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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
75-75 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris Fee
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아티스트
-
인원
게임 소개
며칠 동안 우릴 공격했어 금관부들은 그렇게 많은 사람들이 모여있을 거라고 말했지만 나는 그들조차도 그 첫 물결에 얼마나 많은 사람들이 있을지 짐작하지 못했다. 그래도 걱정은 안 했어요. 우린 육군이 제공할 수 있는 모든 것을 가지고 있었어. 총기, 합성 방탄복, 실시간 위성 영상으로 병사 대 군인 네트워킹을 했어요 그들은 전력을 다했다.
그리고 그건 위험하다는 뜻이었어.
이건 우리가 도시 환경에서 사냥하거나 다른 군대와 맞서 싸울 필요가 있는 적이 아니었습니다. 이것은 그야말로 먹이 광풍이었다. 우리의 모든 장난감과 장비들, 훈련과 준비는 아무도 이와 같은 적과 싸울 준비를 하지 않았다. 우리는 모든 것을 빨리 다시 배워야 했다. 더 이상 중앙 덩어리 슛은 안 돼 더 이상 부상이나 무력화를 위한 탄약은 없습니다.
하지만 우린 해냈어 정기적으로 투덜대는 우리들과 우리 곁에서 싸운 시민들 사이에서, 우리는 정착촌 주변에 벽을 쌓을 수 있을 만큼 제드를 오래 데리고 있었다. 그것은 우리에게 안전한 체류 장소와 보급 창고를 제공했습니다. 그곳에서 우리는 그 악취나는 시체들로부터 세상을 되찾았다.
-- 병장. 래리 윈슬로, 15번 정착지 전투 중 은퇴
제드 포스는 솔리테어 육치트 워게임이다. 기술자들이 남아있는 인간 거주지 주변의 성벽을 완성하는 동안 넌 언데드의 무리를 막아야만 해. 표준 주사위 굴리기 및 키트 당기기 조합을 사용합니다. 언데드와 단순히 싸우는 것이 아니라 한정된 자원을 관리하고 언제 증원을 요청할 것인지, 언제 방어벽을 쌓을 것인지, 언제 예상치 못한 적을 위해 새로운 전술을 개발할 것인지 선택해야 합니다.
그리고 그건 위험하다는 뜻이었어.
이건 우리가 도시 환경에서 사냥하거나 다른 군대와 맞서 싸울 필요가 있는 적이 아니었습니다. 이것은 그야말로 먹이 광풍이었다. 우리의 모든 장난감과 장비들, 훈련과 준비는 아무도 이와 같은 적과 싸울 준비를 하지 않았다. 우리는 모든 것을 빨리 다시 배워야 했다. 더 이상 중앙 덩어리 슛은 안 돼 더 이상 부상이나 무력화를 위한 탄약은 없습니다.
하지만 우린 해냈어 정기적으로 투덜대는 우리들과 우리 곁에서 싸운 시민들 사이에서, 우리는 정착촌 주변에 벽을 쌓을 수 있을 만큼 제드를 오래 데리고 있었다. 그것은 우리에게 안전한 체류 장소와 보급 창고를 제공했습니다. 그곳에서 우리는 그 악취나는 시체들로부터 세상을 되찾았다.
-- 병장. 래리 윈슬로, 15번 정착지 전투 중 은퇴
제드 포스는 솔리테어 육치트 워게임이다. 기술자들이 남아있는 인간 거주지 주변의 성벽을 완성하는 동안 넌 언데드의 무리를 막아야만 해. 표준 주사위 굴리기 및 키트 당기기 조합을 사용합니다. 언데드와 단순히 싸우는 것이 아니라 한정된 자원을 관리하고 언제 증원을 요청할 것인지, 언제 방어벽을 쌓을 것인지, 언제 예상치 못한 적을 위해 새로운 전술을 개발할 것인지 선택해야 합니다.
They came at us for days. The brass said that they would be coming with that large a concentration of living people but I don't think even they had a clue how many there would be in that first wave. We weren't worried, though. I mean we had everything that the Army could provide. We had guns, composite body armor, soldier-to-soldier networking with real-time satellite image feeds. They pulled out all the stops.
And it meant diddly.
This wasn't an enemy that we needed to hunt down in an urban environment or a stand up fight with another military. This was a feeding frenzy, pure and simple. All our toys and gadgets, training and preparation, hadn't prepared anyone to fight an enemy like this. We had to relearn everything and fast. No more shots to center mass. No more munitions designed to injure and disable.
But we did it. Between us regular grunts and the civs that fought beside us, we kept the zeds back long enough to build the wall around the settlement. That gave us a safe place to stay as well as a launching point and supply depot. From there, we took back the world from those stinking corpses.
-- Sgt. Larry Winslow, retired, on the battle of Settlement 15
Zed Force is a solitaire hex-chit wargame. You must hold against the hordes of the undead while engineers complete the wall around one of the remaining human settlements. Uses a combination of standard dice rolling and chit-pull. Instead of simply fighting the undead, you must also manage your limited resources and choose when to call for reinforcements, when to focus on building the wall, and when to develop new tactics for this completely unforeseen enemy.
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