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BGG랭킹
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CHILDRENSGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.57 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Alvin Madden
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인원
게임 소개
고대 이집트인들은 피라미드에 보물을 숨기고 위험한 함정으로 보호했다. 각 플레이어는 한 쌍의 색을 고르고 연구원들이 착륙하는 곳에 따라 동전을 얻거나 잃는다. 팀 컬러를 응원하고 다른 팀이 이기도록 지연시키세요!
다른 게임과 달리 페어아미드에서는 단색 게임을 하지 않습니다. 각 플레이어는 항상 두 가지 색으로 플레이하며, 각 플레이어 앞에 있는 피라미드 마커로 표시됩니다. 피라미드 색상을 다른 플레이어와 공유할 수 있습니다.
첫 번째 플레이어가 모든 주사위를 굴리고 보드에 놓을 주사위 하나를 선택합니다. 주사위는 자신의 색깔과 일치하지 않아도 됩니다! 플레이어는 보드의 일치하는 사각형에 주사위를 놓고 주사위에 표시된 공간의 수를 일치하는 연구원으로 이동시킨다. 그리고 남은 주사위를 다음 플레이어에게 넘긴다.
연구원을 이동할 때:
- 다른 연구원이 점유한 공간은 뛰어넘어 계산되지 않는다.
- 만약 연구원이 흰 스카랍이나 검은 스카랩이 있는 공간에 도달하면, 그들은 그 공간에서 멈춘다.
하얀 스카랩은 항상 하얀 방에 있을 것이고, 보드에 긍정적인 점수가 있을 것입니다. 연구원을 화이트 스카랩이 있는 공간으로 이동하면 연구원의 색상과 일치하는 피라미드 마커를 가진 모든 플레이어에게 보드에 표시된 보물 토큰 번호를 부여한다. 마찬가지로, 검은 스카랩은 항상 검은 챔버에 있을 것이며, 연구원과 검은 스카랩을 일치시키는 피라미드 마커를 가진 모든 플레이어는 보드에 표시된 보물 토큰의 수를 잃게 될 것이다. 두 경우 모두 스카랩이 색상과 일치하는 다음 챔버로 이동하게 된다(흰 스카랩의 경우 +1에서 +2에서 +3까지, 검은 스카랩의 경우 -1에서 -2에서 -3까지 등).
그레이트 챔버는 한 번에 한 명의 연구원이 지름길로 사용할 수 있습니다. 이 방은 또한 -7과 +7로 세는 스카랍의 마지막 방이기도 하다. 연구원이 Scarab을 Great 챔버에 배치한 후 Great 챔버에 들어가면 해당 색상은 정상(+7 또는 -7)으로 채점되고 게임은 종료됩니다. 가장 많은 보물 토큰을 가진 플레이어가 승리합니다!
팀웍, 미리 계획하기, 옵션 평가 등을 통해 배울 점
다른 게임과 달리 페어아미드에서는 단색 게임을 하지 않습니다. 각 플레이어는 항상 두 가지 색으로 플레이하며, 각 플레이어 앞에 있는 피라미드 마커로 표시됩니다. 피라미드 색상을 다른 플레이어와 공유할 수 있습니다.
첫 번째 플레이어가 모든 주사위를 굴리고 보드에 놓을 주사위 하나를 선택합니다. 주사위는 자신의 색깔과 일치하지 않아도 됩니다! 플레이어는 보드의 일치하는 사각형에 주사위를 놓고 주사위에 표시된 공간의 수를 일치하는 연구원으로 이동시킨다. 그리고 남은 주사위를 다음 플레이어에게 넘긴다.
연구원을 이동할 때:
- 다른 연구원이 점유한 공간은 뛰어넘어 계산되지 않는다.
- 만약 연구원이 흰 스카랍이나 검은 스카랩이 있는 공간에 도달하면, 그들은 그 공간에서 멈춘다.
하얀 스카랩은 항상 하얀 방에 있을 것이고, 보드에 긍정적인 점수가 있을 것입니다. 연구원을 화이트 스카랩이 있는 공간으로 이동하면 연구원의 색상과 일치하는 피라미드 마커를 가진 모든 플레이어에게 보드에 표시된 보물 토큰 번호를 부여한다. 마찬가지로, 검은 스카랩은 항상 검은 챔버에 있을 것이며, 연구원과 검은 스카랩을 일치시키는 피라미드 마커를 가진 모든 플레이어는 보드에 표시된 보물 토큰의 수를 잃게 될 것이다. 두 경우 모두 스카랩이 색상과 일치하는 다음 챔버로 이동하게 된다(흰 스카랩의 경우 +1에서 +2에서 +3까지, 검은 스카랩의 경우 -1에서 -2에서 -3까지 등).
그레이트 챔버는 한 번에 한 명의 연구원이 지름길로 사용할 수 있습니다. 이 방은 또한 -7과 +7로 세는 스카랍의 마지막 방이기도 하다. 연구원이 Scarab을 Great 챔버에 배치한 후 Great 챔버에 들어가면 해당 색상은 정상(+7 또는 -7)으로 채점되고 게임은 종료됩니다. 가장 많은 보물 토큰을 가진 플레이어가 승리합니다!
팀웍, 미리 계획하기, 옵션 평가 등을 통해 배울 점
Ancient Egyptians hid treasures in their pyramids, and protected them with dangerous traps. Each player picks a pair of colors, and either gains or loses coins based on where those researchers land. Support your team colors and delay the others to win!
Unlike other games, you do not play a single color in Pairamid. Each player always plays in two colors, and these are indicated by Pyramid Markers placed in front of each player. You might share Pyramid colors with another player.
The first player rolls all the dice, and selects one die to place on the board -- the die does not need to match your own color! The player places the die on the matching square on the board, then moves the matching researcher the number of spaces indicated on the die. The player then passes the remaining dice to the next player.
When moving a researcher:
- Spaces occupied by another researcher are jumped over and are not counted.
- If the researcher reaches a space with either the White Scarab or Black Scarab, they stop on that space.
The White Scarab will always be in a white chamber, which will have a positive score listed on the board. When a researcher is moved to a space with the White Scarab, all players with a Pyramid Marker matching the color of the researcher receive the number of Treasure Tokens indicated on the board. Similarly, the Black Scarab will always be in a black chamber, and all players with a Pyramid Marker matching a researcher in a chamber with the Black Scarab will lose the number of Treasure Tokens indicated on the board. In both cases, this causes the Scarab to be moved to the next chamber matching its color (from +1 to +2 to +3 and so on for the White Scarab, and from -1 to -2 to -3 and so on for the Black Scarab).
The Great Chamber may be used as a shortcut by one researcher at a time. It is also the final room for both Scarabs, counting as +7 as well as -7. When a researcher enters the Great Chamber after a Scarab has been placed there, that color is scored as normal (+7 or -7 for the matching color), and the game ends. The player with the most Treasure Tokens wins!
WHAT THEY'LL LEARN: Working in Teams, Planning Ahead, Evaluating Options
Unlike other games, you do not play a single color in Pairamid. Each player always plays in two colors, and these are indicated by Pyramid Markers placed in front of each player. You might share Pyramid colors with another player.
The first player rolls all the dice, and selects one die to place on the board -- the die does not need to match your own color! The player places the die on the matching square on the board, then moves the matching researcher the number of spaces indicated on the die. The player then passes the remaining dice to the next player.
When moving a researcher:
- Spaces occupied by another researcher are jumped over and are not counted.
- If the researcher reaches a space with either the White Scarab or Black Scarab, they stop on that space.
The White Scarab will always be in a white chamber, which will have a positive score listed on the board. When a researcher is moved to a space with the White Scarab, all players with a Pyramid Marker matching the color of the researcher receive the number of Treasure Tokens indicated on the board. Similarly, the Black Scarab will always be in a black chamber, and all players with a Pyramid Marker matching a researcher in a chamber with the Black Scarab will lose the number of Treasure Tokens indicated on the board. In both cases, this causes the Scarab to be moved to the next chamber matching its color (from +1 to +2 to +3 and so on for the White Scarab, and from -1 to -2 to -3 and so on for the Black Scarab).
The Great Chamber may be used as a shortcut by one researcher at a time. It is also the final room for both Scarabs, counting as +7 as well as -7. When a researcher enters the Great Chamber after a Scarab has been placed there, that color is scored as normal (+7 or -7 for the matching color), and the game ends. The player with the most Treasure Tokens wins!
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