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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

제1블레츠크리그는 제2차 세계 대전 초기에 중부 유럽의 군사 작전을 모의한 것으로, 공격자는 장갑과 공군에 기초한 새로운 교리를 수개월이 아니라 수 주 내에 방어군을 분쇄하기 위해 사용했다.

게임 규모:
부대는 일반적으로 사단 및 여단이다.
각 턴은 4일을 나타냅니다.
각 육각은 25-30km를 나타낸다.

물론 역학은 육각이고 카운터입니다. 활성화는 Chit - Pull 시스템을 사용합니다. 일반적으로 한 개의 전표는 하나의 군대를 나타내며, 부대들은 순번 동안 한 번만 행동할 수 있다. 독일군 기갑부대와 전동차부대는 제외된다.셴트루펜". 그것은 그 폴란드 선수가 독일 선수에게 정말로 열세일 수 있다고 느끼게 만든다.

중요한 요소는 공군의 사용이다. 그것은 지상 유닛과 철도 수송의 전투 또는 금지 이동을 지원할 수 있다. 루프트바페는 정말로 하늘을 지배할 수 있습니다.

전투 테이블은 예쁜 것 같습니다. 6개의 행이 있지만, 주사위가 하나 아니라 2개를 굴리고 있어요. 다른 많은 게임들과 달리, 결과는 추가되지 않고 감산된다. 범위는 0부터 5까지입니다. 확률을 계산해 보면 1이 가장 가능성이 높은 결과(16.6%)이고 5가 가장 낮은 결과입니다.

시나리오에 따라 플레이어는 다음과 같이 참여한다.
- 1939년 9월, 역사적인 제1차 폴란드 대공습과 독일군의 폴란드 공습,
- 동쪽에서 오는 레드 블리츠크릭의 대안, 아니면
- 1938년(체코슬로바키아 방위)의 가정적인 대공습(Blitzkrieg.

1939년의 역사적 시나리오에서 독일군은 폴란드군보다 우위에 있다. 하지만 걱정마, PL은 지형적 목표를 보유하거나 독일 부대에 피해를 입힌 것에 대해 VP를 얻게 된다. 독일 플레이어는 PL 유닛을 제거해야 VP를 얻을 수 있습니다. 그러므로, 보통 폴란드 선수는 경기 중에 더 많은 VP를 가지고 있고, 독일 선수는 승리를 거두기 위해 정말 훌륭한 블리츠크리그를 해야 한다.

더군다나 선수들은 레드 블리츠키레그 시나리오를 플레이 할 수 있는 기회를 갖게 되고, 폴란드 군과 레드 아미가 어떻게 행동할 수 있는지 점검하게 된다. 이 시나리오는 1939년 대 폴란드 동부 방어 계획의 실제 배치를 보여주는데, 이는 이론적인 것이었다.

또 다른 시나리오는 1938년 체코슬로바키아의 수비인데, 뮌헨이 이를 거부했다고 가정할 경우이다. 국경을 따라 꽤 무거운 요새들이 있고, 국방군은 1939년만큼 강하지 않다. 확장 버전에서는 이 시나리오가 독일, 체코슬로바키아, 폴란드, 소련 4명의 플레이어를 대상으로 합니다.
1st Blitzkrieg simulates the course of the military operations in Central Europe at beginning of the World War II, where the new doctrine of Blitzkrieg, based on armored and air forces was used by the aggressor to crush the defender within weeks rather than months.

Game scale:
Units are generally Divisions and Brigades.
Each Turn represents 4 days.
Each hex represents ca. 25-30 km

Mechanics is hex and counter, of course. Activation uses the chit - pull system. Generally one chit represents one army and units can only be actvated once during the turn. Except for German panzer and motorized units, which can also be activated by special chit "Schenlltruppen". That makes the Polish player feels like he can be really outmaneuvred by the Germans.

Important factor is use of the air force. It can either support combat or interdict movement of ground units and rail transports. Luftwaffe can really dominate the sky.

Combat table seems to be pretty "normal" - it has 6 rows, but you are rolling 2 dice instead of one. Unlike many other games, the results are not added but substracted... The range is from 0 to 5. After calculating the probability you may notice, that 1 is the most likely result (16,6 %) and 5 is the less likely result...

Depending on the scenario, the players take part in:
- the historical First Blitzkrieg – German strike on Poland in September 1939,
- the alternative Red Blitzkrieg coming from the East, or
- the hypothetic Blitzkrieg of 1938 (the defense of Czechoslovakia).

In the 1939 historical scenario Wehrmacht is superior to Polish forces. But do not worry, PL gains VP either for holding terrain objectives or inflicting causalties to German units. German player must eliminate PL unit to gain VP for it. Therefore, usually the Polish player has more VP during the game - and the German player must perform a really good Blitzkrieg to gain victory.

What is more, the players will get a chance to play the Red Blitzkireg scenario, and check how Polish Army can act vs. the Red Army. This scenario shows the actual Soviet deployment of 1939 versus Polish defense plan East, which was only theoretical.

Another what if scenario is Czechoslovakian defense of 1938, supposing that the Munich dictate was rejected. There are quite heavy fortifications along the border, and the Wehrmacht isn't as strong as it was it 1939. In expanded version, this scenario is going to be for 4 players: Germany, Czechoslovakia, Poland and USSR.

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