-
BGG랭킹
BGG전체 : 21441
-
-
인원
2-99 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Henning Poehl
-
아티스트
Michael Holtschulte
-
인원
게임 소개
롤링 본즈에서는 18개의 주사위 &NDASH를 사용하며, 왼쪽에서 6개, 오른쪽에서 6개, 중간에서 6개, 모자 및 비석 –를 사용하여 점수를 획득한다. 해골이 잘 묻힐수록 더 많은 점수를 얻을 수 있어!
플레이어 차례의 첫 번째 롤은 "사전"롤이며, 플레이어는 18개의 주사위를 테이블 위에 올린다. 그런 다음 플레이어는 틈새 없이 가능한 한 완전한 골격을 구축한다. 만약 플레이어가 롤을 선택하거나 강제로 롤을 해야 한다면, 플레이어는 먼저 이미 만들어진 롤의 수와 같은 숫자의 주사위를 확보해야 한다: 1차 수술 후 롤을 위한 다이 1개, 2차 수술 후 롤을 위한 주사위 2개.
플레이어는 롤이 끝날 때마다 스켈레톤에 적어도 한 개의 주사위를 추가해야 한다. 골격을 올바르게 배치할 수 없다면 잘못된 위치에 골격을 추가해야 한다(예: 척추 끝에 발을 올려야 한다.
선수가 비석이 보일 때마다 골격을 위해 득점을 하면서 자신의 차례를 끝낼 수 있다. 각각의 완전한 부분(팔, 다리, 흉부)은 5점의 가치가 있으며, 각각의 불완전한 부분은 다이당 1점의 가치가 있다. 주사위를 잘못 놓을 때마다 5점을 잃는다. 만약 선수의 스켈레톤이 모자를 쓴다면, 그 라운드에서 두 배의 점수를 얻어야 한다. 만약 어떤 선수가 묘비가 없고 또 다른 리롤 비용을 지불할 수 없다면, 그는 그의 차례를 득점 없이 끝낸다.
가장 먼저 100점에 도달한 플레이어가 롤링 본즈를 획득합니다.
플레이어 차례의 첫 번째 롤은 "사전"롤이며, 플레이어는 18개의 주사위를 테이블 위에 올린다. 그런 다음 플레이어는 틈새 없이 가능한 한 완전한 골격을 구축한다. 만약 플레이어가 롤을 선택하거나 강제로 롤을 해야 한다면, 플레이어는 먼저 이미 만들어진 롤의 수와 같은 숫자의 주사위를 확보해야 한다: 1차 수술 후 롤을 위한 다이 1개, 2차 수술 후 롤을 위한 주사위 2개.
플레이어는 롤이 끝날 때마다 스켈레톤에 적어도 한 개의 주사위를 추가해야 한다. 골격을 올바르게 배치할 수 없다면 잘못된 위치에 골격을 추가해야 한다(예: 척추 끝에 발을 올려야 한다.
선수가 비석이 보일 때마다 골격을 위해 득점을 하면서 자신의 차례를 끝낼 수 있다. 각각의 완전한 부분(팔, 다리, 흉부)은 5점의 가치가 있으며, 각각의 불완전한 부분은 다이당 1점의 가치가 있다. 주사위를 잘못 놓을 때마다 5점을 잃는다. 만약 선수의 스켈레톤이 모자를 쓴다면, 그 라운드에서 두 배의 점수를 얻어야 한다. 만약 어떤 선수가 묘비가 없고 또 다른 리롤 비용을 지불할 수 없다면, 그는 그의 차례를 득점 없이 끝낸다.
가장 먼저 100점에 도달한 플레이어가 롤링 본즈를 획득합니다.
In Rolling Bones players use 18 special dice – six showing parts from the left side of the body, six showing parts from the right, and six showing parts from the middle (skull, ribcage, spine, pelvis) plus a hat and a gravestone – to build a skeleton, adding to it roll by roll, in order to score points. The better the skeleton buried, the more you score!
The first roll of a player's turn is the "pre-op" roll, with the player launching all 18 dice onto the table. The player then builds as complete a skeleton as he can with no gaps. For each subsequent "post-op" roll – if a player chooses to roll or is forced to roll – the player must first set aside a number of dice equal to the number of rolls already made: one die for the first post-op roll, two more dice for the second post-op roll, and so on.
The player must add at least one die to the skeleton after each roll. If a player can't place a bone correctly, he must add an incorrect bone in the wrong location, e.g., a foot on the end of the spine.
Whenever a player has a gravestone showing, the player can choose to end his turn, scoring for his skeleton. Each complete section (arm, leg or thorax) is worth five points, with each incomplete section worth one point per die in it. Each incorrectly placed die costs the player five points. If a player's skeleton wears a hat (which naturally goes only on top of the skull), double the score for that round. If a player has no gravestone and cannot pay for another reroll, he ends his turn scoring nothing.
The first player to reach 100 points (or some other agreed upon total) wins Rolling Bones.
The first roll of a player's turn is the "pre-op" roll, with the player launching all 18 dice onto the table. The player then builds as complete a skeleton as he can with no gaps. For each subsequent "post-op" roll – if a player chooses to roll or is forced to roll – the player must first set aside a number of dice equal to the number of rolls already made: one die for the first post-op roll, two more dice for the second post-op roll, and so on.
The player must add at least one die to the skeleton after each roll. If a player can't place a bone correctly, he must add an incorrect bone in the wrong location, e.g., a foot on the end of the spine.
Whenever a player has a gravestone showing, the player can choose to end his turn, scoring for his skeleton. Each complete section (arm, leg or thorax) is worth five points, with each incomplete section worth one point per die in it. Each incorrectly placed die costs the player five points. If a player's skeleton wears a hat (which naturally goes only on top of the skull), double the score for that round. If a player has no gravestone and cannot pay for another reroll, he ends his turn scoring nothing.
The first player to reach 100 points (or some other agreed upon total) wins Rolling Bones.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18