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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Chuck D. Yager
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아티스트
Joao Bosco, James Daly
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인원
게임 소개
그것은 우리 시대의 가장 중요한 질문 중 하나입니다. 좀비와 늑대인간 중 어느 것이 더 무서운가? 수 세대에 걸쳐 이것은 평민과 철학자 모두를 어리둥절하게 했다. 하지만 이제, 그 질문에 대한 답이 나올 것입니다. 어떤 초자연적인 존재가 어떤 마을의 의심없이 사는 시민들에게 가장 큰 공포를 줄 수 있을까? 너만이 결정할 수 있다.
좀비 대 웨어울브스는 두 명의 플레이어가 게임을 하는 데 약 15분(또는 그 이하)이 걸리는 빠른 속도의 카드 게임이다. 랜덤 시티즌을 공포에 떨게 함으로써 게임이 끝나기 전에 누가 가장 많은 테러 포인트를 획득할 수 있는지 결정하는 것이 간단하며 경쟁적입니다.
놀이 시작은 무작위로 6장의 시민카드를 선택한 후 테이블 위에 엎드린 상태로 시작합니다. 각 사람이 플레이할 카드 한 벌(좀비 또는 웨어울프)을 선택합니다. 각 선수의 차례가 진행되는 동안, 그들은 손에서 카드를 가지고 5장의 카드까지 뽑을 수 있다. 플레이되는 카드는 테러 카드(2-6과 8 사이의 숫자가 있는 카드) 또는 스페셜 이벤트 카드(2게임에 한 번씩 사용할 수 있는 특별한 기능이 있는 고유 카드) 중 하나다. 각 팀은 시민에게 공포 카드를 던지며 시민 용기 등급을 충족하거나 초과하려고 시도한다. 용기 등급을 충족하거나 초과하는 플레이어는 먼저 시민에게 겁을 주고 게임이 끝날 때 상대 플레이어가 이를 주장하지 못하게 한다. 모든 시티즌 카드가 공포에 질릴 때까지 플레이를 계속합니다. 그러면 겁에 질린 시민들 모두에게 가해진 총 테러 점수가 양쪽에 합산됩니다.
마지막에 가장 많은 테러 포인트를 가진 플레이어가 승리자로 선언되며, 둘 중 자기 편이 더 무섭다는 것을 완전히(혹은 다시 플레이할 때까지) 증명하게 된다.
좀비 대 웨어울브스는 두 명의 플레이어가 게임을 하는 데 약 15분(또는 그 이하)이 걸리는 빠른 속도의 카드 게임이다. 랜덤 시티즌을 공포에 떨게 함으로써 게임이 끝나기 전에 누가 가장 많은 테러 포인트를 획득할 수 있는지 결정하는 것이 간단하며 경쟁적입니다.
놀이 시작은 무작위로 6장의 시민카드를 선택한 후 테이블 위에 엎드린 상태로 시작합니다. 각 사람이 플레이할 카드 한 벌(좀비 또는 웨어울프)을 선택합니다. 각 선수의 차례가 진행되는 동안, 그들은 손에서 카드를 가지고 5장의 카드까지 뽑을 수 있다. 플레이되는 카드는 테러 카드(2-6과 8 사이의 숫자가 있는 카드) 또는 스페셜 이벤트 카드(2게임에 한 번씩 사용할 수 있는 특별한 기능이 있는 고유 카드) 중 하나다. 각 팀은 시민에게 공포 카드를 던지며 시민 용기 등급을 충족하거나 초과하려고 시도한다. 용기 등급을 충족하거나 초과하는 플레이어는 먼저 시민에게 겁을 주고 게임이 끝날 때 상대 플레이어가 이를 주장하지 못하게 한다. 모든 시티즌 카드가 공포에 질릴 때까지 플레이를 계속합니다. 그러면 겁에 질린 시민들 모두에게 가해진 총 테러 점수가 양쪽에 합산됩니다.
마지막에 가장 많은 테러 포인트를 가진 플레이어가 승리자로 선언되며, 둘 중 자기 편이 더 무섭다는 것을 완전히(혹은 다시 플레이할 때까지) 증명하게 된다.
It’s one of the great questions of our time. Which is scarier: zombies or werewolves? For generations this has puzzled commoner and philosopher alike. But now, the question will be answered. Which supernatural entity has the power to cause the most terror in the unsuspecting citizens of some nameless town? Only you can decide.
Zombies vs Werewolves is a fast-paced card game for 2 players that takes roughly 15 minutes (or less) to play. It’s simple, competitive, and all about determining who can score the most Terror Points before the game ends by frightening an assortment of random Citizens.
Play begins by selecting 6 Citizen cards at random and laying them out on the table face up. Each person chooses one deck of cards (either Zombies or Werewolves) to play with. During each player's turn, they will be able to play a card from their hand and then draw back up to a hand limit of 5 cards. Cards played are either Terror cards (cards with a number from 2-6 and 8) or Special Event cards (unique cards with special abilities that can be used once a game each). Each side plays Terror cards on Citizens to try and meet or exceed the Citizen's Courage rating; the player that meets or exceeds the Courage rating first frightens that Citizen and prevents the other player from claiming them at the end of the game. Play continues until all Citizen cards have been frightened. Then the total Terror points played on all frightened Citizens is added up on each side.
The player with the most Terror Points at the end will be declared the victor, proving once and for all (or until you play again) that their side is the scarier of the two.
Zombies vs Werewolves is a fast-paced card game for 2 players that takes roughly 15 minutes (or less) to play. It’s simple, competitive, and all about determining who can score the most Terror Points before the game ends by frightening an assortment of random Citizens.
Play begins by selecting 6 Citizen cards at random and laying them out on the table face up. Each person chooses one deck of cards (either Zombies or Werewolves) to play with. During each player's turn, they will be able to play a card from their hand and then draw back up to a hand limit of 5 cards. Cards played are either Terror cards (cards with a number from 2-6 and 8) or Special Event cards (unique cards with special abilities that can be used once a game each). Each side plays Terror cards on Citizens to try and meet or exceed the Citizen's Courage rating; the player that meets or exceeds the Courage rating first frightens that Citizen and prevents the other player from claiming them at the end of the game. Play continues until all Citizen cards have been frightened. Then the total Terror points played on all frightened Citizens is added up on each side.
The player with the most Terror Points at the end will be declared the victor, proving once and for all (or until you play again) that their side is the scarier of the two.
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