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BGG랭킹
BGG전체 : 8379
STRATEGY : 2314
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인원
3-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.58 / 5
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디자이너
Peer Sylvester
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아티스트
Kaori Fujita (藤田香), Alexandre Roche
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인원
게임 소개
Stamford Raffles 경은 말레이 반도의 남쪽 끝에 기지를 설립했으며, 상인들이 그 지역을 개발하는 한 특정한 땅의 소유권을 가질 것을 요청하고 있다.
싱가포르의 플레이어들은 그 작은 전초기지를 대도시로 개발하기 위해 거래하는 부유한 상인들입니다. 플레이어는 게임을 시작할 때 건물 하나를 소유하게 되며, 매 라운드마다 새로운 로트&NDASH를 소유하게 된다. 각 건물에는 하나 이상의 거리가 있으며, 건물을 지은 후 1-2명의 근로자를 거리를 따라 이동하여 최대 3개의 건물에서 작업을 수행할 수 있습니다. 이 건물들은 적은 양의 자원/VP/돈을 제공하거나 자원/VP/화폐의 더 나은 조합을 위해 거래를 허용합니다.
많은 건물들은 합법적인 사업체들보다 더 강력한 경향이 있지만 결국 당신을 찌를 가능성이 있는 암시장의 위치이다. 암시장 건물을 짓거나 사용할 때마다 가방에서 칩을 꺼냅니다. 칩이 검은색이면 보관하고, 흰색이면 블랙 칩과 아편을 가장 많이 가진 플레이어가 벌금을 물게 되며 아편 저장량의 절반을 잃게 된다. 아편은 꽤 이득이 될 수 있지만, 물건을 내리기 전에 더러운 손으로 당신을 잡을 수 있을까요?
결국 승점이 가장 많은 플레이어가 이기므로 상거래와 범죄행위의 적절한 균형을 찾으십시오.
싱가포르의 플레이어들은 그 작은 전초기지를 대도시로 개발하기 위해 거래하는 부유한 상인들입니다. 플레이어는 게임을 시작할 때 건물 하나를 소유하게 되며, 매 라운드마다 새로운 로트&NDASH를 소유하게 된다. 각 건물에는 하나 이상의 거리가 있으며, 건물을 지은 후 1-2명의 근로자를 거리를 따라 이동하여 최대 3개의 건물에서 작업을 수행할 수 있습니다. 이 건물들은 적은 양의 자원/VP/돈을 제공하거나 자원/VP/화폐의 더 나은 조합을 위해 거래를 허용합니다.
많은 건물들은 합법적인 사업체들보다 더 강력한 경향이 있지만 결국 당신을 찌를 가능성이 있는 암시장의 위치이다. 암시장 건물을 짓거나 사용할 때마다 가방에서 칩을 꺼냅니다. 칩이 검은색이면 보관하고, 흰색이면 블랙 칩과 아편을 가장 많이 가진 플레이어가 벌금을 물게 되며 아편 저장량의 절반을 잃게 된다. 아편은 꽤 이득이 될 수 있지만, 물건을 내리기 전에 더러운 손으로 당신을 잡을 수 있을까요?
결국 승점이 가장 많은 플레이어가 이기므로 상거래와 범죄행위의 적절한 균형을 찾으십시오.
Sir Stamford Raffles has established a post at the southern tip of the Malay Peninsula and is inviting merchants to take ownership of certain plots of land as long as they develop those locations.
In Singapore players are rich merchants who are trading to develop that small outpost into a metropolis. Players own one building at the start of the game, and each round they take ownership of a new lot – with the player who has the fewest points determining who gets which land – and erect a new building. Each building has one or more streets connecting it to adjacent locations, and after building you can move 1-2 workers along the streets to take actions in up to three buildings; these buildings provide a small amount of resources or allow trades of resources/VPs/money for some better combination of resources/VPs/money.
A number of the buildings are black market locations that tend to be more powerful than legit businesses, but carry the possibility of stinging you in the end. Each time you build or use a black market building, you draw a chip from a bag. If the chip is black, keep it; if white, the player who has the most black chips and opium is fined and loses half his opium stash. Opium can be quite profitable, but will the cops catch you with dirty hands before you unload the goods?
In the end, the player with the most victory points wins so find the right balance of aboveboard business and criminal doings.
In Singapore players are rich merchants who are trading to develop that small outpost into a metropolis. Players own one building at the start of the game, and each round they take ownership of a new lot – with the player who has the fewest points determining who gets which land – and erect a new building. Each building has one or more streets connecting it to adjacent locations, and after building you can move 1-2 workers along the streets to take actions in up to three buildings; these buildings provide a small amount of resources or allow trades of resources/VPs/money for some better combination of resources/VPs/money.
A number of the buildings are black market locations that tend to be more powerful than legit businesses, but carry the possibility of stinging you in the end. Each time you build or use a black market building, you draw a chip from a bag. If the chip is black, keep it; if white, the player who has the most black chips and opium is fined and loses half his opium stash. Opium can be quite profitable, but will the cops catch you with dirty hands before you unload the goods?
In the end, the player with the most victory points wins so find the right balance of aboveboard business and criminal doings.
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