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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.91 / 5

게임 소개

게시자의 게임 설명:

1세기 동안 로마인들이 벨기에 갈리아에서 건설한 투르네이는 스헬드 강을 따라 대부분의 성장을 경험했다. 881년 노르만인들이 강을 건너 쉽게 도시를 점령했기 때문에, 불행하게도, 강 또한 그 문제에 기여했다. 그 침략 행위는 투르네의 번영을 방해했다. 이 게임은 7세기 이상 지속될 영광스러운 시대를 세우기 위해 여러분을 도시 재건에 참여하도록 초대합니다. 도시의 세 영역(군사, 종교, 시민)의 업무를 영리하게 조정하여 여러분의 지역이 번창할 수 있도록 도와주세요. 당신네 건물들의 명성은 도시 전체를 환하게 만들 거요!

투르네(Tournay)는 알렉상드르 로슈가 제작한 2010년 발매한 트루아의 카드 게임이다. 이 게임에서 플레이어는 도시의 한 구역과 세 계층의 시민을 관리한다. 카드는 레벨(I부터 III)과 색상에 따라 9개의 구별되는 덱을 형성합니다. 플레이어는 처음에 각 클래스에 두 명의 시민이 있으며, 각 턴을 사용하여 카드를 그리거나 건물의 힘을 사용하는 것과 같은 다섯 가지 사용 가능한 행동 중 하나를 수행한다.

각 플레이어의 구역에서 건축 카드는 비용을 절약하고, 카드 덱을 더 효율적으로 사용하거나, 새로운 시민을 모집한다. 문자 카드는 적절한 위치에 있는 경우 건물의 사용을 최적화합니다. 가장 효과적인 카드 조합을 만드는 것은 여러분에게 달려 있습니다. 마지막으로, 건설된 프레스티지 빌딩은 당신의 지역이 어떻게 발전했느냐에 따라 당신에게 귀중한 프레스티지 포인트를 줄 것이다. 하지만 조심하라: 당신의 적들도 당신이 건설하는 모든 명성의 건물로부터 이익을 얻을 것입니다!

기본 게임의 상자에 확장이 포함되어 있으므로 고급 플레이어들은 이 역동적인 게임에 더 많은 재생 가치를 추가할 수 있습니다!


게임 요약
3개의 그룹(I, II, III)에 3개의 카드 세트(노란색, 빨간색, 흰색)가 있으며 검은색 이벤트 카드 세트도 있다. 페이스업 이벤트 카드는 항상 3장이 있는데, 대부분 안 좋아요. 플레이어는 플라자 카드에 3가지 색(노란색, 빨간색, 흰색)으로 된 2개의 미플을 가지고 시작합니다.

차례:

먼저 적절한 비용(동전, 미플, 카드 등의 조합)을 지불하면 디스플레이(3x3 그리드)에서 카드를 재생할 수 있습니다. 같은 색상의 다른 카드 위에 카드를 올려 놓고 플레이할 수 있습니다. 다른 색상에서 플레이하면 이전 카드를 폐기하십시오.
그런 다음 한 가지 작업을 수행합니다.
카드를 뽑고 1-3개의 미플을 플라자에서 이동하여 레벨 I-II 카드를 뽑습니다. 다른 사람에게 2개의 동전을 지불하여 작업자를 사용할 수 있습니다. 해당 덱의 이벤트 카드를 그릴 경우 각 이벤트 카드에 동전을 넣은 다음 동전당 한 번씩 모든 이벤트 카드를 트리거합니다.
플라자에서 건물 카드(최대 1미플/건물)로 미플을 이동하여 건물 카드를 활성화합니다. 카드는 동전 주기, 추가 미플 모집, 다른 사람의 카드 사용 등과 같은 다양한 작업을 수행합니다.
표시된 비용(보통 카드에 있는 1 Meeple, 1 코인, +1/코인 또는 2 meeple)을 지불하여 이벤트와 싸우십시오. 보상으로 카드를 받으십시오. 나중에 이벤트가 트리거될 때 이벤트가 사용자에게 영향을 미치지 않도록 직접 재생할 수 있습니다.
모든 작업자를 다시 활성화: 모든 매플을 플라자로 반환하고 건물 카드에서 모든 마커를 제거합니다.





2명 이상의 플레이어가 9장의 카드를 모두 가지고 있거나, 1명만 가지고 있지만 적어도 n-1의 타운크리에 카드가 있는 경우 게임은 스타트 플레이어의 차례가 시작할 때 종료된다. 그리고 나서 모든 사람들은 하나의 최종 카드를 가지고 놀게 된다. 표시된 모든 카드와 사용한 모든 이벤트 카드에 대해 VP를 획득합니다. 최다 부사장 승리!
Game description from the publisher:

Built by the Romans during the first century in Belgian Gaul, Tournay experienced most of its growth along the Scheldt river. Unfortunately, the river also contributed to its troubles, because in 881, the Normans traversed its watery path, and thereby easily captured the city. That act of aggression stunted Tournay's prosperity. This game invites you to participate in the reconstruction of the city, in order to establish a glorious era that will last for more than seven centuries. Help your district flourish by cleverly coordinating the work of the city's three domains: military, religious, and civil. Certainly the prestige of your buildings will brighten the entire city!

Tournay is a card game from the same designing team as the 2010 release Troyes with artwork once again by Alexandre Roche. In this game, players manage a district of the city and its three classes of citizens. The cards are classified by level (I to III) and color to form nine distinct decks. Players initially have two citizens in each class that they will use each turn to carry out one of five available actions, such as drawing cards, or using the powers of their buildings.

In each player's district, the building cards save them money, make more efficient use of the decks of cards, or recruit new citizens. The character cards optimize the use of buildings if properly positioned. It's up to you to create the most effective card combinations. Finally, constructed prestige buildings will give you valuable prestige points, depending on how your district has developed. But beware: Your opponents will also benefit from every prestige building you build!

Note that an expansion is included in the base game's box, so advanced players can add still more replay value to this dynamic game!


Game Summary
There are 3 sets of cards (yellow, red, white) in 3 groups (I, II, III); also, a set of black event cards. There are always 3 face-up event cards, most of which are bad. Players start with 2 meeples in 3 colors (yellow, red, white), placed on their Plaza card.

On your turn:

First, you may play a card from hand to your display (3x3 grid) by paying the appropriate cost (some combination of coins, meeples, cards, etc). You may play a card on top of another of the same color; if played on top of a different color, discard the older card.
Then take one action:
Draw a card; move 1-3 meeples off the Plaza to draw a level I-III card; you may pay others 2 coins to use their worker(s). If you draw the event card of that deck, place a coin on each event card, then trigger all event cards once per coin.
Activate a building card by moving a meeple from your Plaza to the building card (max 1 Meeple/building); cards do a variety of things like give you coins, recruit an additional meeple, use someone else's card, etc.
Combat an event by paying the cost (usually 1 Meeple, 1 coin, +1/coin on the card; or, 2 meeples) shown; take the card as a reward. Later, when events trigger, you may play this from hand to prevent an event from affecting you.
Reactivate all workers: return all meeples to your Plaza, and remove all markers from building cards.





The game ends at the start of the Start Player's turn if 2+ players have all 9 cards in their display; OR if only 1 player has, but at least n-1 Town Crier cards have been revealed. Everyone then gets to play one final card (paying normal costs). Earn VPs for all cards in display, and for all Event cards you've combated. Most VP wins!

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