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BGG랭킹
BGG전체 : 1937
STRATEGY : 972
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
75-75 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.87 / 5
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디자이너
Mac Gerdts
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아티스트
Marina Fahrenbach, Mac Gerdts, Alexander Jung
-
인원
게임 소개
《안티케 듀엘럼 –》는 맥거츠의 안티케에서 수정된 규칙에 기반한 2인 전략 게임이다. 이 게임은 두 가지 시나리오를 포함한다: 포에니 전쟁(로마 대 포에니 전쟁) 카르타고, 페르시아 전쟁 (그리스 대 그리스)이 판의 한쪽에 있다. 다른 한편으로는 (페르시아인. 이 게임의 목표는 9명의 고대 인물(왕, 학자, 장군, 시민, 항해사)을 최초로 획득하는 것이다.
안티케에서 수정된 규칙의 예:
모듈식 레이아웃 - 플레이어가 도시를 발견했을 때 도시가 철, 대리석 또는 금을 생산할지 선택합니다.
게임에서 더 다양한 기능을 제공하는 20개 이상의 이벤트 카드
개별 도시 보호를 위한 도시 성벽
각 "노하우"는 비용이 다릅니다. 예를 들어, 시장을 발명하는 것은 바퀴를 발명하는 것보다 더 비쌉니다.
은행과의 새로운 상품 거래 노하우
군단 및 갤리선의 비용이 더 높음 - 먼저 은행에서 개인 공급품(금화 지불)으로 모집함
단위 이동 없이 도시를 정복할 수 있는 보다 쉬운 규칙
리소스 칩(마블 18, 아이언 18, 골드 18, 동전, 14) 46개 카드.
대리석(8개), 철(8개) 및 금(8)에 대한 가치가 1&101 이상인 토큰 24개
대리석(6개), 철(6개) 및 금(6)에 대한 가치가 2&101보다 큰 18개 토큰
대리석(4개), 철(4개), 금(4개)에 대한 가치가 5개 미만인 12개 토큰
동전 14개
온라인 재생
유카타(턴 기반)
안티케에서 수정된 규칙의 예:
모듈식 레이아웃 - 플레이어가 도시를 발견했을 때 도시가 철, 대리석 또는 금을 생산할지 선택합니다.
게임에서 더 다양한 기능을 제공하는 20개 이상의 이벤트 카드
개별 도시 보호를 위한 도시 성벽
각 "노하우"는 비용이 다릅니다. 예를 들어, 시장을 발명하는 것은 바퀴를 발명하는 것보다 더 비쌉니다.
은행과의 새로운 상품 거래 노하우
군단 및 갤리선의 비용이 더 높음 - 먼저 은행에서 개인 공급품(금화 지불)으로 모집함
단위 이동 없이 도시를 정복할 수 있는 보다 쉬운 규칙
리소스 칩(마블 18, 아이언 18, 골드 18, 동전, 14) 46개 카드.
대리석(8개), 철(8개) 및 금(8)에 대한 가치가 1&101 이상인 토큰 24개
대리석(6개), 철(6개) 및 금(6)에 대한 가치가 2&101보다 큰 18개 토큰
대리석(4개), 철(4개), 금(4개)에 대한 가치가 5개 미만인 12개 토큰
동전 14개
온라인 재생
유카타(턴 기반)
Antike Duellum – previewed at Spiel 2011 under the name Casus Belli – is a two-player strategy game based on modified rules from Mac Gerdts' Antike. The game includes two scenarios: Punic Wars (Rome vs. Carthago) on one side of the board, and Persian Wars (Greeks vs. Persians) on the other. The goal of the game is to be the first to gain nine ancient personages (Kings, Scholars, Generals, Citizens, Navigators).
Examples of modified rules from Antike:
Modular layout - when a player founds a city, he chooses whether it produces Iron, Marble, or Gold
Over 20 event cards, which provide more variety in the game
Town walls for individual protection of cities
Each "Know-How" costs a different amount - for example, inventing the market is more expensive than inventing the wheel
A new Know-How for trading goods with the bank
Higher costs for legions and galleys - they are first recruited from the bank to the personal supply (paying gold)
Easier rules for conquering cities with no movement of units
Resource chips (Marble 18, Iron 18, Gold 18, Coins, 14) 46 cards.
24 tokens of value "1" for marble (8), iron (8) and gold (8)
18 tokens of value "2" for marble (6), iron (6) and gold (6)
12 tokens of value "5" for marble (4), iron (4) and gold (4)
14 coins
Online Play
Yucata (turn-based)
Examples of modified rules from Antike:
Modular layout - when a player founds a city, he chooses whether it produces Iron, Marble, or Gold
Over 20 event cards, which provide more variety in the game
Town walls for individual protection of cities
Each "Know-How" costs a different amount - for example, inventing the market is more expensive than inventing the wheel
A new Know-How for trading goods with the bank
Higher costs for legions and galleys - they are first recruited from the bank to the personal supply (paying gold)
Easier rules for conquering cities with no movement of units
Resource chips (Marble 18, Iron 18, Gold 18, Coins, 14) 46 cards.
24 tokens of value "1" for marble (8), iron (8) and gold (8)
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