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BGG랭킹
BGG전체 : 6164
STRATEGY : 2071
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.58 / 5
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디자이너
Torsten Landsvogt
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아티스트
Klemens Franz
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인원
게임 소개
자반도르의 노메의 세계에 온 걸 환영해
대부분의 요정들처럼, 당신은 두 가지 위대한 열정을 가지고 있다: 반짝이는 보석과 놀라운 기계.
사람들이 찾는 보석들은 디아만티나 광산촌 주변에서 발견될 수 있다. 보석 거래소에서 사고 팔 수 있고, 수상한 상인들이 작은 휠링과 거래를 기꺼이 할 수 있다. 그리고 보석으로 귀중한 채굴권, 공예품, 보석을 얻을 수 있다. 누가 가장 성공적인 보석 거래 거물이 될 것인가?
자반도르(Zavandor)는 사파이어, 루비, 신비로운 보석 등의 보석 거래를 기반으로 한 자본주의 경제를 중심으로 돌아가는 판타지 설정이다. 다른 게임으로는 광산 오브 자반도르, 더 셉터가 있다.
자반도르의 요놈은 두 개의 중앙 판자를 특징으로 한다. 첫 번째는 각각의 보석 종류들의 현재 가격을 나타내는 표지와 다음 차례에 가격이 오를지 내릴지를 나타내는 표지가 있는 격자입니다. 보석은 각 턴의 첫 단계에서 현금으로 구매(또는 판매)할 수 있다. 보석을 사는 것은 다음 차례에 보석을 더 가치 있게 만들고, 보석을 파는 것은 그 가치를 떨어뜨리며, 이것은 그리드에 반영된다. 이 보석들은 두 번째 판에서 타일을 구입하는데 사용될 수 있는데, 두 번째 판에는 별 모양 경기장인데, 이 판에는 채굴권 및 인용구가 무작위로 배치되어 있다. 이사회의 위치는 이러한 채광권을 구입하기 위한 비용을 나타낸다; 비용은 혼합된 색상의 보석일 것이다. 각 턴이 끝날 때마다 플레이어들은 자신이 획득한 채굴권에 따라 새로운 보석을 얻게 되고, 이는 중앙 경제에 영향을 미치며, 일반적으로 향후 라운드에서 하드 캐쉬로 구매할 때 관련 보석의 가치를 떨어뜨린다.
이러한 전환의 초기 단계는 보석을 사고, 보석을 팔고, 금을 가져가고, 중앙 공급자와 거래하고, 카드와 토큰을 구입하는 것이다. 구매 가능한 아이템에는 능률 향상 장비, 승리 포인트를 제공하는 보석, 채굴권 등이 포함되어 있습니다. 두 번째 단계는 새로운 보석을 채굴하는 것이다. 각 플레이어는 채굴권에 따라 자신에게 주어진 보석을 가져갑니다. 각 턴이 끝날 때마다 시장 가치는 발생한 조치에 따라 조정되며, 사용 가능한 장비의 가격은 할인되며(이 규칙은 선택 사항), 별 모양의 보드의 다른 영역에 접근하여 다음 라운드에서 더 많은 채굴권을 구입할 수 있게 된다.
게임의 플레이어 수에 따라 한 명의 플레이어가 승리 포인트 목표에 도달할 때까지 게임이 계속됩니다. 승리 포인트는 채굴권, 장비, 그리고 가장 중요한(그러나 가장 비싼) 보석류를 구매함으로써 얻을 수 있다.
대부분의 요정들처럼, 당신은 두 가지 위대한 열정을 가지고 있다: 반짝이는 보석과 놀라운 기계.
사람들이 찾는 보석들은 디아만티나 광산촌 주변에서 발견될 수 있다. 보석 거래소에서 사고 팔 수 있고, 수상한 상인들이 작은 휠링과 거래를 기꺼이 할 수 있다. 그리고 보석으로 귀중한 채굴권, 공예품, 보석을 얻을 수 있다. 누가 가장 성공적인 보석 거래 거물이 될 것인가?
자반도르(Zavandor)는 사파이어, 루비, 신비로운 보석 등의 보석 거래를 기반으로 한 자본주의 경제를 중심으로 돌아가는 판타지 설정이다. 다른 게임으로는 광산 오브 자반도르, 더 셉터가 있다.
자반도르의 요놈은 두 개의 중앙 판자를 특징으로 한다. 첫 번째는 각각의 보석 종류들의 현재 가격을 나타내는 표지와 다음 차례에 가격이 오를지 내릴지를 나타내는 표지가 있는 격자입니다. 보석은 각 턴의 첫 단계에서 현금으로 구매(또는 판매)할 수 있다. 보석을 사는 것은 다음 차례에 보석을 더 가치 있게 만들고, 보석을 파는 것은 그 가치를 떨어뜨리며, 이것은 그리드에 반영된다. 이 보석들은 두 번째 판에서 타일을 구입하는데 사용될 수 있는데, 두 번째 판에는 별 모양 경기장인데, 이 판에는 채굴권 및 인용구가 무작위로 배치되어 있다. 이사회의 위치는 이러한 채광권을 구입하기 위한 비용을 나타낸다; 비용은 혼합된 색상의 보석일 것이다. 각 턴이 끝날 때마다 플레이어들은 자신이 획득한 채굴권에 따라 새로운 보석을 얻게 되고, 이는 중앙 경제에 영향을 미치며, 일반적으로 향후 라운드에서 하드 캐쉬로 구매할 때 관련 보석의 가치를 떨어뜨린다.
이러한 전환의 초기 단계는 보석을 사고, 보석을 팔고, 금을 가져가고, 중앙 공급자와 거래하고, 카드와 토큰을 구입하는 것이다. 구매 가능한 아이템에는 능률 향상 장비, 승리 포인트를 제공하는 보석, 채굴권 등이 포함되어 있습니다. 두 번째 단계는 새로운 보석을 채굴하는 것이다. 각 플레이어는 채굴권에 따라 자신에게 주어진 보석을 가져갑니다. 각 턴이 끝날 때마다 시장 가치는 발생한 조치에 따라 조정되며, 사용 가능한 장비의 가격은 할인되며(이 규칙은 선택 사항), 별 모양의 보드의 다른 영역에 접근하여 다음 라운드에서 더 많은 채굴권을 구입할 수 있게 된다.
게임의 플레이어 수에 따라 한 명의 플레이어가 승리 포인트 목표에 도달할 때까지 게임이 계속됩니다. 승리 포인트는 채굴권, 장비, 그리고 가장 중요한(그러나 가장 비싼) 보석류를 구매함으로써 얻을 수 있다.
Welcome to the world of the Gnomes of Zavandor.
Like most gnomes, you have two great passions: sparkling gems and wondrous machines.
The sought-after gemstones can be found around the mining town of Diamantina. They can be bought and sold at the gem exchange, shady traders are always willing to engage in a little wheeling and dealing, and then you can use the gems to claim valuable mining rights, artifacts and jewellery. Who will become the most successful gem trading mogul?
Zavandor is a fantasy setting which revolves around a capitalist economy based on trading in gems - sapphires, rubies, mystical gems etc. Other games in the family include Mines of Zavandor, and The Scepter of Zavandor.
Gnomes of Zavandor features two central boards. The first is a grid with markers indicating the current price of each of the gem types, and also indicating whether the price is going to go up or down next turn. Gems can be bought (or sold) for cash in the first phase of each turn. Buying gems makes them more valuable in subsequent turns; selling them reduces their value, and this is reflected on the grid. These gems can be used to buy tiles from the second board, a star-shaped arena featuring "mining rights" tiles positioned randomly around it. The position on the board indicates the cost to purchase these mining rights; the cost will be a mixed selection of coloured gems. At the end of each turn, players gain new gems according to the mining rights they have acquired and this affects the central economy, generally reducing the value of the relevant gems when they are purchased for hard cash, in future rounds.
The initial phase of the turn involves buying gems, selling gems, taking gold, trading with the central supply, and purchasing cards and tokens (with gems rather than cash). The items available for purchase include equipment improving your efficiency, jewels providing victory points, and mining rights. The second phase of the turn involves mining for new gems. Each player takes the gems they are allowed according to their mining rights. At the end of each turn, the market values are adjusted according to the actions which have occurred; the price of the available equipment is discounted (this rule is optional); and another area of the star-shaped board becomes accessible with more mining-rights available to purchase in the next round.
The game continues until one player has reached a victory-point target, dependent on the number of players in the game. Victory points are achieved by purchasing mining-rights, equipment, and most significantly (but also most expensively) jewellery.
Like most gnomes, you have two great passions: sparkling gems and wondrous machines.
The sought-after gemstones can be found around the mining town of Diamantina. They can be bought and sold at the gem exchange, shady traders are always willing to engage in a little wheeling and dealing, and then you can use the gems to claim valuable mining rights, artifacts and jewellery. Who will become the most successful gem trading mogul?
Zavandor is a fantasy setting which revolves around a capitalist economy based on trading in gems - sapphires, rubies, mystical gems etc. Other games in the family include Mines of Zavandor, and The Scepter of Zavandor.
Gnomes of Zavandor features two central boards. The first is a grid with markers indicating the current price of each of the gem types, and also indicating whether the price is going to go up or down next turn. Gems can be bought (or sold) for cash in the first phase of each turn. Buying gems makes them more valuable in subsequent turns; selling them reduces their value, and this is reflected on the grid. These gems can be used to buy tiles from the second board, a star-shaped arena featuring "mining rights" tiles positioned randomly around it. The position on the board indicates the cost to purchase these mining rights; the cost will be a mixed selection of coloured gems. At the end of each turn, players gain new gems according to the mining rights they have acquired and this affects the central economy, generally reducing the value of the relevant gems when they are purchased for hard cash, in future rounds.
The initial phase of the turn involves buying gems, selling gems, taking gold, trading with the central supply, and purchasing cards and tokens (with gems rather than cash). The items available for purchase include equipment improving your efficiency, jewels providing victory points, and mining rights. The second phase of the turn involves mining for new gems. Each player takes the gems they are allowed according to their mining rights. At the end of each turn, the market values are adjusted according to the actions which have occurred; the price of the available equipment is discounted (this rule is optional); and another area of the star-shaped board becomes accessible with more mining-rights available to purchase in the next round.
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