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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Evan Denbaum, E. K. Lytle
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아티스트
Ann Benoit
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인원
게임 소개
강탈전은 승자가 한 명뿐인 협동적 요소가 가미된 경쟁 게임이다. 당신과 다른 전문 도둑들은 비밀 시설에 잠입해서 이그제큐티브 금고를 약탈하기 위해 고용되었습니다. 계약의 일부로서, 당신은 그 과정에서 발견한 다른 가치의 모든 것을 유지할 수 있습니다.
도둑들은 행동을 하고 각각 바운티 헌터, 폭발하는 공중 드론, 킬러 로봇과 같은 장애물을 극복하기 위해 사용되는 기술 향상 장비 카드를 만든다. 이 게임은 매우 사교적이며 플레이어는 건물을 통과하기 위해 동료 도둑들과 자주 협력한다. 하지만 결국엔 네가 다른 사람에게 말한 것에도 불구하고 너 자신을 위해 하는 거야.
도둑이 이그제큐티브 볼트를 약탈하고 건물을 탈출하면, 전리품을 가장 많이 가진 도둑이 승자가 된다. 하지만 이례적으로 도둑으로 잡히면 게임에서 빠지지 않는다. 대신, 독자 분은 다른 도둑들에 대항하여 당국에서 일하는 정보원이 되십시오. 만약 도둑들이 모두 잡히면, 가장 많은 신뢰성을 가진 정보원이 범죄로부터 면책특권을 얻고 승리하게 된다.
도둑들은 행동을 하고 각각 바운티 헌터, 폭발하는 공중 드론, 킬러 로봇과 같은 장애물을 극복하기 위해 사용되는 기술 향상 장비 카드를 만든다. 이 게임은 매우 사교적이며 플레이어는 건물을 통과하기 위해 동료 도둑들과 자주 협력한다. 하지만 결국엔 네가 다른 사람에게 말한 것에도 불구하고 너 자신을 위해 하는 거야.
도둑이 이그제큐티브 볼트를 약탈하고 건물을 탈출하면, 전리품을 가장 많이 가진 도둑이 승자가 된다. 하지만 이례적으로 도둑으로 잡히면 게임에서 빠지지 않는다. 대신, 독자 분은 다른 도둑들에 대항하여 당국에서 일하는 정보원이 되십시오. 만약 도둑들이 모두 잡히면, 가장 많은 신뢰성을 가진 정보원이 범죄로부터 면책특권을 얻고 승리하게 된다.
Heist is a competitive game with cooperative elements that has only one winner. You and other professional thieves have been hired to infiltrate a secret facility and loot the Executive Vault. As part of the agreement, you can keep anything else of value you discover along the way.
Thieves spend actions and each build a hand of skill-boosting Equipment cards used to overcome such obstacles as Bounty Hunters, Exploding Aerial Drones and Killer Robots. The game is highly social, and players will frequently work with (or double-cross) fellow thieves to advance through the building. But ultimately you’re in it for yourself ... despite what you may have told anyone else.
If any thief loots the Executive Vault and escapes the building, then the thief with the most total loot is the winner. But in an unusual twist, if you're caught as a thief, you're not out of the game. Instead, you "flip" and become an informant working for the authorities against the other thieves. If all the thieves are caught, then the informant with the most "credibility" gains immunity from crimes committed and wins.
Thieves spend actions and each build a hand of skill-boosting Equipment cards used to overcome such obstacles as Bounty Hunters, Exploding Aerial Drones and Killer Robots. The game is highly social, and players will frequently work with (or double-cross) fellow thieves to advance through the building. But ultimately you’re in it for yourself ... despite what you may have told anyone else.
If any thief loots the Executive Vault and escapes the building, then the thief with the most total loot is the winner. But in an unusual twist, if you're caught as a thief, you're not out of the game. Instead, you "flip" and become an informant working for the authorities against the other thieves. If all the thieves are caught, then the informant with the most "credibility" gains immunity from crimes committed and wins.
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