-
BGG랭킹
BGG전체 : 19551
WARGAMES : 3598
6.4Defeat Into Victory: The Final Campaigns in Burma (2012) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.45 / 5
-
디자이너
Paul Rohrbaugh, Lembit Tohver
-
아티스트
Stuart Brown, Mark Mahaffey, Brandon Pennington
-
인원
게임 소개
출판사의 블러브:
1942년 1월 초 일본의 신속한 버마 정복에 따른 기회는 이용되지 않았다. 남태평양뿐만 아니라 북아프리카와 유럽에서의 전쟁 노력이 자원과 인력에 더 높은 우선순위를 두었기 때문에, 이 전쟁 전선에서 연합군의 작전은 공습과 소규모 공세로 제한되었다. 1943년부터 1944년 초까지 버마에서의 전투는 양측에 의해 제2차 세계 대전의 후미진 곳으로 밀려났다. 1944년 장마철이 끝나면서 전략적인 상황이 바뀌었다. 일본의 운명은 다른 곳에서 급감했을 뿐만 아니라, 버마/인도 국경을 따라 연합군의 증강도 눈에 띄지 않았다. 연합군의 공격을 미리 차단하기로 결심한 일본군은 5월에 임팔과 코히마 주변의 연합군 진지에 대해 중국 외 지역에서 사상 최대 규모의 공세를 개시했다. 인도와 버마 국경의 정글과 산비탈 사이에서 격렬하게 전개된 전투와 7월에 이어진 연합군의 승리는 전쟁의 근본적이고 영구적인 변화를 의미했다. 1945년 3월 연합군의 공세는 광범위한 계획과 준비, 그리고 대담하고 대담한 작전으로 특징지어진다.
디자이너 폴 로보(Paul Rohrbaugh)의 "승리로의 패배"는 매우 상호작용적이고 플레이하기 쉬운 디자인을 사용하여 2차 세계 대전의 이러한 무시된 측면을 다루고 있습니다. 이 게임은 북쪽의 디마푸르에서 남쪽의 랑군까지 이어지는 하나의 22" x 34" 육각 지도가 있다. 280개의 반인치 부대(대부분 여단과 연대 규모)와 16페이지에 달하는 규칙과 차트가 패키지로 채워져 있다. 그 게임은 치트-풀 활성화 시스템을 사용한다. 규칙은 보급(전쟁에서 가장 황폐한 지형에서 중요한 측면), 다양한 전투(화력, 기동, 공격), 그리고 사기와 리더십을 다룬다. 규칙에는 무작위 사건(다른 곳의 고위층의 결정과 전투의 영향을 시뮬레이션하는 사건), 날씨, 일본군의 자살 탱크 공격(인간 전투 파괴 부대) 및 전쟁 목표 변화도 포함된다. 항공 캠페인도 시뮬레이션된다(일반 "air point"보다 훨씬 더 상세하다). 시나리오는 임팔과 코히마에 대한 일본의 초기 공격과 연합군의 1945년 공세, 그리고 전역 게임을 포함한다. 공격과 방어는 물론 포메이션 간에 소중한 자원을 배분하고 적의 의도를 판단해 계획을 조율하는 어려운 결정은 양측이 내려야 할 것이다.
1942년 1월 초 일본의 신속한 버마 정복에 따른 기회는 이용되지 않았다. 남태평양뿐만 아니라 북아프리카와 유럽에서의 전쟁 노력이 자원과 인력에 더 높은 우선순위를 두었기 때문에, 이 전쟁 전선에서 연합군의 작전은 공습과 소규모 공세로 제한되었다. 1943년부터 1944년 초까지 버마에서의 전투는 양측에 의해 제2차 세계 대전의 후미진 곳으로 밀려났다. 1944년 장마철이 끝나면서 전략적인 상황이 바뀌었다. 일본의 운명은 다른 곳에서 급감했을 뿐만 아니라, 버마/인도 국경을 따라 연합군의 증강도 눈에 띄지 않았다. 연합군의 공격을 미리 차단하기로 결심한 일본군은 5월에 임팔과 코히마 주변의 연합군 진지에 대해 중국 외 지역에서 사상 최대 규모의 공세를 개시했다. 인도와 버마 국경의 정글과 산비탈 사이에서 격렬하게 전개된 전투와 7월에 이어진 연합군의 승리는 전쟁의 근본적이고 영구적인 변화를 의미했다. 1945년 3월 연합군의 공세는 광범위한 계획과 준비, 그리고 대담하고 대담한 작전으로 특징지어진다.
디자이너 폴 로보(Paul Rohrbaugh)의 "승리로의 패배"는 매우 상호작용적이고 플레이하기 쉬운 디자인을 사용하여 2차 세계 대전의 이러한 무시된 측면을 다루고 있습니다. 이 게임은 북쪽의 디마푸르에서 남쪽의 랑군까지 이어지는 하나의 22" x 34" 육각 지도가 있다. 280개의 반인치 부대(대부분 여단과 연대 규모)와 16페이지에 달하는 규칙과 차트가 패키지로 채워져 있다. 그 게임은 치트-풀 활성화 시스템을 사용한다. 규칙은 보급(전쟁에서 가장 황폐한 지형에서 중요한 측면), 다양한 전투(화력, 기동, 공격), 그리고 사기와 리더십을 다룬다. 규칙에는 무작위 사건(다른 곳의 고위층의 결정과 전투의 영향을 시뮬레이션하는 사건), 날씨, 일본군의 자살 탱크 공격(인간 전투 파괴 부대) 및 전쟁 목표 변화도 포함된다. 항공 캠페인도 시뮬레이션된다(일반 "air point"보다 훨씬 더 상세하다). 시나리오는 임팔과 코히마에 대한 일본의 초기 공격과 연합군의 1945년 공세, 그리고 전역 게임을 포함한다. 공격과 방어는 물론 포메이션 간에 소중한 자원을 배분하고 적의 의도를 판단해 계획을 조율하는 어려운 결정은 양측이 내려야 할 것이다.
Publisher's blurb:
"The opportunities following the swift Japanese subjugation of Burma in early January 1942 were not exploited. For their chastened opponents, Allied operations in this theater of the war were limited to raids and small-scale offensives as war efforts in North Africa and Europe, as well as the South Pacific, drew higher priorities for resources and personnel. For much of 1943 and early 1944 the fighting in Burma was relegated to WWII's backwater by both sides. With the end of the monsoon season in 1944 the strategic situation had changed. Not only were Japanese fortunes declining precipitously elsewhere, but the build-up in Allied forces along the Burma/India border did not go unnoticed. Determined to pre-empt any Allied attack, the Japanese launched an offensive of their own in May, the largest they ever launched outside of China, against the Allied positions in and around Imphal and Kohima. The battles that raged among the jungles and mountainous hillsides of the Indian and Burma frontier, and the subsequent Allied victory that followed in July, marked a fundamental and permanent shift in the war. The Allied offensive in March 1945 was one marked by extensive planning and preparation, as well bold and daring maneuvers that not only took the Commonwealth and Indian forces across the Irrawaddy River to Rangoon, but crushed the defending Imperial Japanese Burma Area Army.
Defeat into Victory, by designer Paul Rohrbaugh, covers this neglected aspect of WWII history using a very interactive and easy to play design. The game has one 22" by 34" hex map that stretches from Dimapur in the north to Rangoon in the south. A countersheet with 280 half-inch units (mostly brigade and regiments in size) and approximately 16 pages of rules and charts round out the package. The game uses a chit-pull activation system. Rules cover supply (a crucial aspect in terrain that was among the most inhospitable of the war), various types of combat (fire, maneuver and assault), as well as morale and leadership. Rules also include random events (that simulate the effects of battles and decisions by higher-ups elsewhere), weather, Japanese suicide tank attacks (human combat destruction squads) and changing war goals. The air campaign is also simulated (in much more detail than generic "air points"). Scenarios include the initial Japanese offensive against Imphal and Kohima, two on the Allied 1945 offensive, as well as the Campaign Game. Tough decisions will have to be made by both sides as they allocate precious resources among their formations, determine their enemy's intentions and balance their plans, as well as attack and defend. "
"The opportunities following the swift Japanese subjugation of Burma in early January 1942 were not exploited. For their chastened opponents, Allied operations in this theater of the war were limited to raids and small-scale offensives as war efforts in North Africa and Europe, as well as the South Pacific, drew higher priorities for resources and personnel. For much of 1943 and early 1944 the fighting in Burma was relegated to WWII's backwater by both sides. With the end of the monsoon season in 1944 the strategic situation had changed. Not only were Japanese fortunes declining precipitously elsewhere, but the build-up in Allied forces along the Burma/India border did not go unnoticed. Determined to pre-empt any Allied attack, the Japanese launched an offensive of their own in May, the largest they ever launched outside of China, against the Allied positions in and around Imphal and Kohima. The battles that raged among the jungles and mountainous hillsides of the Indian and Burma frontier, and the subsequent Allied victory that followed in July, marked a fundamental and permanent shift in the war. The Allied offensive in March 1945 was one marked by extensive planning and preparation, as well bold and daring maneuvers that not only took the Commonwealth and Indian forces across the Irrawaddy River to Rangoon, but crushed the defending Imperial Japanese Burma Area Army.
Defeat into Victory, by designer Paul Rohrbaugh, covers this neglected aspect of WWII history using a very interactive and easy to play design. The game has one 22" by 34" hex map that stretches from Dimapur in the north to Rangoon in the south. A countersheet with 280 half-inch units (mostly brigade and regiments in size) and approximately 16 pages of rules and charts round out the package. The game uses a chit-pull activation system. Rules cover supply (a crucial aspect in terrain that was among the most inhospitable of the war), various types of combat (fire, maneuver and assault), as well as morale and leadership. Rules also include random events (that simulate the effects of battles and decisions by higher-ups elsewhere), weather, Japanese suicide tank attacks (human combat destruction squads) and changing war goals. The air campaign is also simulated (in much more detail than generic "air points"). Scenarios include the initial Japanese offensive against Imphal and Kohima, two on the Allied 1945 offensive, as well as the Campaign Game. Tough decisions will have to be made by both sides as they allocate precious resources among their formations, determine their enemy's intentions and balance their plans, as well as attack and defend. "
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18