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BGG랭킹
BGG전체 : 1173
THEMATIC : 261
STRATEGY : 680 -
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.29 / 5
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디자이너
Bill Eberle, John Goodenough, Jack Kittredge, Corey Konieczka, Peter Olotka, Christian T. Petersen
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아티스트
Dallas Mehlhoff
-
인원
게임 소개
게시자의 게임 설명:
판타지 플라이트 트와일라잇 임페리움 우주를 배경으로 한 듄의 재상화 버전인 렉스: 제국의 마지막 날들은 3-6명의 플레이어가 무너져가는 은하의 제국 도시의 지배권을 놓고 경쟁하며 거대한 성간 문명을 지배하는 협상, 배신, 트와일라잇 임페리움의 3,000년 전을 배경으로 렉스는 라작스 제국의 마지막 날들에 대한 이야기를 하며 플레이어들에게 강력한 비대칭 인종적 능력과 외교, 속임수, 전술적 숙달의 흥미로운 기회를 제공한다.
'렉스: 제국의 마지막 날들'에서 플레이어들은 대륙 크기의 메카톨 시티의 거대한 지도에서 중요한 위치를 차지하기 위해 경쟁한다. 오직 세 개의 주요 위치(또는 다른 파벌과 연합할 때)를 확보해야만 플레이어는 죽어가는 제국의 중심부에 대한 지배권을 주장할 수 있다.
불행하게도, 솔 봉쇄가 계속되는 상황에서 군대를 소집하는 것은 기껏해야 어려운 일이다(물론 당신이 봉쇄 함대를 공급하는 솔 연맹이나 그 충성스럽지 못한 동맹인 하칸이 아니라면). 현명한 지도자들은 지역 주민들의 지지를 모으고, 숨겨진 무기 저장소를 발굴하고, 주요 기관에 대한 통제권을 획득해야 한다. 기계적으로, 이것은 플레이어들이 영향력을 제공하는 지역에 대한 권리를 주장해야 한다는 것을 의미하며, 이는 (다른 것들 중에서) 궤도를 도는 솔 봉쇄를 통해 군사력을 밀수하는 것이다. 그 세력들은 경기에서 승리하기 위해 필요한 도시의 주요 지역을 장악하기 위해 필요할 것이다. 첫 번째 슛이 발사되는 순간부터 선수들이 적극적으로 갈등을 자신에게 유리하게 돌릴 수 있는 수단을 모색해야 한다.
죽은 황제의 권력 공백에 대한 패권을 놓고 경쟁하는 동안, 거대한 솔 전함들이 도시를 파괴하는 폭격을 감행합니다. 솔 연맹의 함대는 조직적으로 움직이며, 파괴적인 능력으로 게임 보드의 거대한 스왓스를 겨냥하여 행성 표면에 대혼란을 일으킨다. 솔의 지상군만이 함대의 분노를 예고하고 있다. 다른 모든 함대는 방어막을 갖춘 몇 군데의 피난처를 찾아야 한다. 그렇지 않으면 화염의 폭풍으로 인해 소탕될 것이다.
개방 외교와 뒷거래는 종종 유혈사태의 필요성을 줄일 수 있지만, 직접적인 전투가 불가피할 수도 있다. 둘 이상의 반대 세력이 같은 지역을 점령하면 전투가 벌어진다. 각 선수의 전력은 자신이 선택한 지도자의 체력 등급과 함께 자신이 기꺼이 투입할 병력의 총계를 기준으로 한다. 따라서 일파의 지도자는 전투에서 치명적으로 중요한 역할을 할 수 있다.하지만 조심하세요! 너희 지도자 중 한 명 이상이 비밀리에 적을 고용하고 있을지도 몰라. 그리고 만약 너희 군대가 그런 배신자의 지휘를 받는다면, 패배는 거의 확실해. 그러니 전장이든 은하평의회장이든 누구를 신뢰하는지 조심해
많은 선택적 규칙과 추가 변형과 함께, 이 모든 것은 렉스의 두 게임인 "제국의 마지막 날"이 정확히 같은 게임을 할 수 없다는 것을 의미한다. 게임의 비대칭적인 파벌 능력도 재생 가능성에 더 기여하는데, 각 파벌은 독특한 플레이 경험을 제공한다.
판타지 플라이트 트와일라잇 임페리움 우주를 배경으로 한 듄의 재상화 버전인 렉스: 제국의 마지막 날들은 3-6명의 플레이어가 무너져가는 은하의 제국 도시의 지배권을 놓고 경쟁하며 거대한 성간 문명을 지배하는 협상, 배신, 트와일라잇 임페리움의 3,000년 전을 배경으로 렉스는 라작스 제국의 마지막 날들에 대한 이야기를 하며 플레이어들에게 강력한 비대칭 인종적 능력과 외교, 속임수, 전술적 숙달의 흥미로운 기회를 제공한다.
'렉스: 제국의 마지막 날들'에서 플레이어들은 대륙 크기의 메카톨 시티의 거대한 지도에서 중요한 위치를 차지하기 위해 경쟁한다. 오직 세 개의 주요 위치(또는 다른 파벌과 연합할 때)를 확보해야만 플레이어는 죽어가는 제국의 중심부에 대한 지배권을 주장할 수 있다.
불행하게도, 솔 봉쇄가 계속되는 상황에서 군대를 소집하는 것은 기껏해야 어려운 일이다(물론 당신이 봉쇄 함대를 공급하는 솔 연맹이나 그 충성스럽지 못한 동맹인 하칸이 아니라면). 현명한 지도자들은 지역 주민들의 지지를 모으고, 숨겨진 무기 저장소를 발굴하고, 주요 기관에 대한 통제권을 획득해야 한다. 기계적으로, 이것은 플레이어들이 영향력을 제공하는 지역에 대한 권리를 주장해야 한다는 것을 의미하며, 이는 (다른 것들 중에서) 궤도를 도는 솔 봉쇄를 통해 군사력을 밀수하는 것이다. 그 세력들은 경기에서 승리하기 위해 필요한 도시의 주요 지역을 장악하기 위해 필요할 것이다. 첫 번째 슛이 발사되는 순간부터 선수들이 적극적으로 갈등을 자신에게 유리하게 돌릴 수 있는 수단을 모색해야 한다.
죽은 황제의 권력 공백에 대한 패권을 놓고 경쟁하는 동안, 거대한 솔 전함들이 도시를 파괴하는 폭격을 감행합니다. 솔 연맹의 함대는 조직적으로 움직이며, 파괴적인 능력으로 게임 보드의 거대한 스왓스를 겨냥하여 행성 표면에 대혼란을 일으킨다. 솔의 지상군만이 함대의 분노를 예고하고 있다. 다른 모든 함대는 방어막을 갖춘 몇 군데의 피난처를 찾아야 한다. 그렇지 않으면 화염의 폭풍으로 인해 소탕될 것이다.
개방 외교와 뒷거래는 종종 유혈사태의 필요성을 줄일 수 있지만, 직접적인 전투가 불가피할 수도 있다. 둘 이상의 반대 세력이 같은 지역을 점령하면 전투가 벌어진다. 각 선수의 전력은 자신이 선택한 지도자의 체력 등급과 함께 자신이 기꺼이 투입할 병력의 총계를 기준으로 한다. 따라서 일파의 지도자는 전투에서 치명적으로 중요한 역할을 할 수 있다.하지만 조심하세요! 너희 지도자 중 한 명 이상이 비밀리에 적을 고용하고 있을지도 몰라. 그리고 만약 너희 군대가 그런 배신자의 지휘를 받는다면, 패배는 거의 확실해. 그러니 전장이든 은하평의회장이든 누구를 신뢰하는지 조심해
많은 선택적 규칙과 추가 변형과 함께, 이 모든 것은 렉스의 두 게임인 "제국의 마지막 날"이 정확히 같은 게임을 할 수 없다는 것을 의미한다. 게임의 비대칭적인 파벌 능력도 재생 가능성에 더 기여하는데, 각 파벌은 독특한 플레이 경험을 제공한다.
Game description from the publisher:
Rex: Final Days of an Empire, a reimagined version of Dune set in Fantasy Flight's Twilight Imperium universe, is a board game of negotiation, betrayal, and warfare in which 3-6 players take control of great interstellar civilizations, competing for dominance of the galaxy's crumbling imperial city. Set 3,000 years before the events of Twilight Imperium, Rex tells the story of the last days of the Lazax empire, while presenting players with compelling asymmetrical racial abilities and exciting opportunities for diplomacy, deception, and tactical mastery.
In Rex: Final Days of an Empire, players vie for control of vital locations across a sprawling map of the continent-sized Mecatol City. Only by securing three key locations (or more, when allied with other factions) can a player assert dominance over the heart of a dying empire.
Unfortunately, mustering troops in the face of an ongoing Sol blockade is difficult at best (unless, of course, you are the Federation of Sol or its faithless ally, the Hacan, who supply the blockading fleet). Savvy leaders must gather support from the local populace, uncover hidden weapon caches, and acquire control over key institutions. Mechanically, this means players must lay claim to areas that provide influence, which is then "spent" to (among other things) smuggle military forces through the orbiting Sol blockade. Those forces will be needed to seize the key areas of the city required to win the game. From the moment the first shot is fired, players must aggressively seek the means by which to turn the conflict to their own advantage.
While the great races struggle for supremacy in the power vacuum of a dead emperor, massive Sol warships execute their devastating bombardments of the city below. Moving systematically, the Federation of Sol's fleet of warships wreaks havoc on the planet's surface, targeting great swaths of the game board with their destructive capabilities. Only the Sol's own ground forces have forewarning of the fleet's wrath; all others must seek shelter in the few locations with working defensive shields...or be obliterated in the resulting firestorm.
Although open diplomacy and back-door dealmaking can often mitigate the need for bloodshed, direct combat may prove inevitable. When two or more opposing forces occupy the same area, a battle results. Each player's military strength is based on the sum total of troops he is willing to expend, along with the strength rating of his chosen leader. A faction's leaders can therefore be vitally important in combat...but beware! One or more of your Leaders may secretly be in the employ of an enemy, and if your forces in combat are commanded by such a traitor, defeat is all but assured. So whether on the field of battle or the floor of the Galactic Council, be careful in whom you place your trust.
All this, along with a host of optional rules and additional variants, means that no two games of Rex: Final Days of an Empire will play exactly alike. Contributing further to replayability is the game's asymmetrical faction abilities, each of which offer a unique play experience.
Rex: Final Days of an Empire, a reimagined version of Dune set in Fantasy Flight's Twilight Imperium universe, is a board game of negotiation, betrayal, and warfare in which 3-6 players take control of great interstellar civilizations, competing for dominance of the galaxy's crumbling imperial city. Set 3,000 years before the events of Twilight Imperium, Rex tells the story of the last days of the Lazax empire, while presenting players with compelling asymmetrical racial abilities and exciting opportunities for diplomacy, deception, and tactical mastery.
In Rex: Final Days of an Empire, players vie for control of vital locations across a sprawling map of the continent-sized Mecatol City. Only by securing three key locations (or more, when allied with other factions) can a player assert dominance over the heart of a dying empire.
Unfortunately, mustering troops in the face of an ongoing Sol blockade is difficult at best (unless, of course, you are the Federation of Sol or its faithless ally, the Hacan, who supply the blockading fleet). Savvy leaders must gather support from the local populace, uncover hidden weapon caches, and acquire control over key institutions. Mechanically, this means players must lay claim to areas that provide influence, which is then "spent" to (among other things) smuggle military forces through the orbiting Sol blockade. Those forces will be needed to seize the key areas of the city required to win the game. From the moment the first shot is fired, players must aggressively seek the means by which to turn the conflict to their own advantage.
While the great races struggle for supremacy in the power vacuum of a dead emperor, massive Sol warships execute their devastating bombardments of the city below. Moving systematically, the Federation of Sol's fleet of warships wreaks havoc on the planet's surface, targeting great swaths of the game board with their destructive capabilities. Only the Sol's own ground forces have forewarning of the fleet's wrath; all others must seek shelter in the few locations with working defensive shields...or be obliterated in the resulting firestorm.
Although open diplomacy and back-door dealmaking can often mitigate the need for bloodshed, direct combat may prove inevitable. When two or more opposing forces occupy the same area, a battle results. Each player's military strength is based on the sum total of troops he is willing to expend, along with the strength rating of his chosen leader. A faction's leaders can therefore be vitally important in combat...but beware! One or more of your Leaders may secretly be in the employ of an enemy, and if your forces in combat are commanded by such a traitor, defeat is all but assured. So whether on the field of battle or the floor of the Galactic Council, be careful in whom you place your trust.
All this, along with a host of optional rules and additional variants, means that no two games of Rex: Final Days of an Empire will play exactly alike. Contributing further to replayability is the game's asymmetrical faction abilities, each of which offer a unique play experience.
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