-
BGG랭킹
BGG전체 : 19009
WARGAMES : 3540
6.1Central Command: Superpower Confrontation in the Straits of Hormuz (1984) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.14 / 5
-
디자이너
Charles T. Kamps
-
아티스트
Kristine L. Bartyzel, Larry Elmore, Dave LaForce
-
인원
게임 소개
중앙지휘 게임은 1980년대 후반 호르무즈 해협을 둘러싼 미국과 소련 간의 잠재적 전쟁을 가상한 것이다.
이 게임은 이란의 비행장과 항구 시설을 차지하기 위한 가상의 육지 및 공중 캠페인에 초점을 맞추고 있다. 이란 내 다른 지역에서도 동시에 다른 병력이 전투에 개입해 해협 주변 지상군과 공군부대의 참여를 이 게임에 포함된 병력으로 제한했을 것으로 추정된다. 이러한 오프보드 병력은 게임의 제한된 시간 범위를 넘어 해군, 해군/공군, 공세 역공, 또는 깊은 교전 작전에 관여하는 것으로 가정한다.
이 게임은 이란의 비행장과 항구 시설을 차지하기 위한 가상의 육지 및 공중 캠페인에 초점을 맞추고 있다. 이란 내 다른 지역에서도 동시에 다른 병력이 전투에 개입해 해협 주변 지상군과 공군부대의 참여를 이 게임에 포함된 병력으로 제한했을 것으로 추정된다. 이러한 오프보드 병력은 게임의 제한된 시간 범위를 넘어 해군, 해군/공군, 공세 역공, 또는 깊은 교전 작전에 관여하는 것으로 가정한다.
The Central Command Game simulates potential warfare between the US and the Soviet Union over the critical area of the Strait of Hormuz sometime during the late 1980s.
The game concentrates on an hypothetical land and air campaign for possession of airfield and port facilities in Iran that could dominate the critical outlet for Western oil supplies from the Persian Gulf. It is assumed that other forces may be involved in combat elsewhere in Iran at the same time, limiting ground and air unit participation around the Strait to the forces included in this game. These off-board forces are assumed to be engaged in naval, naval/air, offensive counterair, or deep interdictional operations beyond the limited time frame of the game.
The game concentrates on an hypothetical land and air campaign for possession of airfield and port facilities in Iran that could dominate the critical outlet for Western oil supplies from the Persian Gulf. It is assumed that other forces may be involved in combat elsewhere in Iran at the same time, limiting ground and air unit participation around the Strait to the forces included in this game. These off-board forces are assumed to be engaged in naval, naval/air, offensive counterair, or deep interdictional operations beyond the limited time frame of the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18