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BGG랭킹
BGG전체 : 13613
WARGAMES : 2430
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
Larry Hoffman
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인원
게임 소개
Strategy & Strategics 잡지 #220.
독일군은 1970년대 후반 소련의 독일 침공에 대한 모의실험을 특징으로 한다. 이 게임은 냉전 기간 동안 소련이 독일을 침공하기로 선택했다면 첫 달 동안 어떤 일이 벌어졌을지 조사하기 위한 2인용 대체 역사 게임이다. 오랜 준비나 예고 없이 침공이 실행되었을 것이라는 추측이 있습니다.
이 게임은 1973년 SPI 릴리스의 업데이트 및 개정판이다.나토: 1970년대 유럽에서의 작전 전투" 시간과 공간 축척은 보존되어 왔지만, 지도는 보다 심층적인 지형 분석을 반영하여 개선되었다. 시스템이 업데이트되어 전투 질서가 더욱 완성되었습니다. 공중전은 최소한 추상적으로 추가되었고, 가능한 게임 엔더를 제외하고 전술 핵을 빼앗겼다.
양측의 전투 순서는 상위 게임이 처음 출시된 이후 이용할 수 있게 된 오픈 소스 문서를 기반으로 한다. 이 시스템은 오리지널 게임보다 더 복잡하지만, 여전히 오늘날의 복잡도 규모보다 낮은 끝을 향해 있다. 경험이 많은 게이머들은 처음 박스를 연 지 90분 정도 후에 폭발할 것으로 예상할 수 있다.
지도상의 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 약 16.2km를 나타냅니다. 소련의 기동부대는 대부분의 NATO 부대와 마찬가지로 몇 개의 여단과 연대와 함께 사단이다. 각 풀게임 순번은 이틀을 의미합니다.
게임 맵은 1970년대 후반 독일의 서부 지역과 그 주변 지역에서 발견된 군사적으로 중요한 지형을 보여준다. 게임에는 280개의 유닛 카운터가 있으며, 대부분은 전투 대형을 나타낸다. 다른 것들은 정보 마커와 기억 보조 도구로 제공되기도 한다.
독일군은 1970년대 후반 소련의 독일 침공에 대한 모의실험을 특징으로 한다. 이 게임은 냉전 기간 동안 소련이 독일을 침공하기로 선택했다면 첫 달 동안 어떤 일이 벌어졌을지 조사하기 위한 2인용 대체 역사 게임이다. 오랜 준비나 예고 없이 침공이 실행되었을 것이라는 추측이 있습니다.
이 게임은 1973년 SPI 릴리스의 업데이트 및 개정판이다.나토: 1970년대 유럽에서의 작전 전투" 시간과 공간 축척은 보존되어 왔지만, 지도는 보다 심층적인 지형 분석을 반영하여 개선되었다. 시스템이 업데이트되어 전투 질서가 더욱 완성되었습니다. 공중전은 최소한 추상적으로 추가되었고, 가능한 게임 엔더를 제외하고 전술 핵을 빼앗겼다.
양측의 전투 순서는 상위 게임이 처음 출시된 이후 이용할 수 있게 된 오픈 소스 문서를 기반으로 한다. 이 시스템은 오리지널 게임보다 더 복잡하지만, 여전히 오늘날의 복잡도 규모보다 낮은 끝을 향해 있다. 경험이 많은 게이머들은 처음 박스를 연 지 90분 정도 후에 폭발할 것으로 예상할 수 있다.
지도상의 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 약 16.2km를 나타냅니다. 소련의 기동부대는 대부분의 NATO 부대와 마찬가지로 몇 개의 여단과 연대와 함께 사단이다. 각 풀게임 순번은 이틀을 의미합니다.
게임 맵은 1970년대 후반 독일의 서부 지역과 그 주변 지역에서 발견된 군사적으로 중요한 지형을 보여준다. 게임에는 280개의 유닛 카운터가 있으며, 대부분은 전투 대형을 나타낸다. 다른 것들은 정보 마커와 기억 보조 도구로 제공되기도 한다.
Strategy & Tactics magazine #220.
Group of Soviet Forces Germany features a simulation of a hypothetical Soviet invasion of Germany in the late 1970's. It is a two-player alternative history game intended to examine what could've happened during the first month of fighting had the Soviets opted to invade Germany during the Cold War. An assumption is made that the invasion would've been executed without lengthy preparation or forewarning.
This game is an update and revision of SPI's 1973 release, "NATO: Operational Combat in Europe in the 1970s". Its time and space scales have been preserved, but the map has been improved by reflecting a more in depth terrain analysis. The system has been updated and the orders of battle are more fully developed. Air warfare has been added, at least as an abstract, and tactical nukes have been taken away except as possible game enders.
The orders of battle for both sides are based on open-source documents that have become available since the parent game was first published. The system, though more complex than that of the original game, still comes in toward the lower end of today's complexity scale. Experienced gamers can expect to be blasting away within 90 minutes or so of first opening the box.
Each hexagon on the map represents approximately 10 miles (16.2 kilometers) from side to opposite side. The Soviet units of maneuver are divisions, as are most NATO units, along with a few brigades and regiments. Each full game turn represents two days.
The game map illustrates the militarily significant terrain found in the western portion of Germany and its environs in the late 1970s. There are 280 unit counters in the game, most of which represent combat formations. Others are also provided as informational markers and memory aids.
Group of Soviet Forces Germany features a simulation of a hypothetical Soviet invasion of Germany in the late 1970's. It is a two-player alternative history game intended to examine what could've happened during the first month of fighting had the Soviets opted to invade Germany during the Cold War. An assumption is made that the invasion would've been executed without lengthy preparation or forewarning.
This game is an update and revision of SPI's 1973 release, "NATO: Operational Combat in Europe in the 1970s". Its time and space scales have been preserved, but the map has been improved by reflecting a more in depth terrain analysis. The system has been updated and the orders of battle are more fully developed. Air warfare has been added, at least as an abstract, and tactical nukes have been taken away except as possible game enders.
The orders of battle for both sides are based on open-source documents that have become available since the parent game was first published. The system, though more complex than that of the original game, still comes in toward the lower end of today's complexity scale. Experienced gamers can expect to be blasting away within 90 minutes or so of first opening the box.
Each hexagon on the map represents approximately 10 miles (16.2 kilometers) from side to opposite side. The Soviet units of maneuver are divisions, as are most NATO units, along with a few brigades and regiments. Each full game turn represents two days.
The game map illustrates the militarily significant terrain found in the western portion of Germany and its environs in the late 1970s. There are 280 unit counters in the game, most of which represent combat formations. Others are also provided as informational markers and memory aids.
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