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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-3 명
  • 게임시간

    45-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    1.80 / 5

게임 소개

사악한 마녀 그리멜다는 마법사 아카타를 저주하고 마법의 책에 가두었습니다. 여러분이 용감한 모험가이기 때문에, 여러분은 마법의 미궁으로 들어가 마법사 &NDASH를 풀어주지만, 주민들의 도움 없이는 이것을 할 수 없습니다. 주민들을 방문해서 특정한 물건들을 가져오세요. 당신은 탐나는 마법의 돌을 보상으로 받게 될 것입니다! 마법의 돌들로 자신의 마법 열쇠를 채우고 출발지로 돌아온 첫 번째 플레이어가 승리합니다. 하지만 조심하세요! 위험이 도처에 도사리고 있다.

다스의 엘렉트로닉 미로에서 디자이너 라이너 크니지아는 보드 게임(예: 워?와 디 인젤)의 전자기기 시설과 맥스 J. 코버트의 라벤스버거의 장기 미로 시리즈 게임들과 결혼한다.

기본적인 게임 플레이는 미로와 같습니다. 판자 위에는 단단히 고정된 타일 세트가 있으며, 나머지 타일은 고정된 타일로 만들어진 줄을 따라 미끄러져 들어가 미로를 이룬다. 한 타일이 미로 밖에 서 있고, 선수의 차례에 따라 이 타일을 일렬로 밀어내고, 모든 타일을 옮겨 보드 반대편으로 밀어내면 다음 플레이어가 미로에 추가할 조각이 된다.

타일을 삽입한 후 플레이어는 폰을 움직일 수 있습니다. 각 플레이어는 게임 보드의 모서리에서 출발하며 대각선 반대편 출발 지점에 도달해야 한다. 만약 그가 그렇게 할 수 있다면, 그는 많은 마법의 돌들을 얻습니다. 플레이어는 미로의 거주민들로부터 마법의 돌을 얻을 수도 있다. 플레이어가 거주민 위에 착지하면 플레이어가 원하는 아이템을 알려줍니다. 미로 곳곳에 아이템이 흩어져 있는 아이템을 발견한 플레이어는 주민에게 아이템을 전달해 보상을 받을 수 있다. 게다가, 한 거주자가 다른 거주자에게 전달할 보물 상자를 방문 플레이어에게 줄 수도 있고, 또한 보상을 받을 수도 있다.

마법의 열쇠를 완성하고 마법사를 풀어주기 위해, 플레이어는 15개의 마법의 돌이 필요합니다. 첫 번째로 완전한 키를 가지고 출발지로 돌아온 플레이어가 승리합니다.

이 게임에는 전자제품을 포함한 "북"이 함께 나온다. 이 책은 미로의 주민들과의 모든 상호작용을 다루고 있다. 플레이어가 거주자와 상호 작용할 때마다 책에서 해당하는 버튼을 누르면, 책은 플레이어에게 자신의 과제, 보상 등을 알려줌으로써 응답하게 된다.
The wicked witch Grimelda has cursed the wizard Akata and imprisoned him in a magic book. As you are brave adventurers, you venture into the magic labyrinth to free the wizard – but you cannot do this without the help of its inhabitants. Visit the inhabitants and bring them certain items. You will receive coveted magic stones as a reward! The first player to fill his magic key with the magic stones and return to his starting field wins. But beware! Danger lurks everywhere...

In Das Elektronik Labyrinth, designer Reiner Knizia marries his facility for electronics in board games (e.g., Wer war's? and Die Insel) with Max J. Kobbert's long-running Labyrinth series of games from Ravensburger.

The basic game play is the same as in Labyrinth. The board has a set of tiles fixed solidly onto it; the remaining tiles slide in and out of the rows created by the fixed tiles to make up the labyrinth. One tile stands outside the labyrinth, and on a player's turn, he takes this tile and slides it into a row, moving all the tiles and pushing one out the other side of the board, which becomes the piece for the next player to add to the maze.

After inserting the tile, the player may move his pawn. Each player starts on a corner of the game board and must reach the starting location diagonally opposite. If he manages to do so, he gains a number of magic stones. A player can also acquire magic stones from the inhabitants of the labyrinth. If a player lands on an inhabitant, it tells the players what item it desires. A player who finds the item, with items being scattered throughout the labyrinth, can deliver it to the inhabitant for a reward. What's more, an inhabitant may give a visiting player a treasure chest to be delivered to another inhabitant, also for a reward.

In order to complete his magic key and free the wizard, a player needs fifteen magic stones. The first player that returns to his starting location with a complete key wins.

The game comes with a "book" containing electronics. This book takes care of all the interactions with the inhabitants of the labyrinth. Whenever a player interacts with an inhabitant, he pushes the corresponding buttons from the book, and the book will respond by telling the player his assignment, reward, etc.

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