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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: 4-5 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.59 / 5

게임 소개

이 설명은 스포일러 프리이며, 게임의 초기 규칙집 이외의 내용은 포함되어 있지 않습니다. 설명에서 이것이 중요한 이유에 대한 세부 정보입니다.

리스크 레거시(Risk Legacy)는 보드게이밍에서 새롭고 보기 드문 개념인 캠페인을 나타냅니다. 게임의 핵심은, 특히 처음에는 약간의 변화가 있는 일반 리스크와 매우 흡사하게 동작한다. 플레이어는 세계 지도에서 국가나 지역을 통제하며, 간단한 전투(각 전투에서 누가 유닛을 잃었는지를 결정하기 위해 주사위를 굴림)를 통해 게임 보드에서 모든 상대를 제거하거나 특정 수의 "빨간 별"을 제어한다.

다른 점은 매 경기 결과와 선수들의 다양한 선택에 따라 시간이 지날수록 '리스크 레거시'가 달라진다는 점이다. 각 게임에서 플레이어들은 다섯 개의 파 중 하나를 선택한다; 각 파벌은 독특한 모양의 조각을 가지고 있으며, 더 중요한 것은 다른 규칙을 가지고 있다. 첫 번째 게임이 시작되면, 각 파벌은 마지막에만 있는 것이 아니라 차례 중에 언제든지 군대를 움직일 수 있는 것과 같은 하나의 사소한 규칙을 어길 수 있는 능력을 얻는다.

이 게임을 특별하게 만드는 것은 파워가 선택되었을 때 플레이어들은 자신의 파벌의 두 파워 중 하나를 선택하고 파워의 스티커를 파벌 카드에 부착한 다음 다른 규칙이 있는 카드를 파괴해야 한다는 것이다.카드가 파괴되면 게임에서 영구적으로 제거됩니다. 갈기갈기 찢어라. 쓰레기통에 버려라." 이 핵심 개념은 게임에 스며든다. 게임에서 수행하는 일부 작업은 일시적으로 영향을 미치는 반면 다른 작업은 영구적으로 영향을 미칩니다. 이러한 변화에는 한 국가의 자원(구식 "3개의 기호"대신 군대를 모집하는 방식)을 강화하거나, 다이롤을 방어하는 데 상여금이나 페널티를 추가하거나, 모든 선수들에게 영향을 미칠 수 있는 영구적 대륙군 보너스를 추가하는 것이 포함될 수 있다.

규칙집 자체도 게임이 진행됨에 따라 변경될 수 있도록 설계되었으며, 페이지에는 규칙을 추가하거나 변경할 수 있도록 공백 블록이 배치되어 있다. 모든 조항은 게임 후반까지 효력이 발생하지 않는다. 게임 박스에는 각각 개봉 조건이 적힌 밀봉된 패키지와 칸이 들어 있다. 규칙집에는 스포일러 보호를 위해 여기서 논의해서는 안 되는 규칙 추가, 계파권력 추가 등이 담겨 있다.

처음 15개 게임의 승자는 주요 도시 설립(미래 게임에서 자신만이 시작할 수 있음), 게시판에서 영구적인 수식어 삭제, 국가 카드 파괴(향후 게임에서 군대를 구매하기 위한 자원을 제공하는 것을 방지), 대륙 변화 등과 같은 "주요 보너스를 받는다.이 게임에는 대륙 이름 짓기, 즉 미래의 게임에서 플레이어에게 병력 보너스를 준다. 우승하지는 못했지만 탈락하지 못한 선수들은 마이너시티를 세우거나 국가에 자원을 보태는 등 세상에 사소한 변화를 줄 수 있다.

게임이 진행되는 동안 카드가 찢어지기는 하지만 밀봉된 패키지를 통해 추가된 카드가 워낙 많아 게임에 지장이 없다는 점에 유의해야 한다. 또한 이것은 "disposable"게임도 아니고 단지 맞춤형 게임입니다. 게임은 15게임 캠페인 이후에도 계속 변화할 수 있으며, 마침내 변화가 멈춘 경우에도 완전히 고유한 Risk의 복사본을 여전히 보유하게 됩니다.

초기 게임은 약 30-90분이 소요되며 간단한 규칙 설명과 설정이 포함됩니다.
This description is spoiler free, containing nothing outside the initial rulebook for the game. Details on why this is important in the description.

Risk Legacy represents what is if not a new, at least a rare concept to boardgaming: campaigning. At its core, the game, particularly at first, plays much like regular Risk with a few changes. Players control countries or regions on a map of the world, and through simple combat (with players rolling dice to determine who loses units in each battle) they try to eliminate all opponents from the game board or control a certain number of "red stars", otherwise known as victory points (VPs).

What's different is that Risk Legacy' changes over time based on the outcome of each game and the various choices made by players. In each game, players choose one of five factions; each faction has uniquely shaped pieces, and more importantly, different rules. At the start of the first game, each of these factions gains the ability to break one minor rule, such as the ability to move troops at any time during your turn, as opposed to only at the end.

What makes this game unique is that when powers are chosen, players must choose one of their faction's two powers, affix that power's sticker to their faction card, then destroy the card that has the other rule on it – and by destroy, the rules mean what they say: "If a card is DESTROYED, it is removed from the game permanently. Rip it up. Throw it in the trash." This key concept permeates through the game. Some things you do in a game will affect it temporarily, while others will affect it permanently. These changes may include boosting the resources of a country (for recruiting troops in lieu of the older "match three symbols" style of recruiting), adding bonuses or penalties to defending die rolls to countries, or adding permanent continent troop bonuses that may affect all players.

The rule book itself is also designed to change as the game continues, with blocks of blank space on the pages to allow for rules additions or changes. Entire sections of rules will not take effect until later in the game. The game box contains different sealed packages and compartments, each with a written condition for opening. The rule book indicates that these contain the rule additions, additional faction powers, and other things that should not be discussed here for spoiler protection.

The winner of each of the first 15 games receives a "major bonus," such as founding a major city (which only he will be allowed to start on in future games), deleting a permanent modifier from the board, destroying a country card (preventing it from providing any resources towards purchasing troops in future games), changing a continent troop bonus, or naming a continent, which gives that player a troop bonus in future games. Players who did not win but were not eliminated are allowed to make minor changes to the world, such as founding a minor city or adding resources to a country.

It should be noted that although cards are ripped up over the course of the game, there are so many cards added via the sealed packages, that the game does not suffer. Nor is this a "disposable" game, merely a customized one. The game can continue to change beyond the 15 game campaign, and even when it finally does stop changing, you still have a copy of Risk that is completely unique.

Initial games take approximately 30-90 minutes to play, which includes a brief rules explanation and setup.

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