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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
Greg Schmidt
-
인원
게임 소개
게임은 두 단계로 구성되어 있는데, 배치 단계와 이동 단계로 구성된다. 화이트와 블랙 두 선수는 각각 12개의 피스를 가지고 있습니다.
배치 단계:
화이트부터 시작해서, 플레이어들은 그들의 12개의 피스 중 하나를 보드의 37개의 교차점 중 하나에 번갈아 배치한다.
모든 조각이 배치되면 이동 단계가 시작됩니다. 이 단계에서 조각을 캡처할 수 있습니다(아래 참조).
이동 단계:
플레이어는 자신의 피스 중 하나를 인접하고 비어있는 교차점으로 이동시킨다. 이 단계에서 조각을 캡처할 수 있습니다(아래 참조). 만약 한 선수가 4개의 피스만 남아있다면, 그들은 그들의 피스를 비어있는 교차점으로 옮길 수 있다.
쿼드레이트:
쿼드레이트는 사각형의 네 모서리가 플레이어의 피스에 의해 점유되도록 피스를 배치할 때 발생합니다. 쿼드레이트는 6가지 다른 크기로 나옵니다. 쿼드레이트를 형성하기 위해서, 플레이어는 2,4,8,16,18 또는 32개의 삼각형으로 구성된 정사각형의 네 모서리 모두에 그들의 피스가 있어야 한다.
아래 표는 주어진 삼각형 개수로 구성된 가능한 쿼드레이트 수를 나타냅니다.
삼각형 수/사분율 수
2 - 24
4 - 12
8 - 13
16 - 5
18 - 4
32 - 1
더 큰 쿼드레이트(8,16,18,32)의 경우 측면을 따라 임의의 위치에 반대편 조각이 있으면 쿼드레이트가 유효하지 않습니다.쿼드레이트의 가장자리(측면)를 따라 친근하거나 비어 있는 위치만 허용됩니다.
캡처:
피스를 배치한 후 쿼드레이트가 형성되면, 플레이어는 다른 3개의 피스와 쿼드레이트를 형성하지 않은 상대 피스를 제거할 수 있다.
한 선수가 3개만 남으면 게임에서 지게 됩니다. 같은 포지션이 3번 발생하면 무승부를 선언한다.
주의:
o 드문 경우지만, 플레이어의 모든 피스가 걸려 통과해야 할 수 있습니다.
o 덴마크 쿼토는 유럽 보드게임의 모리스 계열과 다소 유사하지만 팡이라는 중국 게임의 중요한 특징도 공유한다.
배치 단계:
화이트부터 시작해서, 플레이어들은 그들의 12개의 피스 중 하나를 보드의 37개의 교차점 중 하나에 번갈아 배치한다.
모든 조각이 배치되면 이동 단계가 시작됩니다. 이 단계에서 조각을 캡처할 수 있습니다(아래 참조).
이동 단계:
플레이어는 자신의 피스 중 하나를 인접하고 비어있는 교차점으로 이동시킨다. 이 단계에서 조각을 캡처할 수 있습니다(아래 참조). 만약 한 선수가 4개의 피스만 남아있다면, 그들은 그들의 피스를 비어있는 교차점으로 옮길 수 있다.
쿼드레이트:
쿼드레이트는 사각형의 네 모서리가 플레이어의 피스에 의해 점유되도록 피스를 배치할 때 발생합니다. 쿼드레이트는 6가지 다른 크기로 나옵니다. 쿼드레이트를 형성하기 위해서, 플레이어는 2,4,8,16,18 또는 32개의 삼각형으로 구성된 정사각형의 네 모서리 모두에 그들의 피스가 있어야 한다.
아래 표는 주어진 삼각형 개수로 구성된 가능한 쿼드레이트 수를 나타냅니다.
삼각형 수/사분율 수
2 - 24
4 - 12
8 - 13
16 - 5
18 - 4
32 - 1
더 큰 쿼드레이트(8,16,18,32)의 경우 측면을 따라 임의의 위치에 반대편 조각이 있으면 쿼드레이트가 유효하지 않습니다.쿼드레이트의 가장자리(측면)를 따라 친근하거나 비어 있는 위치만 허용됩니다.
캡처:
피스를 배치한 후 쿼드레이트가 형성되면, 플레이어는 다른 3개의 피스와 쿼드레이트를 형성하지 않은 상대 피스를 제거할 수 있다.
한 선수가 3개만 남으면 게임에서 지게 됩니다. 같은 포지션이 3번 발생하면 무승부를 선언한다.
주의:
o 드문 경우지만, 플레이어의 모든 피스가 걸려 통과해야 할 수 있습니다.
o 덴마크 쿼토는 유럽 보드게임의 모리스 계열과 다소 유사하지만 팡이라는 중국 게임의 중요한 특징도 공유한다.
The game consists of two phases, a placement phase followed by a movement phase. The two players White and Black each have twelve pieces.
PLACEMENT PHASE:
Beginning with White, the players alternate placing one of their twelve pieces on one of the 37 crossing points on the board.
Once all pieces have been placed, the movement phase begins. A piece can be captured during this phase (see below).
MOVEMENT PHASE:
The players alternate moving one of their pieces to an adjacent and empty crossing point. A piece can be captured during this phase (see below). If a player has only 4 remaining pieces, they are allowed to move their piece to any empty crossing point.
QUADRATES:
A quadrate occurs when a piece is placed such that the 4 corners of a square are occupied by that player's pieces. Quadrates come in 6 different sizes. To form a quadrate, a player must have their pieces on all 4 corners of a square composed of either 2,4,8,16,18, or 32 triangles.
The table below indicates the number of possible quadrates composed of a given number of triangles:
No. of Triangles/No. of Quadrates
2 - 24
4 - 12
8 - 13
16 - 5
18 - 4
32 - 1
For any of the larger quadrates (8,16,18,32), the quadrate is invalid if there is an opposing piece on any position along the side.Only friendly or empty positions are allowed along the edges (sides) of a quadrate.
CAPTURE:
If after placing a piece, a quadrate is formed, the player can remove an opponent piece which does not itself form a quadrate with 3 other pieces.
Once a player has only 3 remaining pieces, they lose the game. If the same position occurs 3 times, then the game is declared a draw.
Notes:
o In rare cases, all of a player's pieces may be trapped thus requiring the player to pass.
o Danish Quarto has some similiarities to the Morris family of European board games, but also shares important features of a Chinese game named `Fang`
PLACEMENT PHASE:
Beginning with White, the players alternate placing one of their twelve pieces on one of the 37 crossing points on the board.
Once all pieces have been placed, the movement phase begins. A piece can be captured during this phase (see below).
MOVEMENT PHASE:
The players alternate moving one of their pieces to an adjacent and empty crossing point. A piece can be captured during this phase (see below). If a player has only 4 remaining pieces, they are allowed to move their piece to any empty crossing point.
QUADRATES:
A quadrate occurs when a piece is placed such that the 4 corners of a square are occupied by that player's pieces. Quadrates come in 6 different sizes. To form a quadrate, a player must have their pieces on all 4 corners of a square composed of either 2,4,8,16,18, or 32 triangles.
The table below indicates the number of possible quadrates composed of a given number of triangles:
No. of Triangles/No. of Quadrates
2 - 24
4 - 12
8 - 13
16 - 5
18 - 4
32 - 1
For any of the larger quadrates (8,16,18,32), the quadrate is invalid if there is an opposing piece on any position along the side.Only friendly or empty positions are allowed along the edges (sides) of a quadrate.
CAPTURE:
If after placing a piece, a quadrate is formed, the player can remove an opponent piece which does not itself form a quadrate with 3 other pieces.
Once a player has only 3 remaining pieces, they lose the game. If the same position occurs 3 times, then the game is declared a draw.
Notes:
o In rare cases, all of a player's pieces may be trapped thus requiring the player to pass.
o Danish Quarto has some similiarities to the Morris family of European board games, but also shares important features of a Chinese game named `Fang`
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