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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Christopher Fasulo
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아티스트
Kyle Gebhardt
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인원
게임 소개
제7기갑여단은 1941년 6월 15일부터 16일까지 배틀락스 작전 당시 하피드 능선에 돌격했다.
1941년 사막을 배경으로 영국 탱크가 방어가 잘 된 언덕인 하피드 능선을 향해 돌격하는 작은 입문 경기가 유혈사태로 빠르게 막을 내렸다.
하피드리지(Hafid Ridge)는 작고 빠른(몇 시간) 플레이가 가능하며, 토브룩의 시지를 들어올린 크루세이더 작전 이전 배틀액스 작전 동안 전술 레벨 전투와 기동에 초점을 맞춘 독립형 게임이다.
규칙은 7개의 전장 운영 체제를 기반으로 모델링되어 이해하기 쉽습니다.
이번 전투는 두 선수 모두에게 도전의 기회가 될 것이다. 영국은 대전차 방어를 뚫기 위해 매우 공격적일 필요가 있다는 것을 알게 될 것이다. 독일군은 그냥 버텨야 해 어느 쪽이든 벼랑 끝에 걸렸어요. 장애물 놀이는 중요하고 중요합니다.
게임 플레이는 솔리테어 플레이에 탁월하며 매우 빠르게 진행됩니다. 이 게임은 특별히 저녁이나 오후에 하도록 설계되었다.
영연방군은 대전차 방호벽으로 돌진했다. 그들은 어리버리 산등성이 뒤에 있는 독일군의 대전차포와 대공포로 진격했고, 큰 손실을 입었다. 영국 제5기갑연대가 현장에 도착하여 영국 제7기갑여단을 이집트 국경으로 철수시켰다.
이 게임은 중대/소대 전투와 연합 무기 사용에 초점을 맞춘다. 시간 척도는 한 바퀴에 1시간 또는 2시간이며 각 16진수는 경기에 따라 330m이다.
이 게임에는 다음이 포함됩니다.
(2) 11 x 17 색상 지도 단면
(1) 배틀 카드의 색상 순서
약 200개의 양면 및 다이 절단 카운터
(상자 및 게시자 웹 사이트에서)
1941년 사막을 배경으로 영국 탱크가 방어가 잘 된 언덕인 하피드 능선을 향해 돌격하는 작은 입문 경기가 유혈사태로 빠르게 막을 내렸다.
하피드리지(Hafid Ridge)는 작고 빠른(몇 시간) 플레이가 가능하며, 토브룩의 시지를 들어올린 크루세이더 작전 이전 배틀액스 작전 동안 전술 레벨 전투와 기동에 초점을 맞춘 독립형 게임이다.
규칙은 7개의 전장 운영 체제를 기반으로 모델링되어 이해하기 쉽습니다.
이번 전투는 두 선수 모두에게 도전의 기회가 될 것이다. 영국은 대전차 방어를 뚫기 위해 매우 공격적일 필요가 있다는 것을 알게 될 것이다. 독일군은 그냥 버텨야 해 어느 쪽이든 벼랑 끝에 걸렸어요. 장애물 놀이는 중요하고 중요합니다.
게임 플레이는 솔리테어 플레이에 탁월하며 매우 빠르게 진행됩니다. 이 게임은 특별히 저녁이나 오후에 하도록 설계되었다.
영연방군은 대전차 방호벽으로 돌진했다. 그들은 어리버리 산등성이 뒤에 있는 독일군의 대전차포와 대공포로 진격했고, 큰 손실을 입었다. 영국 제5기갑연대가 현장에 도착하여 영국 제7기갑여단을 이집트 국경으로 철수시켰다.
이 게임은 중대/소대 전투와 연합 무기 사용에 초점을 맞춘다. 시간 척도는 한 바퀴에 1시간 또는 2시간이며 각 16진수는 경기에 따라 330m이다.
이 게임에는 다음이 포함됩니다.
(2) 11 x 17 색상 지도 단면
(1) 배틀 카드의 색상 순서
약 200개의 양면 및 다이 절단 카운터
(상자 및 게시자 웹 사이트에서)
The 7th Armored brigade's charge on Hafid ridge during Operation Battleaxe, 15-16 June 1941
A small introductory game set in the desert in 1941 where a British tank charge against a well defended hill, Hafid Ridge, came to a bloody and quick end.
Hafid Ridge is a standalone game that is small, plays fast (a few hours), and focuses on tactical level combat and maneuver during Operation Battleaxe prior to the Crusader operation that lifted the seige of Tobruk.
The rules are modeled around the Seven Battlefield Operating Systems which helps make them easier to understand.
This battle will provide a challenge to both players. The British will find that they need to be very aggressive to push through the anti-tank defense. The Germans have to simply hang on. Either way it's a cliff hanger. Obstacle play is important and significant.
Game play is excellent for solitaire play and moves along very quickly. The game is specifically designed to play in an evening or afternoon.
The Commonwealth forces drove straight into the anti-tank screen. They were suckered into advancing into the anti-tank and anti-aircraft guns of the Germans behind the ridge and took heavy losses. By the time they were making some headway the 5th Panzer Regiment was on the scene and forced the British 7th Armored Brigade to break contact and run back to the Egyptian border.
This game focuses on company / platoon combat and combined arms use. The time scale is either 1 or 2 hours per turn and each hex is 330 meters, depending on the game.
This game comes with:
(2) 11 x 17 Color Map Sections
(1) Color Order of Battle Card
approximately 200 Double-sided and Die Cut Counters
(from box and publisher's website)
A small introductory game set in the desert in 1941 where a British tank charge against a well defended hill, Hafid Ridge, came to a bloody and quick end.
Hafid Ridge is a standalone game that is small, plays fast (a few hours), and focuses on tactical level combat and maneuver during Operation Battleaxe prior to the Crusader operation that lifted the seige of Tobruk.
The rules are modeled around the Seven Battlefield Operating Systems which helps make them easier to understand.
This battle will provide a challenge to both players. The British will find that they need to be very aggressive to push through the anti-tank defense. The Germans have to simply hang on. Either way it's a cliff hanger. Obstacle play is important and significant.
Game play is excellent for solitaire play and moves along very quickly. The game is specifically designed to play in an evening or afternoon.
The Commonwealth forces drove straight into the anti-tank screen. They were suckered into advancing into the anti-tank and anti-aircraft guns of the Germans behind the ridge and took heavy losses. By the time they were making some headway the 5th Panzer Regiment was on the scene and forced the British 7th Armored Brigade to break contact and run back to the Egyptian border.
This game focuses on company / platoon combat and combined arms use. The time scale is either 1 or 2 hours per turn and each hex is 330 meters, depending on the game.
This game comes with:
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approximately 200 Double-sided and Die Cut Counters
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