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BGG랭킹
BGG전체 : 9548
WARGAMES : 1271
7.5Ring of Fire: The Fourth Battle for Kharkov, August 1943 (1994) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-600 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
John Desch
-
아티스트
-
인원
게임 소개
불의 고리: 제4차 하리코프 전투는 1943년 8월 3일부터 8월 16일까지 2주간 진행된 제4차 하리코프 전투의 모의 작전이다.
하르코프를 탈환하기 위해 러시아 육군 전선 3곳이 공격 중에 있으며, 독일군은 가능한 한 많은 지도를 점령하고 돌파구를 마련하기 위해 기갑부대와 보병부대를 공격해야 한다.
아마도 가장 주목할 만한 특징은 전차 전투 규칙인데, 이 규칙은 전통적인 승산 기반 CRT 전투 단계 이전에 인접한 기갑 부대가 포격을 교환할 수 있게 한다. 러시아군이 독일군에게 너무 많은 갑옷을 한꺼번에 가져다주지 않는 한 독일군에게 유리하다.
다른 주요 특징은 리저브 규칙이며, 이를 통해 플레이어는 상대방의 공격에 반응하고 자신의 유닛이 펀칭한 홀을 이용할 수 있다. 공군력은 비축량을 금지하는데 사용될 수 있다 - 그리고 그렇게 하는 것은 게임에서 이기는 데 중요할 수 있다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2km/1.2마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(360 1/2" 카운터)
24페이지 분량의 반지 규정집 1권
두 개의 이중 면 인쇄 CRT/TEC 플레이어 지원 차트
단일 면에 인쇄된 두 장의 플레이어 지원 카드
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 매우 높음
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-10시간
하르코프를 탈환하기 위해 러시아 육군 전선 3곳이 공격 중에 있으며, 독일군은 가능한 한 많은 지도를 점령하고 돌파구를 마련하기 위해 기갑부대와 보병부대를 공격해야 한다.
아마도 가장 주목할 만한 특징은 전차 전투 규칙인데, 이 규칙은 전통적인 승산 기반 CRT 전투 단계 이전에 인접한 기갑 부대가 포격을 교환할 수 있게 한다. 러시아군이 독일군에게 너무 많은 갑옷을 한꺼번에 가져다주지 않는 한 독일군에게 유리하다.
다른 주요 특징은 리저브 규칙이며, 이를 통해 플레이어는 상대방의 공격에 반응하고 자신의 유닛이 펀칭한 홀을 이용할 수 있다. 공군력은 비축량을 금지하는데 사용될 수 있다 - 그리고 그렇게 하는 것은 게임에서 이기는 데 중요할 수 있다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2km/1.2마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(360 1/2" 카운터)
24페이지 분량의 반지 규정집 1권
두 개의 이중 면 인쇄 CRT/TEC 플레이어 지원 차트
단일 면에 인쇄된 두 장의 플레이어 지원 카드
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 매우 높음
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-10시간
Ring of Fire: The Fourth Battle for Kharkov, August 1943 is an operational simulation of the fourth battle for Kharkov, which took place over the two week period of August 3 to August 16, 1943.
Three Russian Army Fronts, attempting to retake the city of Kharkov, are on the offensive, driving against dug-in German forces to try to take as much of the map as possible and to exit forces in a breakthrough, while the Germans must race fire brigades of panzers and infantry to plug the holes in their lines and cut off the Russian advances.
Perhaps the most noteworthy feature are the tank combat rules, which allow adjacent armored forces to trade fire before the more traditional odds-based CRT combat phase. This favors the Germans, provided that the Russians do not bring too much armor against them at once.
The other key feature are the reserve rules, which allow a player to both react to the opponent's attacks and to exploit holes punched by his units. Airpower can be used to interdict reserves - and doing so can be important to winning the game.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1.2 miles / 2 kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (360 1/2" counters)
One 24-page Ring of Fire rulebook
Two dual-side printed CRT/TEC Player Aid charts
Two single-side printed Player Aid cards
One 6-sided dice
Solitaire Playability: Very High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-10 hours
Three Russian Army Fronts, attempting to retake the city of Kharkov, are on the offensive, driving against dug-in German forces to try to take as much of the map as possible and to exit forces in a breakthrough, while the Germans must race fire brigades of panzers and infantry to plug the holes in their lines and cut off the Russian advances.
Perhaps the most noteworthy feature are the tank combat rules, which allow adjacent armored forces to trade fire before the more traditional odds-based CRT combat phase. This favors the Germans, provided that the Russians do not bring too much armor against them at once.
The other key feature are the reserve rules, which allow a player to both react to the opponent's attacks and to exploit holes punched by his units. Airpower can be used to interdict reserves - and doing so can be important to winning the game.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1.2 miles / 2 kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (360 1/2" counters)
One 24-page Ring of Fire rulebook
Two dual-side printed CRT/TEC Player Aid charts
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One 6-sided dice
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