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BGG랭킹
BGG전체 : 1730
WARGAMES : 73
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.89 / 5
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디자이너
Joel Toppen
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아티스트
Edward S. Curtis, Donal Hegarty, Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
나바호 워즈(Navajo Wars)는 1595년 스페인 침공 이후부터 1864년 킷 카슨이 이끄는 미국 육군에 의해 정복될 때까지 플레이어를 딘é(나바호)의 역할에 배치하는 카드 게임입니다.
“Diné” ('dih-nay'로 발음)는 나바호족이 그들의 부족을 지칭하기 위해 사용하는 단어이다. 그것은 &ldqu;사람을 의미합니다.”
&ldquo라는 용어나바호(Navajo”)는 푸에블로 부족의 하나인 테와(Tewa)의 스페인어 번역에서 유래했다.딘é는 뉴멕시코와 애리조나 고지대 사막에 옥수수를 심는 것으로 지금도 잘 알려져 있다.
나바호 플레이어(이하 "player")의 목적은 스페인, 멕시코 또는 미국인(이하 "적")에게 예속되는 것을 피하는 것이다. 플레이어는 경기 중에 문화와 군사 트랙을 늘리기 위해 행동을 취할 것이다. 만약 그 두 가지가 경기 중에 언제라도 0이 되면, 당신은 적에게 예속되어 즉시 게임에서 질 것이다. 테크 트리 형태의 문화 발전도 있는데, 이는 플레이어가 우승 확률을 높이기 위해 개발해야 할 것이다. 직조, 기마술, 종교, 메사족의 대가, 그리고 각각 3단계의 발전을 가지고 있다. 나바호 전쟁에는 각 시기에 맞는 역사적 사건 카드도 있다. 이 카드들은 게임에 역사적인 느낌을 주는 그들만의 규칙과 효과를 가지고 있다.
플레이어로서 당신은 "카운터"라는 가족 단위를 지도에 올리려고 노력할 것입니다. 당신의 가족 단위는 남자, 여자, 아이로 구성될 수 있습니다. 그 카운터를 통해 여러분은 지도에 나와 있는 가족들과 개별 행동을 하게 될 것입니다. 이러한 행동에는 뉴멕시코 습격, 전초기지 습격, 부족 전쟁, 부족 외교가 포함된다. 무역 상품, 가사 및 여행을 만듭니다.
차례가 진행되는 동안, 적들은 나바호 부족에 대한 작전을 수행할 것이다. 이러한 작전에는 원주민(플레이어)을 전복하는 것, 전초기지를 건설하는 것, 구축과 전복하는 것, 습격(적들이 나바호 영토 깊숙이 급습하려고 하는 것)과 다른 많은 행동들이 포함된다.
적은 독특한 명령 행렬로 그들의 명령을 받습니다. 선수로서 다음에 어떤 일이 일어날지 절대 확신할 수 없다.
나바호 전쟁은 스페인, 멕시코, 미국 시대에 개별 시나리오로 플레이할 수 있다. 당신은 3개의 기간을 모두 캠페인 게임으로 할 수 있습니다.
“Diné” ('dih-nay'로 발음)는 나바호족이 그들의 부족을 지칭하기 위해 사용하는 단어이다. 그것은 &ldqu;사람을 의미합니다.”
&ldquo라는 용어나바호(Navajo”)는 푸에블로 부족의 하나인 테와(Tewa)의 스페인어 번역에서 유래했다.딘é는 뉴멕시코와 애리조나 고지대 사막에 옥수수를 심는 것으로 지금도 잘 알려져 있다.
나바호 플레이어(이하 "player")의 목적은 스페인, 멕시코 또는 미국인(이하 "적")에게 예속되는 것을 피하는 것이다. 플레이어는 경기 중에 문화와 군사 트랙을 늘리기 위해 행동을 취할 것이다. 만약 그 두 가지가 경기 중에 언제라도 0이 되면, 당신은 적에게 예속되어 즉시 게임에서 질 것이다. 테크 트리 형태의 문화 발전도 있는데, 이는 플레이어가 우승 확률을 높이기 위해 개발해야 할 것이다. 직조, 기마술, 종교, 메사족의 대가, 그리고 각각 3단계의 발전을 가지고 있다. 나바호 전쟁에는 각 시기에 맞는 역사적 사건 카드도 있다. 이 카드들은 게임에 역사적인 느낌을 주는 그들만의 규칙과 효과를 가지고 있다.
플레이어로서 당신은 "카운터"라는 가족 단위를 지도에 올리려고 노력할 것입니다. 당신의 가족 단위는 남자, 여자, 아이로 구성될 수 있습니다. 그 카운터를 통해 여러분은 지도에 나와 있는 가족들과 개별 행동을 하게 될 것입니다. 이러한 행동에는 뉴멕시코 습격, 전초기지 습격, 부족 전쟁, 부족 외교가 포함된다. 무역 상품, 가사 및 여행을 만듭니다.
차례가 진행되는 동안, 적들은 나바호 부족에 대한 작전을 수행할 것이다. 이러한 작전에는 원주민(플레이어)을 전복하는 것, 전초기지를 건설하는 것, 구축과 전복하는 것, 습격(적들이 나바호 영토 깊숙이 급습하려고 하는 것)과 다른 많은 행동들이 포함된다.
적은 독특한 명령 행렬로 그들의 명령을 받습니다. 선수로서 다음에 어떤 일이 일어날지 절대 확신할 수 없다.
나바호 전쟁은 스페인, 멕시코, 미국 시대에 개별 시나리오로 플레이할 수 있다. 당신은 3개의 기간을 모두 캠페인 게임으로 할 수 있습니다.
Navajo Wars is a solitaire card driven game which places the player into the role of the Diné (Navajo) from the time of the Spanish incursion in 1595 through the time of their subjugation at the hands of an American Army led by Kit Carson in 1864.
“Diné” (pronounced 'dih-nay') is the word the Navajo use to refer to their tribe. It means “the people.”
The term, “Navajo” comes from a Spanish rendering of a Tewa (one of the Pueblo tribes) word for “planted fields.” The Diné were and are still known for their planting of corn in the high desert of New Mexico and Arizona.
The objective for the Navajo player, hereinafter referred to as "player", is to avoid being subjugated by either the Spanish, Mexicans or the Americans, hereinafter referred to as "enemy". The player will be taking actions during the course of the game to try and increase both culture and military tracks. If both of those reach zero at any time during the game, you will be subjugated by the enemy and immediately lose the game. There are also cultural developments, in the form of a tech tree, that the player will have to develop to increase his chances of winning. The developments are; weaving, horsemanship, religion, masters of the Mesas and sharp trades each having three levels of development. Navajo Wars also has historical event cards for each period. These cards have their own rules and effects that really add a historical feel to the game.
As the player, you will be trying to get your family units, "counter" on the map. Your family units could consist of a man, woman and child. With those counters you will be conducting individual actions with your families that are on the map. These actions could include, raids on New Mexico, raids on an outpost, tribal warfare & tribal diplomacy both conducted against the Comanche or the Ute. Create trade goods, husbandry and travel.
During the enemy portion of the turn, the enemy will be conducting operations against the Navajo tribe. These operations could include: to subvert the natives (player), build outpost, build and subvert, raids (the enemy will try to send raids deep into the Navajo territory) and many other actions.
The enemy receives their orders by a unique order matrix. As the player, you are never sure what will be coming next.
Navajo Wars can be played as individual scenarios for the Spanish, Mexican and American periods. You can play all three periods as a campaign game.
“Diné” (pronounced 'dih-nay') is the word the Navajo use to refer to their tribe. It means “the people.”
The term, “Navajo” comes from a Spanish rendering of a Tewa (one of the Pueblo tribes) word for “planted fields.” The Diné were and are still known for their planting of corn in the high desert of New Mexico and Arizona.
The objective for the Navajo player, hereinafter referred to as "player", is to avoid being subjugated by either the Spanish, Mexicans or the Americans, hereinafter referred to as "enemy". The player will be taking actions during the course of the game to try and increase both culture and military tracks. If both of those reach zero at any time during the game, you will be subjugated by the enemy and immediately lose the game. There are also cultural developments, in the form of a tech tree, that the player will have to develop to increase his chances of winning. The developments are; weaving, horsemanship, religion, masters of the Mesas and sharp trades each having three levels of development. Navajo Wars also has historical event cards for each period. These cards have their own rules and effects that really add a historical feel to the game.
As the player, you will be trying to get your family units, "counter" on the map. Your family units could consist of a man, woman and child. With those counters you will be conducting individual actions with your families that are on the map. These actions could include, raids on New Mexico, raids on an outpost, tribal warfare & tribal diplomacy both conducted against the Comanche or the Ute. Create trade goods, husbandry and travel.
During the enemy portion of the turn, the enemy will be conducting operations against the Navajo tribe. These operations could include: to subvert the natives (player), build outpost, build and subvert, raids (the enemy will try to send raids deep into the Navajo territory) and many other actions.
The enemy receives their orders by a unique order matrix. As the player, you are never sure what will be coming next.
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