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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
Philippe Keyaerts
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아티스트
Arnaud Demaegd
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인원
게임 소개
올림포스: 오이쿠메네는 필립 키에르츠의 올림포스용 소형 모듈 세트로 베이스 게임으로만 사용할 수 있다.
베이스 게임에서 플레이어는 시간(게임의 통화)을 들여 행동을 취하며, 선택사항은 확장 또는 개발이다. 확장하면 새로운 정착민들이 게임 보드에 들어오게 되는 반면 개발은 게임의 발견 보드에서 이루어지며 플레이어들은 의학이나 팔랑크스 같은 새로운 과학적 발견을 구매하거나 건축학적 경이로움을 쌓는다. 발굴할 때마다 팔랑크스로 인한 군사력 업그레이드와 같은 새로운 힘을 얻게 되며, 경이로운 발견을 할 때마다 포인트를 얻게 됩니다.
올림포스: Oikoumene는 새로운 디스커버리 타일(플레이 전에 버려지는 기본 게임과 혼합), 새로운 원더 타일(디토), 그리고 5개의 목적 타일로 구성되어 있다. 게임을 시작하기 전에 5개의 목표 중 2개를 무작위로 선택하며, 명시된 목표를 가장 먼저 충족하는 플레이어가 게임이 끝날 때 3개의 VP에 해당하는 적절한 타일을 요구한다.
베이스 게임에서 플레이어는 시간(게임의 통화)을 들여 행동을 취하며, 선택사항은 확장 또는 개발이다. 확장하면 새로운 정착민들이 게임 보드에 들어오게 되는 반면 개발은 게임의 발견 보드에서 이루어지며 플레이어들은 의학이나 팔랑크스 같은 새로운 과학적 발견을 구매하거나 건축학적 경이로움을 쌓는다. 발굴할 때마다 팔랑크스로 인한 군사력 업그레이드와 같은 새로운 힘을 얻게 되며, 경이로운 발견을 할 때마다 포인트를 얻게 됩니다.
올림포스: Oikoumene는 새로운 디스커버리 타일(플레이 전에 버려지는 기본 게임과 혼합), 새로운 원더 타일(디토), 그리고 5개의 목적 타일로 구성되어 있다. 게임을 시작하기 전에 5개의 목표 중 2개를 무작위로 선택하며, 명시된 목표를 가장 먼저 충족하는 플레이어가 게임이 끝날 때 3개의 VP에 해당하는 적절한 타일을 요구한다.
Olympos: Oikoumene is a small set of modules for Philippe Keyaerts' Olympos that can be used only with the base game.
In the base game, players spend time (the game's currency) to take actions, with the choices being expansion or development. Expanding brings new settlers onto the game board, while development takes place on the game's discovery board, with players either buying new scientific discoveries – such as medicine or phalanxes – or building architectural wonders. Each discovery brings you new powers, such as an upgrade in military strength due to the phalanx, and each wonder earns you points.
Olympos: Oikoumene consists of new Discovery tiles (to be mixed with those of the base game with some being discarded before play), new Wonder tiles (ditto), and five objective tiles. Two of the five objectives are randomly chosen prior to the start of the game, and whichever player first meets the stated objective claims the appropriate tile, which is worth 3 VPs at game's end.
In the base game, players spend time (the game's currency) to take actions, with the choices being expansion or development. Expanding brings new settlers onto the game board, while development takes place on the game's discovery board, with players either buying new scientific discoveries – such as medicine or phalanxes – or building architectural wonders. Each discovery brings you new powers, such as an upgrade in military strength due to the phalanx, and each wonder earns you points.
Olympos: Oikoumene consists of new Discovery tiles (to be mixed with those of the base game with some being discarded before play), new Wonder tiles (ditto), and five objective tiles. Two of the five objectives are randomly chosen prior to the start of the game, and whichever player first meets the stated objective claims the appropriate tile, which is worth 3 VPs at game's end.
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