warlock will go right for the throat, armed with his powerful Lash of Hellfire, Helm of Fear, and Demonhide Armor. Along the way to the enemy Mage, he'll use his curses and fire attacks to contain and destroy enemy creatures.
The Wizard is a trickster, a master of meta-magic: countering, stealing, redirecting, and destroying enemy spells and mana. He's also a master of teleportation and portals/gates.
The Priestess will defend with knights and angels and powerful healing and protection spells. She'll wear down the enemy, then overwhelm them in the end.
The base game comes with all you need to get started: spellbooks, extra spells to customize with the spellbooks, arena game board, dice, markers, etc.
New Mages will be released every few months to add new spells, powers, and variety to the game. The game is NOT collectible, but is fully customizable!
Extra copies of spells available with:
Mage Wars: Core Spell Tome 1
Mage Wars: Core Spell Tome 2
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