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BGG랭킹
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CHILDRENSGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Wayne Apple, Steven Simler
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아티스트
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인원
게임 소개
펭귄 냉동 태그는 전략과 모험의 게임입니다. 플레이어들은 펭귄들이 물고기를 잡고 펭귄 클럽으로 돌아가기 위해 광란의 질주를 펼칩니다. 하지만 조심해요...다른 플레이어가 당신을 얼리고 당신의 트랙에서 멈출 수 있습니다. 여기서부터 흥분이 시작됩니다.
배고픈 펭귄들은 낚싯바늘에 닿기 위해 주사위를 굴리고 판자 주위를 뒤뚱거립니다. 그들이 정확히 물고기가 인쇄된 광장 중 하나에 착륙하면, 그들은 그 색깔의 물고기를 잡아 그들의 생선 냉동고로 옮깁니다. 펭귄들은 물고기를 잡을 때마다 “Start라고 표시된 네 개의 파란색 출입구 중 하나를 통해 펭귄 클럽으로 돌아옵니다.펭귄은 자신의 색깔을 가진 물고기를 마지막으로 잡아야 합니다.
다른 펭귄의 위나 옆에 착지하는 펭귄들은 냉동 태그 아이스 큐브로 펭귄을 덮음으로써 펭귄을 얼릴 수 있습니다.
냉동 펭귄들은 각 턴에서 주사위를 굴리지만, 얼어 있고 움직이지 않을 수도 있습니다. 그들이 한 마리 또는 여섯 마리 중 한 마리를 굴리는 차례에, 냉동 펭귄들은 녹아서 다시 굴리고 움직입니다. 펭귄은 다른 펭귄을 얼릴 때마다 한 바퀴씩 더 돌게 됩니다.
펭귄은 그들이 선택한 방향으로 움직일 수 있지만, 대각선으로 움직이거나 그들이 이미 움직인 사각형을 통과할 수는 없다. Swiming Hole에서 차례를 시작한 펭귄은 다른 Swiming Hole로 이동한 다음 굴러 이동할 수 있습니다.
Swiming Hole, Penguin Club, 또는 물고기가 인쇄된 광장 중 하나에 도달하기 위해 펭귄은 필요한 정확한 수의 정사각형을 굴려야 합니다. 스위밍홀 공간과 펭귄 클럽은 하나의 정사각형으로 계산됩니다. 각각의 색깔의 물고기를 한 마리씩 잡고 펭귄 클럽에 돌아온 첫 번째 펭귄이 우승자입니다.
배고픈 펭귄들은 낚싯바늘에 닿기 위해 주사위를 굴리고 판자 주위를 뒤뚱거립니다. 그들이 정확히 물고기가 인쇄된 광장 중 하나에 착륙하면, 그들은 그 색깔의 물고기를 잡아 그들의 생선 냉동고로 옮깁니다. 펭귄들은 물고기를 잡을 때마다 “Start라고 표시된 네 개의 파란색 출입구 중 하나를 통해 펭귄 클럽으로 돌아옵니다.펭귄은 자신의 색깔을 가진 물고기를 마지막으로 잡아야 합니다.
다른 펭귄의 위나 옆에 착지하는 펭귄들은 냉동 태그 아이스 큐브로 펭귄을 덮음으로써 펭귄을 얼릴 수 있습니다.
냉동 펭귄들은 각 턴에서 주사위를 굴리지만, 얼어 있고 움직이지 않을 수도 있습니다. 그들이 한 마리 또는 여섯 마리 중 한 마리를 굴리는 차례에, 냉동 펭귄들은 녹아서 다시 굴리고 움직입니다. 펭귄은 다른 펭귄을 얼릴 때마다 한 바퀴씩 더 돌게 됩니다.
펭귄은 그들이 선택한 방향으로 움직일 수 있지만, 대각선으로 움직이거나 그들이 이미 움직인 사각형을 통과할 수는 없다. Swiming Hole에서 차례를 시작한 펭귄은 다른 Swiming Hole로 이동한 다음 굴러 이동할 수 있습니다.
Swiming Hole, Penguin Club, 또는 물고기가 인쇄된 광장 중 하나에 도달하기 위해 펭귄은 필요한 정확한 수의 정사각형을 굴려야 합니다. 스위밍홀 공간과 펭귄 클럽은 하나의 정사각형으로 계산됩니다. 각각의 색깔의 물고기를 한 마리씩 잡고 펭귄 클럽에 돌아온 첫 번째 펭귄이 우승자입니다.
Penguin freeze tag is a game of strategy and adventure. Players race their penguins around Antarctica in a mad dash to catch some fish and return to the Penguin club. But watch out...another player can freeze you and stop you in your tracks. That's where the excitement begins.
The hungry penguins roll the die and waddle around the board to reach the Fishing hoels. When they land exactly on one of the squares with fish printed on them, they catch a fish of that color and move it to their Fish Freeze. Each time that they catch a fish, penguins msut return to the Penguin Club through one of the four blue entrances marked “Start.” Penguins must catch the fish of their own color last.
Penguins who land on or next to another penguin can freeze that penguin by covering it with a Freeze-Tag Ice Cube.
Frozen penguins stay frozen, and may not move, although they roll the die on each turn. On the turn that they roll either a one or a six, frozen penguins thaw out, and roll again and move. Penguins get an extra turn whenever they freeze another penguin.
Penguins may move in any direction that they choose, although they may not move diagonally or move through a square that they already moved though on that turn. Penguins who start their turn on a Swimming Hole may move to any other Swimming Hole, then roll and move.
To reach a Swimming Hole, the Penguin Club, or one of the squares with a fish printed on them , penguins must roll the exact number of squares needed. Swimming Hole spaces and the Penguin Club count as one square. The first penguin to catch one fish of each color and return to the Penguin Club is the winner.
The hungry penguins roll the die and waddle around the board to reach the Fishing hoels. When they land exactly on one of the squares with fish printed on them, they catch a fish of that color and move it to their Fish Freeze. Each time that they catch a fish, penguins msut return to the Penguin Club through one of the four blue entrances marked “Start.” Penguins must catch the fish of their own color last.
Penguins who land on or next to another penguin can freeze that penguin by covering it with a Freeze-Tag Ice Cube.
Frozen penguins stay frozen, and may not move, although they roll the die on each turn. On the turn that they roll either a one or a six, frozen penguins thaw out, and roll again and move. Penguins get an extra turn whenever they freeze another penguin.
Penguins may move in any direction that they choose, although they may not move diagonally or move through a square that they already moved though on that turn. Penguins who start their turn on a Swimming Hole may move to any other Swimming Hole, then roll and move.
To reach a Swimming Hole, the Penguin Club, or one of the squares with a fish printed on them , penguins must roll the exact number of squares needed. Swimming Hole spaces and the Penguin Club count as one square. The first penguin to catch one fish of each color and return to the Penguin Club is the winner.
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