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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    4.04 / 5

게임 소개

한 발의 총성이 인적이 드문 도시의 으스스한 적막을 어지럽히고, 그 중간에는 피난처를 찾는 사람들의 미친 발길이 있었다. 크루거의 마지막 노련한 nco’s 중 하나가 거리에 움직이지 않고 누워 있다. 전사자의 잔존물들은 근처 집들과 도랑들에서는 어디에서도 볼 수 없습니다. 그들의 지도자의 갑작스러운 죽음과 함께 전진의 모든 생각들이 버려졌습니다.복수에 대한 강박관념은 자기보호를 위한 본능에 의해 분명히 극복된다. 오른쪽에서 크루거와 스쿼의 부하들이 총격을 가한 곳을 찾아 교회 첨탑에 지속적인 불을 뿜고 있다. 대응사격의 부재는 외로운 러시아 사수가 서둘러 퇴각하거나 독일군의 시들한 응징사격에 희생됐음을 시사한다. 크루거는 충분히 봤어 그는 교회를 점령하고 연대 감시초소를 즉시 설치할 예정이다. 그의 명령은 저격수 한 명이 지연시킬 여지를 남기지 않는다. 그는 건물 안으로 돌진하라는 신호를 보낸다. 그들의 훈련에 순종하여, 프랑스, 발칸 반도의 참전 용사들과 러시아에서의 18개월간의 전투들이 벌떡 일어섰다. 몇 초 후 러시아 기관총의 예리한 스타카토 반격은 크루거가 틀렸다는 죽음의 주장으로 결론지었습니다

이건 분대장이다 제2차 세계 대전의 유럽 전술 전투다 이제 즉각적인 결정을 내려 병사들의 생사를 좌우하고, 병사들의 승패를 좌우하고...당신이 분대장입니다. 당신은 분대의 사격을 지휘하고, 공격 계획을 선택하거나, 대규모 러시아 인파 공격이나 갑옷 공격으로부터 방어할 수 있습니다. 저 산울타리가 당신의 측면공격에 적절한 방어막을 제공할 것인가 아니면 숲에 있는 미군의 기관총 진지에 의해 당신의 부하들이 쓰러질 것인가? 그 결정은 취소할 수 없으며 당신 혼자입니다. 당신은 그 결과에 따라 사느냐 죽느냐가 달려 있습니다.

분대장은 프로그래밍된 지침을 활용하여 현실성과 복잡성이 증가하는 12가지 시나리오를 안내합니다. 이 시나리오는 스탈린그라드의 거리 전투에서부터 아덴 산맥의 눈 덮인 도로를 가로지르는 기갑전투까지를 아우른다. 캠페인 게임은 개별 시나리오를 하나로 묶고 자신의 리더 카운터가 순위와 능력을 향상할 수 있도록 합니다. 게다가, a “디자인 유어 오운(Design Your Own”) 섹션이 포함되어 있어 플레이어들이 자신이 만든 플레이 상황을 무제한으로 만들 수 있다.

분대장의 각 육각은 개별 리더, 지원 무기, 차량을 나타내는 카운터가 있는 실제 지형 40m를 나타낸다. 각 게임 턴은 두 명의 플레이어 턴으로 나뉘며 실제 시간 2분에 해당하는 8개의 페이즈로 이루어진다.

분대장은 단순한 게임이 아니라, 2차 대전의 보병 행동을 묘사하는 데 사용될 수 있는 게임 시스템입니다. 그것의 혁신적인 시스템은 기갑전투 게임에서 기갑블리츠와 기갑 리더가 했던 것처럼 보병 전투를 위해 한다. 분대장은 사기, 리더십, 기관총, 화염방사기, 데모 충전, 연기, 은닉 배치, 하수도 이동, 기뢰, 무선 접촉, 대전차포, 야간 행동, 전선, 참호, 지뢰, 벙커, 파편, 다층 건물 차별화, 화재, 강 건너기, 도로 봉쇄, 박격포 등을 위한 혁신적인 규칙을 제공한다. 더 많이요

미리 경고해! 분대장은 쉬운 게임이 아니야. 워게이밍 경험이 없는 상태에서 시도하지 마십시오. 팀장은 A.H. 복잡도 척도로 토너먼트 레벨 4를 받는다.

각 게임에서 얻을 수 있는 것은 다음과 같습니다.


제2차 세계 대전의 독일, 러시아, 미군의 병력과 무기를 대표하는 520개의 양면 ½” 다이컷 카운터.
192개의 양면 &” 다이컷 카운터는 전투원의 요새와 개별 차량을 나타냅니다.
빅 22” x 28” 4개의 섹션, 풀 컬러 지오모픽 지도판은 말 그대로 수백 가지의 다양한 지형 구성을 만들 수 있으며, 큰 도시, 작은 마을, 숲이 우거진 언덕길 또는 우크라이나의 평평한 평야를 나타낼 수 있다.
36페이지에 달하는 포괄적인 놀이 규칙 및 디자이너 노트 책자.
처음 12개의 게임 상황에 대한 시나리오 카드입니다.
사실적인 보병 전투 게임의 복잡성을 쉽게 재생할 수 있는 비율로 줄여주는 고도로 정제된 두 개의 빠른 참조 데이터 카드입니다.
A shot disturbs the eerie silence of a deserted city street, punctuated by the frantic footfalls of men seeking cover. One of Kruger’s last veteran nco’s lies motionless in the street. The remnants of the dead man’s squad are nowhere to be seen—scattered in nearby houses and gutters—all thoughts of the advance abandoned with the sudden demise of their leader...the compulsion for revenge obviously overcome by their instinct for self-preservation. Off to the right, Kruger’s own men have located the source of the lethal shot and are laying down a steady stream of fire on the church steeple directly ahead. The absence of responding fire suggests that the lone Russian marksman has beat a hasty retreat or been victimized by the withering fire of the German retort. Kruger has seen enough. He is to occupy the church and set up a regimental observation post at once. His orders leave no leeway for delays by a single sniper. He gives the signal to rush the building. Obedient to their training, his men, veterans of France, the Balkans, and 18 months of fighting in Russia, spring to their feet. Seconds later the sharp, staccato retort of a Russian machinegun concludes with the assertiveness of death itself that this time Kruger was wrong...

This is Squad Leader...a game of WWII tactical combat in Europe. Now you make the instant decisions resulting in life or death for your men, victory or defeat for your army...for YOU are the Squad Leader. YOU direct the fire of your squad, select your plan of attack, or set your defenses against massed Russian human wave or armor assaults. Will that hedgerow provide adequate cover for your flanking efforts, or will your men be cut down by the American machinegun position in the woods? The decision is irrevocable and yours alone. You must live or die by the results.

Squad Leader utilizes programmed instruction to guide you through 12 scenarios of increasing realism and complexity. The scenarios run the gamut from street fighting in Stalingrad to armored advances across snow covered roads in the Ardennes. A Campaign Game ties the individual scenarios together and allows your own personal leader counter to advance in rank and ability. In addition, a “Design Your Own” section is included so that players can create an unlimited number of play situations of their own creation.

Each hex in Squad Leader represents 40 meters of real terrain with counters representing individual leaders, support weapons, and vehicles or 4 man crews and 12 man squads. Each game turn is divided into two player turns with 8 phases, equivalent to two minutes of actual time.

Squad Leader is more than just a game, it is a game system which can be used to portray any WWII infantry action. Its innovative system does for infantry combat what Panzerblitz and Panzer Leader have done for armored warfare games. Squad Leader provides innovative rules for morale, leadership, machineguns, flamethrowers, demo charges, smoke, hidden placement, sewer movement, off-board artillery, radio contact, anti-tank guns, night actions, wire, entrenchments, mines, bunkers, rubble, multi-story building differentiation, fire, river crossings, roadblocks, mortars, and much more.

Be forewarned! Squad Leader is not an easy game. Do not attempt it without prior wargaming experience. Squad Leader is rated Tournament Level IV on the A.H. Complexity scale.

In each game you get:


520 two-sided ½” die cut counters representing the men and weapons of the German, Russian, and American armies of WWII.
192 two-sided ⅝” die cut counters representing fortifications and individual vehicles of the combatants.
Big 22” x 28” four section, full-colour GEOMORPHIC mapboard which can be arranged to make literally hundreds of different terrain configurations that can represent large cities, small villages, wooded hillsides, or even the flat plains of the Ukraine.
Comprehensive, illustrated 36-page rules of play and designer’s notes booklet.
Scenario cards for the first 12 carefully constructed game situations.
Two highly refined Quick Reference Data Cards which reduce the complexities of a realistic infantry combat game into easily playable proportions.

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