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BGG랭킹
BGG전체 : 1359
STRATEGY : 779
FAMILYGAMES : 396 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
40-75 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.15 / 5
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디자이너
Michael Rieneck
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아티스트
Michael Menzel, Hans-Georg Schneider
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인원
게임 소개
전설적인 럼주의 고향이자 혁명의 발상지인 쿠바에서 두 번째로 큰 도시인 산티아고에 오신 것을 환영합니다! 분주한 인파와 분주한 상업의 소리로 어수선한 거리는 흥얼거린다. 화물선이 항구를 끊임없이 드나든다. 이국적인 과일, 설탕, 럼주, 담배, 담배와 같은 지역 상품들의 공급에 대한 수요는 예측 불가능하지만 지속적이다.
산티아고데쿠바에서 당신의 명함에는 "브로커"라고 적혀 있지만, 실제로는 당신은 지역 주민들과 부패한 관리들과의 거래를 주선하고 항상 존재하는 화물선 &indash;의 수요를 충족시키는 음습한 수레꾼이며, 이러한 상품을 조달할 수 있는 당신의 능력은 당신의 "커넥션"만큼 믿을 수 있다.
경기가 시작할 때, 9명의 쿠바인들이 산티아고 주변의 길에 무작위로 배치되는데, 항구는 서킷의 10번째 장소이다. 예를 들어, 한 선수에게 담배 두 개피를 주고, 한 선수에게 자신이 선택한 것을 주고, 상대에게 무언가를 주도록 강요하고, 돈이나 승리 포인트를 주고, 건물을 압류하거나 이전에 압류한 건물을 사용할 수 있게 하는 등의 다양한 능력이 있다. 이 건물들은 무엇입니까? 게임을 시작할 때 12개의 건물이 3개씩 4개의 색상 코드 그룹(흰색, 노란색 등)으로 게임 보드 위에 무작위로 배치된다. 쿠바와 마찬가지로, 이 건물들은 플레이어들에게 특별한 능력을 부여한다: 담배를 시가로 바꾸고, VP를 돈이나 비카로 바꾸고, 배에 배달되는 물품의 가치를 높이고, 쿠바인을 다음 라운드에서 활동하지 못하게 하는 등.
선수들은 경기 과정 내내 7척의 배에 물건을 배달할 것이다. 각 배의 수요는 다이롤을 통해 결정되며, 활동 중인 플레이어는 각 종류의 굿앤드래시마다 하나씩 주사위 &NDASH를 다섯 개 굴린 다음, 주사위와 같은 색상의 상품에 대한 수요를 나타내기 위해 네 개의 값을 선택한다.
모든 플레이어가 차를 함께 타고 섬을 함께 여행합니다. 차례에 따라, 활동 중인 선수는 무료로 (쿠바인이든 항구든) 경로의 다음 위치로 차를 옮기거나, 그 이상으로 이동한 장소마다 1페소를 지불할 수 있다. 쿠바의 행동을 취한 후 플레이어는 자신의 플레이어를 쿠바의 꽃과 같은 색깔의 건물로 옮겨야 한다. 만약 다른 사람이 소유한 건물에서 행동을 취하면, 그 플레이어는 1명의 VP를 얻게 된다.
플레이어가 좌현으로 이동하면 플레이어들은 수요에 맞춰 한 종류의 상품을 모두 번갈아 배에 배달하며 필요에 따라 수요 주사위를 조절한다. 한 명의 플레이어가 상품을 배달할 때마다 2-4개의 VP를 얻게 되며, 플레이어는 상품을 배달할 필요가 없다. 모든 사람이 배달을 하거나 통과시킨 후 배의 요구를 충족하지 못하면 상품당 VP 현상금이 1씩 증가하고 선박은 제자리걸음을 한다. 이 경우, 또는 모든 수요가 충족될 때, 새로운 수요 가치를 지닌 새로운 선박이 항구로 들어온다.
7척의 배가 출항한 후 플레이어는 3개의 물품이 남아있을 때마다 1개의 VP를 획득하고 VP를 집계한다. VP가 가장 많은 플레이어가 승리하며, 상품으로 인해 동점이 깨진 후 돈이 남는다.
매 경기마다 건물, 쿠바 거주민, 물품 수요의 변화무쌍한 조합으로 인해 선수들에게 새로운 전술적 도전을 제기한다.
산티아고데쿠바에서 당신의 명함에는 "브로커"라고 적혀 있지만, 실제로는 당신은 지역 주민들과 부패한 관리들과의 거래를 주선하고 항상 존재하는 화물선 &indash;의 수요를 충족시키는 음습한 수레꾼이며, 이러한 상품을 조달할 수 있는 당신의 능력은 당신의 "커넥션"만큼 믿을 수 있다.
경기가 시작할 때, 9명의 쿠바인들이 산티아고 주변의 길에 무작위로 배치되는데, 항구는 서킷의 10번째 장소이다. 예를 들어, 한 선수에게 담배 두 개피를 주고, 한 선수에게 자신이 선택한 것을 주고, 상대에게 무언가를 주도록 강요하고, 돈이나 승리 포인트를 주고, 건물을 압류하거나 이전에 압류한 건물을 사용할 수 있게 하는 등의 다양한 능력이 있다. 이 건물들은 무엇입니까? 게임을 시작할 때 12개의 건물이 3개씩 4개의 색상 코드 그룹(흰색, 노란색 등)으로 게임 보드 위에 무작위로 배치된다. 쿠바와 마찬가지로, 이 건물들은 플레이어들에게 특별한 능력을 부여한다: 담배를 시가로 바꾸고, VP를 돈이나 비카로 바꾸고, 배에 배달되는 물품의 가치를 높이고, 쿠바인을 다음 라운드에서 활동하지 못하게 하는 등.
선수들은 경기 과정 내내 7척의 배에 물건을 배달할 것이다. 각 배의 수요는 다이롤을 통해 결정되며, 활동 중인 플레이어는 각 종류의 굿앤드래시마다 하나씩 주사위 &NDASH를 다섯 개 굴린 다음, 주사위와 같은 색상의 상품에 대한 수요를 나타내기 위해 네 개의 값을 선택한다.
모든 플레이어가 차를 함께 타고 섬을 함께 여행합니다. 차례에 따라, 활동 중인 선수는 무료로 (쿠바인이든 항구든) 경로의 다음 위치로 차를 옮기거나, 그 이상으로 이동한 장소마다 1페소를 지불할 수 있다. 쿠바의 행동을 취한 후 플레이어는 자신의 플레이어를 쿠바의 꽃과 같은 색깔의 건물로 옮겨야 한다. 만약 다른 사람이 소유한 건물에서 행동을 취하면, 그 플레이어는 1명의 VP를 얻게 된다.
플레이어가 좌현으로 이동하면 플레이어들은 수요에 맞춰 한 종류의 상품을 모두 번갈아 배에 배달하며 필요에 따라 수요 주사위를 조절한다. 한 명의 플레이어가 상품을 배달할 때마다 2-4개의 VP를 얻게 되며, 플레이어는 상품을 배달할 필요가 없다. 모든 사람이 배달을 하거나 통과시킨 후 배의 요구를 충족하지 못하면 상품당 VP 현상금이 1씩 증가하고 선박은 제자리걸음을 한다. 이 경우, 또는 모든 수요가 충족될 때, 새로운 수요 가치를 지닌 새로운 선박이 항구로 들어온다.
7척의 배가 출항한 후 플레이어는 3개의 물품이 남아있을 때마다 1개의 VP를 획득하고 VP를 집계한다. VP가 가장 많은 플레이어가 승리하며, 상품으로 인해 동점이 깨진 후 돈이 남는다.
매 경기마다 건물, 쿠바 거주민, 물품 수요의 변화무쌍한 조합으로 인해 선수들에게 새로운 전술적 도전을 제기한다.
Welcome to Santiago, the second largest city in Cuba, home of legendary rum and birthplace of the revolution! The chaotic streets hum with the sounds of bustling crowds and busy commerce. Cargo ships constantly arrive and depart from the port. Demand is continuous, if unpredictable, for a supply of local products such as exotic fruits, sugar, rum, tobacco, and cigars.
In Santiago de Cuba, your business card says "broker", but in reality you're a shady wheeler-dealer who arranges deals with the locals and with corruptible officials to move goods and meet the demand of those ever-present cargo ships – and your ability to procure these goods is only as reliable as your "connections".
At the start of the game, nine locals – the Cubans – are randomly arranged on a path around Santiago, with the port being the tenth location on the circuit. Each Cuban has a different ability: e.g., give a player two tobacco, give a player a good of his choice, force opponents to give you something, give money or victory points (VPs), and seize a building or allow a player to use a previously seized building. What are these buildings? At the start of the game, twelve buildings are randomly placed on the game board in four color-coded groups (white, yellow, etc.) of three. As with the Cubans, these buildings give players a special ability when used: convert tobacco to cigars, change VPs to money or vica versa, increase the value of goods delivered to the ship, render a Cuban inactive for the next round, and so on.
Players will deliver goods to seven ships throughout the course of the game. The demand for each ship is determined via a die roll; the active player rolls five dice – one for each type of good – then chooses four of the values rolled to represent demand for goods of the same color as the die.
All players share a car and travel around the island together. On a turn, the active player can move the car to the next location on the path (whether Cuban or port) for free, or pay one peso for each spot moved beyond that. After taking a Cuban action, the player then must move his player piece to a building of the same color as the flower on that Cuban. If he takes an action in a building owned by someone else, that player earns 1 VP. (One Cuban allows a player to use the same building where his piece is currently located.)
If a player moves to port, players take turns delivering all goods of one type to the ship to meet demand, adjusting the demand dice as needed. A player earns 2-4 VP for each good delivered; a player doesn't have to deliver goods. If the ship's demand isn't met after everyone delivers or passes, the VP bounty per good is increased by one and the ship remains in place – unless the value was already at 4 VP, in which case the ship sails. In this case, or when all the demand is met, a new ship comes into port with new demand values.
After seven ships have sailed, the players earn 1 VP for every three goods still on hand, then tally their VPs. The player with the most VPs wins, with ties broken by goods remaining, then money.
Each game poses new tactical challenges for the players, thanks to ever-changing combinations of buildings, Cuban inhabitants and demand for goods.
In Santiago de Cuba, your business card says "broker", but in reality you're a shady wheeler-dealer who arranges deals with the locals and with corruptible officials to move goods and meet the demand of those ever-present cargo ships – and your ability to procure these goods is only as reliable as your "connections".
At the start of the game, nine locals – the Cubans – are randomly arranged on a path around Santiago, with the port being the tenth location on the circuit. Each Cuban has a different ability: e.g., give a player two tobacco, give a player a good of his choice, force opponents to give you something, give money or victory points (VPs), and seize a building or allow a player to use a previously seized building. What are these buildings? At the start of the game, twelve buildings are randomly placed on the game board in four color-coded groups (white, yellow, etc.) of three. As with the Cubans, these buildings give players a special ability when used: convert tobacco to cigars, change VPs to money or vica versa, increase the value of goods delivered to the ship, render a Cuban inactive for the next round, and so on.
Players will deliver goods to seven ships throughout the course of the game. The demand for each ship is determined via a die roll; the active player rolls five dice – one for each type of good – then chooses four of the values rolled to represent demand for goods of the same color as the die.
All players share a car and travel around the island together. On a turn, the active player can move the car to the next location on the path (whether Cuban or port) for free, or pay one peso for each spot moved beyond that. After taking a Cuban action, the player then must move his player piece to a building of the same color as the flower on that Cuban. If he takes an action in a building owned by someone else, that player earns 1 VP. (One Cuban allows a player to use the same building where his piece is currently located.)
If a player moves to port, players take turns delivering all goods of one type to the ship to meet demand, adjusting the demand dice as needed. A player earns 2-4 VP for each good delivered; a player doesn't have to deliver goods. If the ship's demand isn't met after everyone delivers or passes, the VP bounty per good is increased by one and the ship remains in place – unless the value was already at 4 VP, in which case the ship sails. In this case, or when all the demand is met, a new ship comes into port with new demand values.
After seven ships have sailed, the players earn 1 VP for every three goods still on hand, then tally their VPs. The player with the most VPs wins, with ties broken by goods remaining, then money.
Each game poses new tactical challenges for the players, thanks to ever-changing combinations of buildings, Cuban inhabitants and demand for goods.
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