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BGG랭킹
BGG전체 : 13025
WARGAMES : 2129
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.64 / 5
-
디자이너
John Gorkowski
-
아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
(ATO 웹사이트 :)
아스카리의 총은 1차 세계대전 동안 동아프리카를 위한 제국주의 투쟁을 재현한다. 이 작전은 종종 간과되곤 했는데, 고전적인 육상 전투, 선단 간의 해상 교전, 해상에서의 순양함 결투, 그리고 마침내 게릴라전까지 벌어졌다. 그것은 보병, 기관총, 참호가 지배하는 전통적인 포스 온 포스 전투로 시작되었다. 그러나 낮은 병력과 넓은 공간 덕분에 1916년 중반 남아프리카 기병이 이끄는 이동 전쟁이 발발했다. 이로 인해 본 레토포어벡은 항복하느냐 게릴라전이냐 둘 중 하나를 선택하게 되었다. 그는 후자를 선택했고 포르투갈령 동아프리카에서 일련의 질주하는 전투를 통해 지친 추격자들을 끌어냈다.
WWI 게임 전문가인 존 고르코프스키가 디자인한 Guns of the Askari는 소총 회사, 장갑차, 해양이나 호수를 위한 해군 부대, 그리고 양쪽이 의존하는 보급부대를 나타내는 280개의 풀 컬러 카운터를 갖추고 있다. 포병 부대도 다른 면의 색으로 역인쇄하여 포획하여 다시 사용할 수 있도록 하였다.
이 게임은 완전한 전역부터 1918년 게릴라 작전까지 네 가지 시나리오와 그 사이의 두 가지 기간을 제공한다. 전투 메카니즘은 갈등의 성격이 진화함에 따라 변화하며, 각 턴에는 가변적인 종착점이 있다.
이 게임은 두 명의 OR THRIE 플레이어가 플레이할 수 있으며, 독일, 영국, 벨기에 플레이어에게 선택권을 주고, “중립”포르투갈 선수들이 (아마도) 독일 팀에 합류할 수 있게 합니다!
수적으로 우위에 있는 당신이 연합군 사령관보다 더 잘할 수 있습니까? 당신은 유럽과 원주민 군대(잔해를 입은 독일 순양함에서 나온 수병 포함)를 지휘하면서 적들의 균형을 유지하고 파괴를 피할 수 있는 조심성과 대담성의 적절한 균형을 유지할 수 있는가? '어게인스트 더 오즈 매거진' 제38호 '건즈 오브 더 아스카리'에서 선택하실 수 있습니다
지도 - 하나의 전체 색상 22"x34" 지도 시트
카운터 - 전체 색상 1/2" 다이컷 조각 280개
규칙 길이 - 12페이지
차트 및 표 - 2페이지
복잡성 - 중간
솔리테어 적합성 -
게임 시간 - 6~8시간
아스카리의 총은 1차 세계대전 동안 동아프리카를 위한 제국주의 투쟁을 재현한다. 이 작전은 종종 간과되곤 했는데, 고전적인 육상 전투, 선단 간의 해상 교전, 해상에서의 순양함 결투, 그리고 마침내 게릴라전까지 벌어졌다. 그것은 보병, 기관총, 참호가 지배하는 전통적인 포스 온 포스 전투로 시작되었다. 그러나 낮은 병력과 넓은 공간 덕분에 1916년 중반 남아프리카 기병이 이끄는 이동 전쟁이 발발했다. 이로 인해 본 레토포어벡은 항복하느냐 게릴라전이냐 둘 중 하나를 선택하게 되었다. 그는 후자를 선택했고 포르투갈령 동아프리카에서 일련의 질주하는 전투를 통해 지친 추격자들을 끌어냈다.
WWI 게임 전문가인 존 고르코프스키가 디자인한 Guns of the Askari는 소총 회사, 장갑차, 해양이나 호수를 위한 해군 부대, 그리고 양쪽이 의존하는 보급부대를 나타내는 280개의 풀 컬러 카운터를 갖추고 있다. 포병 부대도 다른 면의 색으로 역인쇄하여 포획하여 다시 사용할 수 있도록 하였다.
이 게임은 완전한 전역부터 1918년 게릴라 작전까지 네 가지 시나리오와 그 사이의 두 가지 기간을 제공한다. 전투 메카니즘은 갈등의 성격이 진화함에 따라 변화하며, 각 턴에는 가변적인 종착점이 있다.
이 게임은 두 명의 OR THRIE 플레이어가 플레이할 수 있으며, 독일, 영국, 벨기에 플레이어에게 선택권을 주고, “중립”포르투갈 선수들이 (아마도) 독일 팀에 합류할 수 있게 합니다!
수적으로 우위에 있는 당신이 연합군 사령관보다 더 잘할 수 있습니까? 당신은 유럽과 원주민 군대(잔해를 입은 독일 순양함에서 나온 수병 포함)를 지휘하면서 적들의 균형을 유지하고 파괴를 피할 수 있는 조심성과 대담성의 적절한 균형을 유지할 수 있는가? '어게인스트 더 오즈 매거진' 제38호 '건즈 오브 더 아스카리'에서 선택하실 수 있습니다
지도 - 하나의 전체 색상 22"x34" 지도 시트
카운터 - 전체 색상 1/2" 다이컷 조각 280개
규칙 길이 - 12페이지
차트 및 표 - 2페이지
복잡성 - 중간
솔리테어 적합성 -
게임 시간 - 6~8시간
(from ATO website :)
Guns of the Askari (GoA) recreates the imperial struggle for East Africa during WWI. This often overlooked campaign featured classic land battles, naval engagements between lake flotillas, cruiser duels at sea and finally hit and run guerrilla engagements. It opened with conventional force-on-force battles dominated by infantry, machine guns, and trenches. But the low troop densities and wide open spaces enabled a war of movement spearheaded by South African cavalry that broke the stalemate in mid 1916. This left Von Lettow-Vorbeck a choice between surrender or guerrilla war. He chose the latter and dragged his weary pursuers through a series of running battles in Portuguese East Africa.
Designed by WWI game specialist John Gorkowski, Guns of the Askari features 280 half-inch full color counters that represent forces as varied as rifle companies, armored cars, naval units for oceans or lakes, and the supply units on which both sides depended. There are even artillery units back-printed with the other side’s colors, so that they can be captured and used again.
The game offers four different scenarios, from the complete campaign to the 1918 guerrilla operation and two periods in between. Combat mechanics change as the nature of the conflict evolves, and each turn has a variable end point.
The game can be played by two OR THREE players, giving the option for German, British, and Belgian players, and making it possible for the “neutral” Portuguese to (perhaps) join the German side!
Can you, commanding greatly superior numbers, do better than the Allied commanders? Can you, commanding a mix of Europeans and native troops (including sailors from a scuttled German cruiser), manage the right balance of caution and audacity to keep your foes off-balance and elude destruction? The choices are yours in Against the Odds Magazine #38, Guns of the Askari.
Map - One full color 22"x34" mapsheet
Counters - 280 full color 1/2" die-cut pieces
Rules length - 12 pages
Charts and tables - 2 pages
Complexity - Medium
Solitaire suitability - Average
Playing Time - 6 to 8 hours
Guns of the Askari (GoA) recreates the imperial struggle for East Africa during WWI. This often overlooked campaign featured classic land battles, naval engagements between lake flotillas, cruiser duels at sea and finally hit and run guerrilla engagements. It opened with conventional force-on-force battles dominated by infantry, machine guns, and trenches. But the low troop densities and wide open spaces enabled a war of movement spearheaded by South African cavalry that broke the stalemate in mid 1916. This left Von Lettow-Vorbeck a choice between surrender or guerrilla war. He chose the latter and dragged his weary pursuers through a series of running battles in Portuguese East Africa.
Designed by WWI game specialist John Gorkowski, Guns of the Askari features 280 half-inch full color counters that represent forces as varied as rifle companies, armored cars, naval units for oceans or lakes, and the supply units on which both sides depended. There are even artillery units back-printed with the other side’s colors, so that they can be captured and used again.
The game offers four different scenarios, from the complete campaign to the 1918 guerrilla operation and two periods in between. Combat mechanics change as the nature of the conflict evolves, and each turn has a variable end point.
The game can be played by two OR THREE players, giving the option for German, British, and Belgian players, and making it possible for the “neutral” Portuguese to (perhaps) join the German side!
Can you, commanding greatly superior numbers, do better than the Allied commanders? Can you, commanding a mix of Europeans and native troops (including sailors from a scuttled German cruiser), manage the right balance of caution and audacity to keep your foes off-balance and elude destruction? The choices are yours in Against the Odds Magazine #38, Guns of the Askari.
Map - One full color 22"x34" mapsheet
Counters - 280 full color 1/2" die-cut pieces
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