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BGG랭킹
BGG전체 : 9862
THEMATIC : 1239
6.9Lord of the Rings: The Adventure Deck Game (2011) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-5 분
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연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.65 / 5
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디자이너
Michele Esmanech
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아티스트
Michele Esmanech
-
인원
게임 소개
반지의 제왕: 어드벤처 데크 게임은 카드놀이 게임으로, 게임을 하는 데 5분에서 15분이 걸립니다.
반지의 제왕: 어드벤처 데크 게임에서 플레이어는 프로도이며, 그의 목표는 산에 도달하는 것이다.둠, 화산 용암에 원 링을 떨어뜨리고 가운데 지구를 구하라.
사우론이 힘을 얻고 있어 여정이 25일을 넘길 수 없기 때문에 서둘러야 한다.
프로도는 여정에서 자신을 돕는 친구들(아라곤에서 레골라스까지)을 만나게 되지만, 프로도를 위협하고 임무를 더 어렵게 만드는 적들(트롤과 나즈굴과 같은)도 만나게 된다.
규칙에서:
"카드를 교차도로로 고려하십시오. 따라서 어디로 이동할 것인지(위, 왼쪽 및/또는 오른쪽) 선택할 수 있습니다.
길찾기는 숫자(1 ~ 5 범위)를 보여주고 퀘스트를 진행하기 위해 얼마나 많은 카드를 뽑아야 하는지를 보여줍니다.
B. 각 카드에는 여행 중 받은 공격을 나타내는 공격 숫자(0~3)가 표시됩니다.
각 카드의 공격 수를 합산하여 이 턴에서 입은 상처의 양을 나타내는 공격 값을 얻습니다.
언제든지 총 공격 값이 프로도의 상처보다 높으면 플레이어는 즉시 게임에서 패배한다.
즉, 공격 값은 이 턴에서 뽑은 모든 공격성 카드 수의 합이 됩니다.
예: 플레이어가 목적지 번호가 높은 방향을 선택해 이동 속도가 빨라지면 25일/턴이라는 정해진 시간 내에 미션을 완료하지만, 피해를 입고 사망할 확률도 높아진다.
언제든지 퀘스트 덱에서 카드를 뽑기 전에, 프로도를 보이지 않게 만들어 모든 공격으로부터 면역이 되는 링을 사용할 수 있다. 하지만 그렇게 하면 마녀왕도 더 가까이 갈 수 있을 거야. 당신이 반지를 사용할 때 마다 플레이 매트 위의 위치 킹 트랙에 토큰을 붙여라.
반지를 처음 사용할 때는 플레이 매트의 반지 기호 위에 토큰을 붙이십시오. 반지가 한 번 이상 사용되었음을 알려드립니다.
그리는 동안 또는 그리기 전에(아이템에 따라) 플레이어는 자신이 착용한 아이템 하나를 사용할 수 있습니다.
플레이어는 한 차례에 한 아이템만 사용할 수 있습니다.
C. 카드 효과는 카드에 따라 좋을 수도 있고 나쁠 수도 있습니다.
플레이어가 마지막으로 뽑은 카드 효과만 해결합니다. 특별한 언급이 없는 한, 플레이어가 카드를 뽑을 때 고려해야 할 것은 공격성 숫자뿐이다.
예: 플레이어가 목적지 번호가 3인 방향을 선택하면 3장의 카드를 한 번에 하나씩 뽑고, 3장의 카드의 공격성 번호를 더하고 3번째 카드의 효과만 해결한다.
각 턴마다 플레이어는 휴식을 취할 것인지(부상을 회복할 것인지), 어느 방향으로 갈 것인지, 물약이나 다른 아이템(반지 등)을 사용할 것인지, 마법왕에 대항하기 위해 아라곤을 찾을 것인지 등 많은 선택을 하게 된다.
메인 게임 메카닉: 행운을 빕니다.
반지의 제왕: 어드벤처 데크 게임에서 플레이어는 프로도이며, 그의 목표는 산에 도달하는 것이다.둠, 화산 용암에 원 링을 떨어뜨리고 가운데 지구를 구하라.
사우론이 힘을 얻고 있어 여정이 25일을 넘길 수 없기 때문에 서둘러야 한다.
프로도는 여정에서 자신을 돕는 친구들(아라곤에서 레골라스까지)을 만나게 되지만, 프로도를 위협하고 임무를 더 어렵게 만드는 적들(트롤과 나즈굴과 같은)도 만나게 된다.
규칙에서:
"카드를 교차도로로 고려하십시오. 따라서 어디로 이동할 것인지(위, 왼쪽 및/또는 오른쪽) 선택할 수 있습니다.
길찾기는 숫자(1 ~ 5 범위)를 보여주고 퀘스트를 진행하기 위해 얼마나 많은 카드를 뽑아야 하는지를 보여줍니다.
B. 각 카드에는 여행 중 받은 공격을 나타내는 공격 숫자(0~3)가 표시됩니다.
각 카드의 공격 수를 합산하여 이 턴에서 입은 상처의 양을 나타내는 공격 값을 얻습니다.
언제든지 총 공격 값이 프로도의 상처보다 높으면 플레이어는 즉시 게임에서 패배한다.
즉, 공격 값은 이 턴에서 뽑은 모든 공격성 카드 수의 합이 됩니다.
예: 플레이어가 목적지 번호가 높은 방향을 선택해 이동 속도가 빨라지면 25일/턴이라는 정해진 시간 내에 미션을 완료하지만, 피해를 입고 사망할 확률도 높아진다.
언제든지 퀘스트 덱에서 카드를 뽑기 전에, 프로도를 보이지 않게 만들어 모든 공격으로부터 면역이 되는 링을 사용할 수 있다. 하지만 그렇게 하면 마녀왕도 더 가까이 갈 수 있을 거야. 당신이 반지를 사용할 때 마다 플레이 매트 위의 위치 킹 트랙에 토큰을 붙여라.
반지를 처음 사용할 때는 플레이 매트의 반지 기호 위에 토큰을 붙이십시오. 반지가 한 번 이상 사용되었음을 알려드립니다.
그리는 동안 또는 그리기 전에(아이템에 따라) 플레이어는 자신이 착용한 아이템 하나를 사용할 수 있습니다.
플레이어는 한 차례에 한 아이템만 사용할 수 있습니다.
C. 카드 효과는 카드에 따라 좋을 수도 있고 나쁠 수도 있습니다.
플레이어가 마지막으로 뽑은 카드 효과만 해결합니다. 특별한 언급이 없는 한, 플레이어가 카드를 뽑을 때 고려해야 할 것은 공격성 숫자뿐이다.
예: 플레이어가 목적지 번호가 3인 방향을 선택하면 3장의 카드를 한 번에 하나씩 뽑고, 3장의 카드의 공격성 번호를 더하고 3번째 카드의 효과만 해결한다.
각 턴마다 플레이어는 휴식을 취할 것인지(부상을 회복할 것인지), 어느 방향으로 갈 것인지, 물약이나 다른 아이템(반지 등)을 사용할 것인지, 마법왕에 대항하기 위해 아라곤을 찾을 것인지 등 많은 선택을 하게 된다.
메인 게임 메카닉: 행운을 빕니다.
Lord of the Rings: the adventure deck game is a solitaire game, that takes from 5 to 15 minutes to play.
In Lord of the Rings: the adventure deck game, the player is Frodo, whose goal is to reach Mt.Doom, drop the One Ring into the volcano's lava, and save Middle Earth.
He has to hurry, as Sauron is gaining power, so the journey cannot last more than 25 days.
In his journey, Frodo will encounter friends who help him (from Aragorn to Legolas) but he'll also encounter enemies (like Trolls and the Nazgul) that threaten Frodo and make his mission harder.
From the rules:
"Consider the card as a crossroad: therefore you are given choices on where to travel (up, left and/or right).
The Directions show numbers (which range from 1 to 5) and show how many cards need to be drawn in order to proceed with the quest.
B. Each card shows an aggression number (ranging from 0 to 3) which represents the attacks you have received while travelling.
Sum the aggression numbers of each card you draw to get an Attack value which represents the amount of wounds you have sustained this turn.
At any time, if the total attack value is higher than Frodo's wounds, the player immediately loses the game.
This means that the Attack value will be the sum of all aggression numbers of cards drawn this turn.
Example: if the player chooses directions with a high destination number, which makes him move faster, he will finish the mission within the preset time of 25 days/turns, but will also increase the chances of getting damaged and killed.
At any time, but before drawing cards from the quest deck, you can use the RING which will turn Frodo invisible and, therefore, immune to all the attacks received (consider all aggression numbers as 0). BUT doing so will also bring the Witch King closer to you. Any time you use the Ring, put a token on the the Witch King Track on the play mat.
The first time you use the ring, put a token on the Ring symbol on the play mat: this is a reminder that the ring has been used at least once.
While drawing or before drawing (depending on the item), the player will have the chance to use one item he is equipped with.
The player can use only one item per turn.
C. Card Effects can be good or bad, depending on the card.
A player resolves the card effects ONLY of the last drawn card of the turn. Unless otherwise stated, the ONLY thing the player should take into account while drawing the cards is the aggression number.
Example: if the player chooses a direction with a destination number 3, he draws (one at a time) 3 cards, adding the Aggression Numbers of all 3 cards and resolving ONLY the effects of the 3rd card."
Each turn, the player will have many choices to make, from deciding if he wants to rest (and recover his wounds), to which direction to go; from using potions or other items (like the Ring), to going looking for Aragorn to help him against the Witch King.
Main game mechanic: push your luck.
In Lord of the Rings: the adventure deck game, the player is Frodo, whose goal is to reach Mt.Doom, drop the One Ring into the volcano's lava, and save Middle Earth.
He has to hurry, as Sauron is gaining power, so the journey cannot last more than 25 days.
In his journey, Frodo will encounter friends who help him (from Aragorn to Legolas) but he'll also encounter enemies (like Trolls and the Nazgul) that threaten Frodo and make his mission harder.
From the rules:
"Consider the card as a crossroad: therefore you are given choices on where to travel (up, left and/or right).
The Directions show numbers (which range from 1 to 5) and show how many cards need to be drawn in order to proceed with the quest.
B. Each card shows an aggression number (ranging from 0 to 3) which represents the attacks you have received while travelling.
Sum the aggression numbers of each card you draw to get an Attack value which represents the amount of wounds you have sustained this turn.
At any time, if the total attack value is higher than Frodo's wounds, the player immediately loses the game.
This means that the Attack value will be the sum of all aggression numbers of cards drawn this turn.
Example: if the player chooses directions with a high destination number, which makes him move faster, he will finish the mission within the preset time of 25 days/turns, but will also increase the chances of getting damaged and killed.
At any time, but before drawing cards from the quest deck, you can use the RING which will turn Frodo invisible and, therefore, immune to all the attacks received (consider all aggression numbers as 0). BUT doing so will also bring the Witch King closer to you. Any time you use the Ring, put a token on the the Witch King Track on the play mat.
The first time you use the ring, put a token on the Ring symbol on the play mat: this is a reminder that the ring has been used at least once.
While drawing or before drawing (depending on the item), the player will have the chance to use one item he is equipped with.
The player can use only one item per turn.
C. Card Effects can be good or bad, depending on the card.
A player resolves the card effects ONLY of the last drawn card of the turn. Unless otherwise stated, the ONLY thing the player should take into account while drawing the cards is the aggression number.
Example: if the player chooses a direction with a destination number 3, he draws (one at a time) 3 cards, adding the Aggression Numbers of all 3 cards and resolving ONLY the effects of the 3rd card."
Each turn, the player will have many choices to make, from deciding if he wants to rest (and recover his wounds), to which direction to go; from using potions or other items (like the Ring), to going looking for Aragorn to help him against the Witch King.
Main game mechanic: push your luck.
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