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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Cherilyn Joy Lee Kirkman, Christopher Kirkman
-
아티스트
Christopher Kirkman, Kwanchai Moriya
-
인원
게임 소개
와나풀라칫 호수에 오신 걸 환영합니다!
테이크 더 바이트는 4명의 기발한 어부들이 가장 큰 어획량을 얻기 위해 경쟁하는 가벼운 유로 스타일의 타일 수집 게임이다. 당신은 순전히 낚시 재능에 의존하나요, 아니면 괴물 물고기를 잡기 위해 반주키 2000 플래티넘 도금된 터보 릴을 터뜨리나요? 선택은 네 몫이야!
테이크 더 베이트는 최대 4명의 플레이어를 플레이하며, 게임 섹션이 호수 주변에 반원형으로 배열된 게임 보드가 특징이다. 선수들은 한 토너먼트에서 특별한 능력을 가진 몇몇 기발한 캐릭터들이 이끄는 네 개의 낚시 팀의 역할을 맡는다.
경기는 3일(라운드)로 나뉘며, 각 라운드마다 3회전씩 진행된다. 선수들은 캠프, 텐트에서 첫 번째, 세 번째, 여섯 번째 턴을 시작한다. 야영장 매점을 방문하고 상황에 따라 그날 마실 커피를 선택해 순서를 정한다. 물론, 가장 큰 발차기를 주는 커피는 선수가 먼저 할 수 있게 해주지만, 비용이 가장 많이 든다. 그리고 나서 몇몇 장비들을 사는 것은 태클 샵에 달려있다 - 어떤 물건들은 평범하지만 싼 반면, 다른 것들은 조금 더 특별하지만 플레이어들이 더 많은 현금을 필요로 할 수 있는데, 이것은 구하기 쉽지 않다.
다음은 낚시 시간입니다. 특정 캐릭터 파워, 장비 혼합 등에 따라 플레이어들은 호수의 세 구역에서 돌아가며 물고기(타일)를 그립니다. 해안에서 가장 가까운 지역은 낚시가 가장 쉽지만, 모든 작은 물고기들이 사는 곳입니다. 호수의 중앙 몸체에는 더 큰 물고기가 있지만 도달하려면 부두 면허증이 필요합니다. 세 번째는 낚시가 가장 깊고 비용이 많이 드는 곳이지만, 큰 아빠들이 사는 곳인데, 그중에는 한 번도 잡히지 않고 수년간 호수에서 장황한 이야기를 부채질해 온 괴물 메기 한 마리가 포함되어 있습니다. 각 구역의 기와에는 오래된 부츠, 잃어버린 비키니 등 낚시할 때 항상 갈고리에 걸치는 듯한 다양한 찌꺼기들도 섞여 있다. 토너먼트가 끝나면 네 점수를 떨어뜨리겠지만, 누군가나 상대가 일치하는 아이템을 가지고 있다면...
그다음에 시장이 있는데, 그곳에서 물고기를 돈을 받고 팔아서 더 큰 장비를 살 수도 있고, 아니면 오늘까지(라운드) 열릴 수도 있습니다. 시장 가격은 매일 변동하고 보너스를 가져오는 하루의 함정이 있기 때문에, 참가자들은 그 물고기가 점수를 위해 보관되는 것이 가장 좋은지 아니면 현금으로 판매되는 것이 가장 좋은지를 결정해야 할 것이다.
각 턴의 마지막 역은 팀들이 그날 낚시를 도와줄 추가 인원인 가이드를 고용할 수 있는 숙소입니다. 가이드는 토너먼트가 끝날수록 더 싸지기 때문에 선수들은 처음에 추가 도움에 대한 프리미엄을 지불할 것인지 아니면 마지막에 마지막으로 밀어내기 위해 돈을 저축할 것인지 결정해야 한다. 팀들은 또한 숙소에 있는 동안 다음 날의 날씨를 체크할 수 있으며, 물고기 이동에 영향을 미칠 수 있는 날씨 패턴에 대해 약간의 통찰력을 줄 수 있습니다.
다음 턴은 선수들에게 점수를 주는 가중치가 있는 날이 끝날 때까지 계속된다. 3일 후에 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다!
팀은 또한 그들끼리 자유롭게 거래할 수 있습니다. 이 거래는 플레이어가 서로에게 미끼를 물도록 유혹하기 때문에 게임을 활기차고 사교적으로 유지한다.
테이크 더 바이트는 4명의 기발한 어부들이 가장 큰 어획량을 얻기 위해 경쟁하는 가벼운 유로 스타일의 타일 수집 게임이다. 당신은 순전히 낚시 재능에 의존하나요, 아니면 괴물 물고기를 잡기 위해 반주키 2000 플래티넘 도금된 터보 릴을 터뜨리나요? 선택은 네 몫이야!
테이크 더 베이트는 최대 4명의 플레이어를 플레이하며, 게임 섹션이 호수 주변에 반원형으로 배열된 게임 보드가 특징이다. 선수들은 한 토너먼트에서 특별한 능력을 가진 몇몇 기발한 캐릭터들이 이끄는 네 개의 낚시 팀의 역할을 맡는다.
경기는 3일(라운드)로 나뉘며, 각 라운드마다 3회전씩 진행된다. 선수들은 캠프, 텐트에서 첫 번째, 세 번째, 여섯 번째 턴을 시작한다. 야영장 매점을 방문하고 상황에 따라 그날 마실 커피를 선택해 순서를 정한다. 물론, 가장 큰 발차기를 주는 커피는 선수가 먼저 할 수 있게 해주지만, 비용이 가장 많이 든다. 그리고 나서 몇몇 장비들을 사는 것은 태클 샵에 달려있다 - 어떤 물건들은 평범하지만 싼 반면, 다른 것들은 조금 더 특별하지만 플레이어들이 더 많은 현금을 필요로 할 수 있는데, 이것은 구하기 쉽지 않다.
다음은 낚시 시간입니다. 특정 캐릭터 파워, 장비 혼합 등에 따라 플레이어들은 호수의 세 구역에서 돌아가며 물고기(타일)를 그립니다. 해안에서 가장 가까운 지역은 낚시가 가장 쉽지만, 모든 작은 물고기들이 사는 곳입니다. 호수의 중앙 몸체에는 더 큰 물고기가 있지만 도달하려면 부두 면허증이 필요합니다. 세 번째는 낚시가 가장 깊고 비용이 많이 드는 곳이지만, 큰 아빠들이 사는 곳인데, 그중에는 한 번도 잡히지 않고 수년간 호수에서 장황한 이야기를 부채질해 온 괴물 메기 한 마리가 포함되어 있습니다. 각 구역의 기와에는 오래된 부츠, 잃어버린 비키니 등 낚시할 때 항상 갈고리에 걸치는 듯한 다양한 찌꺼기들도 섞여 있다. 토너먼트가 끝나면 네 점수를 떨어뜨리겠지만, 누군가나 상대가 일치하는 아이템을 가지고 있다면...
그다음에 시장이 있는데, 그곳에서 물고기를 돈을 받고 팔아서 더 큰 장비를 살 수도 있고, 아니면 오늘까지(라운드) 열릴 수도 있습니다. 시장 가격은 매일 변동하고 보너스를 가져오는 하루의 함정이 있기 때문에, 참가자들은 그 물고기가 점수를 위해 보관되는 것이 가장 좋은지 아니면 현금으로 판매되는 것이 가장 좋은지를 결정해야 할 것이다.
각 턴의 마지막 역은 팀들이 그날 낚시를 도와줄 추가 인원인 가이드를 고용할 수 있는 숙소입니다. 가이드는 토너먼트가 끝날수록 더 싸지기 때문에 선수들은 처음에 추가 도움에 대한 프리미엄을 지불할 것인지 아니면 마지막에 마지막으로 밀어내기 위해 돈을 저축할 것인지 결정해야 한다. 팀들은 또한 숙소에 있는 동안 다음 날의 날씨를 체크할 수 있으며, 물고기 이동에 영향을 미칠 수 있는 날씨 패턴에 대해 약간의 통찰력을 줄 수 있습니다.
다음 턴은 선수들에게 점수를 주는 가중치가 있는 날이 끝날 때까지 계속된다. 3일 후에 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다!
팀은 또한 그들끼리 자유롭게 거래할 수 있습니다. 이 거래는 플레이어가 서로에게 미끼를 물도록 유혹하기 때문에 게임을 활기차고 사교적으로 유지한다.
Welcome to Lake Wanapulachit!
Take the Bait is a light, Euro-style tile collection game featuring teams of four whimsical fishermen competing to bring in the biggest catch. Do you rely on sheer fishing talent, or do you break out the Banjooki 2000 Platinum-plated Turbo Reel to haul in the monster fish? The choice is yours!
Take the Bait plays up to four players, and features a game board laid out like a lake with the game sections arranged around the lake in a semi-circle. The players take on the roles of four fishing teams at a tournament, lead by some whimsical characters with special abilities from which the players can choose.
The game is divided into three days (rounds), with three turns each round. Players begin the first, third and sixth turns at camp, in tents. They visit the campground canteen and, depending on certain circumstances, choose a coffee for the day, which will determine their turn order. Of course, the coffee that gives the biggest kick allows a player to go first but it also costs the most. Then it's onto the tackle shop to buy some equipment - some items are mundane, but cheap, while others are a bit more special but may require players to spend more cash, which isn't easy to come by.
Next, it's time for fishing. According to certain character powers, equipment mixes, etc. the players take turns drawing fish (tiles) out of three areas of the lake. The area closest to shore is the easiest to fish in, but it's where all the smaller fish dwell. The middle body of the lake has some bigger fish but requires a pier license to reach. The third is the deepest and most costly in which to fish, but it's where the big daddies live, including one monster catfish that has never been caught and has fueled tall tales for years at the lake. Mixed into the tiles in each of the sections are also various bits of detritus such as old boots, lost bikinis and such that always seem to latch onto hooks during any fishing trip. They'll hurt your score at the end of the tournament, but some may very well be of use to someone if they, or an opponent, have a matching item...
Then there's the market, where fish can be sold for money to buy bigger equipment, or held until the end of the current day (round). The market prices fluctuate from day to day and there's a catch of the day that brings a bonus, so players will have to decide whether that fish is best kept for score or sold for cash.
The final station for each turn is the lodge where teams can hire a guide - an extra hand that will help them fish for the day. The guides get cheaper as the tournament draws to an end, so players will need to decide whether they pay a premium for that extra help in the beginning or save their money for one last push at the end. Teams can also check the weather for the next day while at the lodge, giving them a little insight at the weather patterns that could influence fish migration.
The next turns continue until the end of the day when there is a weigh in, which scores points for players. The player who has the most points at the end of three days wins!
Teams can also freely trade among themselves. This trading keeps the game lively and social, as players tempt each other to "take the bait."
Take the Bait is a light, Euro-style tile collection game featuring teams of four whimsical fishermen competing to bring in the biggest catch. Do you rely on sheer fishing talent, or do you break out the Banjooki 2000 Platinum-plated Turbo Reel to haul in the monster fish? The choice is yours!
Take the Bait plays up to four players, and features a game board laid out like a lake with the game sections arranged around the lake in a semi-circle. The players take on the roles of four fishing teams at a tournament, lead by some whimsical characters with special abilities from which the players can choose.
The game is divided into three days (rounds), with three turns each round. Players begin the first, third and sixth turns at camp, in tents. They visit the campground canteen and, depending on certain circumstances, choose a coffee for the day, which will determine their turn order. Of course, the coffee that gives the biggest kick allows a player to go first but it also costs the most. Then it's onto the tackle shop to buy some equipment - some items are mundane, but cheap, while others are a bit more special but may require players to spend more cash, which isn't easy to come by.
Next, it's time for fishing. According to certain character powers, equipment mixes, etc. the players take turns drawing fish (tiles) out of three areas of the lake. The area closest to shore is the easiest to fish in, but it's where all the smaller fish dwell. The middle body of the lake has some bigger fish but requires a pier license to reach. The third is the deepest and most costly in which to fish, but it's where the big daddies live, including one monster catfish that has never been caught and has fueled tall tales for years at the lake. Mixed into the tiles in each of the sections are also various bits of detritus such as old boots, lost bikinis and such that always seem to latch onto hooks during any fishing trip. They'll hurt your score at the end of the tournament, but some may very well be of use to someone if they, or an opponent, have a matching item...
Then there's the market, where fish can be sold for money to buy bigger equipment, or held until the end of the current day (round). The market prices fluctuate from day to day and there's a catch of the day that brings a bonus, so players will have to decide whether that fish is best kept for score or sold for cash.
The final station for each turn is the lodge where teams can hire a guide - an extra hand that will help them fish for the day. The guides get cheaper as the tournament draws to an end, so players will need to decide whether they pay a premium for that extra help in the beginning or save their money for one last push at the end. Teams can also check the weather for the next day while at the lodge, giving them a little insight at the weather patterns that could influence fish migration.
The next turns continue until the end of the day when there is a weigh in, which scores points for players. The player who has the most points at the end of three days wins!
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