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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Dennis Bishop
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아티스트
Richard Canavan
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인원
게임 소개
《토고랜드 1914》는 제1차 세계 대전 발발 당시 독일령 토고랜드의 라디오 방송국을 점령하기 위해 영국과 프랑스가 벌인 전쟁 게임이다.
독일군에 대한 압력은 연합군이 라디오 방송국을 점령하는 것을 막기 위한 방어책을 세우는 것이다. 또한 그들은 보급고를 방어할 필요가 있다. 그들은 한 번 잃어버리면 더 이상 새로운 부대를 양성하거나 공격할 수 없기 때문이다. 연합군은 상륙해야 하지만 독일군이 라디오 방송국을 점령하기 전에 폭파시키지 않도록 조심해야 합니다.
지시선과 함께 쌓인 단위는 숨겨진 단위 디스플레이에 배치되고 기존의 승산비 CRT가 사용됩니다. 이 작전에 참가한 부대들은 경험이 부족하기 때문에, 일반적으로 한쪽이 전멸하는 등 전투에서 사상자가 상당히 많다. 참호, 기관총, 포병의 존재에 따라 공격을 수정할 수 있으며, 성공한 공격자는 자신의 부대가 전진하고 같은 시기에 다시 공격하는 것을 볼 수 있다.
각 헥스는 15마일, 각 게임 턴은 2~3일(총 9회전), 각 유닛은 소대, 중대, 전투 그룹, 포병 구역 또는 기관총 구역이다.
독일군에 대한 압력은 연합군이 라디오 방송국을 점령하는 것을 막기 위한 방어책을 세우는 것이다. 또한 그들은 보급고를 방어할 필요가 있다. 그들은 한 번 잃어버리면 더 이상 새로운 부대를 양성하거나 공격할 수 없기 때문이다. 연합군은 상륙해야 하지만 독일군이 라디오 방송국을 점령하기 전에 폭파시키지 않도록 조심해야 합니다.
지시선과 함께 쌓인 단위는 숨겨진 단위 디스플레이에 배치되고 기존의 승산비 CRT가 사용됩니다. 이 작전에 참가한 부대들은 경험이 부족하기 때문에, 일반적으로 한쪽이 전멸하는 등 전투에서 사상자가 상당히 많다. 참호, 기관총, 포병의 존재에 따라 공격을 수정할 수 있으며, 성공한 공격자는 자신의 부대가 전진하고 같은 시기에 다시 공격하는 것을 볼 수 있다.
각 헥스는 15마일, 각 게임 턴은 2~3일(총 9회전), 각 유닛은 소대, 중대, 전투 그룹, 포병 구역 또는 기관총 구역이다.
"Togoland 1914" is a wargame covering the Anglo-French campaign to capture the radio station in German-controlled Togoland at the outbreak of World War I.
The pressure on the Germans is to set up a defense that will prevent the Allies from taking the radio station in the alloted time - they also need to defend their supply dump, as once they lose it they cannot raise new units or attack anymore. The Allies need to take ground, but they must be careful not to spook the Germans into blowing the radio station before they can capture it.
Units stacked with a leader are deployed on a hidden unit display and a traditional odds ratio CRT is used. As the units present in this campaign are inexperienced, casualties are quite heavy in combat, with one side generally being wiped out. An attack can be modified for the presence of entrenchments, machine guns or artillery, all of which played a role in the battle, and a successful attacker can see his units advance and attack again in the same period.
Each hex is 15 miles, each game turn is two to three days (there are nine turns in total) and each unit is a platoon, company, combat group, artillery section or machine gun section.
The pressure on the Germans is to set up a defense that will prevent the Allies from taking the radio station in the alloted time - they also need to defend their supply dump, as once they lose it they cannot raise new units or attack anymore. The Allies need to take ground, but they must be careful not to spook the Germans into blowing the radio station before they can capture it.
Units stacked with a leader are deployed on a hidden unit display and a traditional odds ratio CRT is used. As the units present in this campaign are inexperienced, casualties are quite heavy in combat, with one side generally being wiped out. An attack can be modified for the presence of entrenchments, machine guns or artillery, all of which played a role in the battle, and a successful attacker can see his units advance and attack again in the same period.
Each hex is 15 miles, each game turn is two to three days (there are nine turns in total) and each unit is a platoon, company, combat group, artillery section or machine gun section.
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