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BGG랭킹
BGG전체 : 2462
PARTYGAMES : 208
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5+ 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.15 / 5
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디자이너
Emely Brand, Lukas Brand
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아티스트
Rolf Vogt
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인원
게임 소개
속임수는 쓰면 안 되겠지요? 하지만 이 영악한 카드 게임에서는 그렇지 않습니다. 이기고 싶다면 외려 적극적으로 써야 합니다.
<장난꾸러기 나방>에서 승리하려면 다른 누구보다도 먼저 손에 있는 카드를 다 제거해야 합니다. 모든 플레이어는 손에 카드 8장을 들고 게임을 시작하고, (가장 나이가 많은) 한 명이 경비원 카드를 받습니다(이 카드는 게임이 끝날 때까지 그대로 보유합니다). 카드 1장을 앞면으로 뒤집어 버린 카드 더미를 만듭니다. 대부분의 카드에는 1-5까지 숫자 중 하나가 적혀 있는데, 일부 카드에는 그 카드가 버린 카드 더미에 들어갈 때 혹은 플레이어의 손에 있는 동안 발휘되는 특수 능력도 있습니다.
플레이어는 자기 차례가 되면 손에 있는 카드 한 장을 버린 카드 더미에 놓습니다. 그 카드는 현재 버린 카드 더미 맨 위 카드보다 숫자가 1만큼 높거나 낮은 카드여야 합니다(숫자는 순환합니다. 그러므로 1 다음에 5를 놓을 수도, 5 다음에 1을 놓을 수도 있습니다). 카드를 플레이할 수 없 플레이어는 덱에서 카드 1장을 뽑고 차례를 끝냅니다.
카드를 없애는 또 다른 방법이 있으니, 그것이 바로 속임수입니다! 라운드를 진행하는 동안 카드를 바닥에 떨어뜨리든, 소매에 숨기든, 카드를 없어지게 만들 수 있습니다. 게임을 하는 동안 손을 탁자 아래로 내리면 안 되며, 한 번에 카드 여러 장을 사라지게 만들어서도 안 됩니다. 또한 마지막 카드를 이렇게 없애서는 안 됩니다. 경비원 카드를 가진 플레이어(만!) 다른 플레이어가 속임수를 쓴다고 외칠 수 있습니다. 이로 인하여 재판이 열리는 동안에는 그것이 다 끝날 때까지는 누구도 속임수를 써서는 안 됩니다. 재판 결과 무죄라면, 경비원은 카드 1장을 뽑아야 합니다. 유죄라면, 걸린 플레이어는 몰래 처리하려던 카드를 다시 가져오고 벌칙으로 경비원이 손에서 주는 카드 1장을 받으며, 새로운 경비원이 됩니다.
“장난꾸러기 나방” 카드는 버린 카드 더미로 플레이할 수 없고 속임수를 통해서만 없앨 수 있기 때문에 게임을 하는 동안 속임수를 쓰지 않을 수는 없습니다(단, 경비원은 속임수를 쓸 수 없으므로 이 카드를 플레이할 수 있습니다).
행동 카드에 다음과 같은 능력이 있습니다.
▲ 개미: 개미가 나오면 차례를 진행 중인 플레이어를 제외한 모두가 카드 더미에서 카드 1장을 뽑아야 합니다.
▲ 바퀴: 바퀴가 나오면 그 바퀴와 같은 숫자의 카드를 모두가 너나없이 플레이할 수 있습니다. 이때 가장 먼저 낸 사람만 카드를 두고 나머지 사람들은 카드를 손으로 다시 가져갑니다.
▲ 모기: 모기가 나오면 차례를 진행 중인 플레이어를 제외한 모두가 카드 더미를 때려야 합니다. 가장 늦게 때린 사람이 다른 모든 플레이어의 손에 있는 카드를 1장씩 받습니다.
▲ 거미: 거미를 플레이한 후, 손에 있는 카드 중 장난꾸러기 나방이 아닌 카드 1장을 다른 플레이어에게 줍니다.
한 플레이어의 손에 카드가 하나도 없으면 라운드가 끝납니다. 손에 장난꾸러기 나방이 있는 모든 플레이어는 -10점을 받고, 손에 남은 행동 카드 1장당 -5점, 숫자 카드 1장당 -1점을 받습니다. 플레이어 수만큼의 라운드를 진행하면 게임이 끝나며, 벌점이 가장 적은 플레이어가 승리합니다.
<장난꾸러기 나방>에서 승리하려면 다른 누구보다도 먼저 손에 있는 카드를 다 제거해야 합니다. 모든 플레이어는 손에 카드 8장을 들고 게임을 시작하고, (가장 나이가 많은) 한 명이 경비원 카드를 받습니다(이 카드는 게임이 끝날 때까지 그대로 보유합니다). 카드 1장을 앞면으로 뒤집어 버린 카드 더미를 만듭니다. 대부분의 카드에는 1-5까지 숫자 중 하나가 적혀 있는데, 일부 카드에는 그 카드가 버린 카드 더미에 들어갈 때 혹은 플레이어의 손에 있는 동안 발휘되는 특수 능력도 있습니다.
플레이어는 자기 차례가 되면 손에 있는 카드 한 장을 버린 카드 더미에 놓습니다. 그 카드는 현재 버린 카드 더미 맨 위 카드보다 숫자가 1만큼 높거나 낮은 카드여야 합니다(숫자는 순환합니다. 그러므로 1 다음에 5를 놓을 수도, 5 다음에 1을 놓을 수도 있습니다). 카드를 플레이할 수 없 플레이어는 덱에서 카드 1장을 뽑고 차례를 끝냅니다.
카드를 없애는 또 다른 방법이 있으니, 그것이 바로 속임수입니다! 라운드를 진행하는 동안 카드를 바닥에 떨어뜨리든, 소매에 숨기든, 카드를 없어지게 만들 수 있습니다. 게임을 하는 동안 손을 탁자 아래로 내리면 안 되며, 한 번에 카드 여러 장을 사라지게 만들어서도 안 됩니다. 또한 마지막 카드를 이렇게 없애서는 안 됩니다. 경비원 카드를 가진 플레이어(만!) 다른 플레이어가 속임수를 쓴다고 외칠 수 있습니다. 이로 인하여 재판이 열리는 동안에는 그것이 다 끝날 때까지는 누구도 속임수를 써서는 안 됩니다. 재판 결과 무죄라면, 경비원은 카드 1장을 뽑아야 합니다. 유죄라면, 걸린 플레이어는 몰래 처리하려던 카드를 다시 가져오고 벌칙으로 경비원이 손에서 주는 카드 1장을 받으며, 새로운 경비원이 됩니다.
“장난꾸러기 나방” 카드는 버린 카드 더미로 플레이할 수 없고 속임수를 통해서만 없앨 수 있기 때문에 게임을 하는 동안 속임수를 쓰지 않을 수는 없습니다(단, 경비원은 속임수를 쓸 수 없으므로 이 카드를 플레이할 수 있습니다).
행동 카드에 다음과 같은 능력이 있습니다.
▲ 개미: 개미가 나오면 차례를 진행 중인 플레이어를 제외한 모두가 카드 더미에서 카드 1장을 뽑아야 합니다.
▲ 바퀴: 바퀴가 나오면 그 바퀴와 같은 숫자의 카드를 모두가 너나없이 플레이할 수 있습니다. 이때 가장 먼저 낸 사람만 카드를 두고 나머지 사람들은 카드를 손으로 다시 가져갑니다.
▲ 모기: 모기가 나오면 차례를 진행 중인 플레이어를 제외한 모두가 카드 더미를 때려야 합니다. 가장 늦게 때린 사람이 다른 모든 플레이어의 손에 있는 카드를 1장씩 받습니다.
▲ 거미: 거미를 플레이한 후, 손에 있는 카드 중 장난꾸러기 나방이 아닌 카드 1장을 다른 플레이어에게 줍니다.
한 플레이어의 손에 카드가 하나도 없으면 라운드가 끝납니다. 손에 장난꾸러기 나방이 있는 모든 플레이어는 -10점을 받고, 손에 남은 행동 카드 1장당 -5점, 숫자 카드 1장당 -1점을 받습니다. 플레이어 수만큼의 라운드를 진행하면 게임이 끝나며, 벌점이 가장 적은 플레이어가 승리합니다.
Cheating is forbidden? Not in this naughty game of cards – in fact, you'll probably have to cheat in order to win.
In Mogel Motte you want to get rid of all the cards in your hand before anyone else. Each player starts the round with a hand of eight cards, with one player (the oldest) receiving the guard bug – which stays on the table throughout the game – and one card being turnd face-up to start a discard pile. The cards are numbered 1-5, with the majority of them having only numbers; some cards have special abilities that come into play when added to the discard pile or in a player's hand.
On a turn, a player places one card from her hand onto the discard pile; that card must be numbered exactly one higher or lower than the card on top of the discard pile. (The numbers wrap, so a 1 can be played on a 5 and vice versa.) If a player can't play a card, she draws one from the deck and her turn ends.
There's another way to rid yourself of cards, though: cheating! Throughout the round, you can make cards disappear by dropping them on the floor, hiding them up your sleeve and so on. You must keep your hand of cards above the table at all times, you can't vanish more than one card at once, and you can't rid yourself of your final card this way. The player with the guard bug – and only him! – can call out other players for cheating, and no one can cheat while the accusation is being resolved. If the accusation was false, the Guard must draw a card; otherwise the cheating player takes back the card she tried to lose, is given a card from the Guard's hand as additional punishment, and becomes the new Guard.
Cheating is a necessity as the "Cheating Moth" cards can't be played onto the discard pile, but must be disappeared via cheating. (The Guard, however, can play these cards as the Guard is not allowed to cheat.)
The action cards work as follows:
Ant: After an ant is played, everyone but the active player must take a card from the draw pile.
Cockroach: After a cockroach is played, everyone races to play an identically-numbered card on top of it. Only the fastest player gets to leave her card in place.
Mosquito: After a mosquito is played, everyone but the active player must slap the pile of cards. Whoever is slowest receives a card from the hand of all other players.
Spider: After playing this, give a non-Cheating Moth card from your hand to another player.
When one player has no cards in hand, the round ends. All other players score 10 points for each Cheating Moth in hand, 5 points for each action card, and 1 point for each number card. After a number of rounds equal to the number of players, the game ends and the player with the lowest score wins.
In Mogel Motte you want to get rid of all the cards in your hand before anyone else. Each player starts the round with a hand of eight cards, with one player (the oldest) receiving the guard bug – which stays on the table throughout the game – and one card being turnd face-up to start a discard pile. The cards are numbered 1-5, with the majority of them having only numbers; some cards have special abilities that come into play when added to the discard pile or in a player's hand.
On a turn, a player places one card from her hand onto the discard pile; that card must be numbered exactly one higher or lower than the card on top of the discard pile. (The numbers wrap, so a 1 can be played on a 5 and vice versa.) If a player can't play a card, she draws one from the deck and her turn ends.
There's another way to rid yourself of cards, though: cheating! Throughout the round, you can make cards disappear by dropping them on the floor, hiding them up your sleeve and so on. You must keep your hand of cards above the table at all times, you can't vanish more than one card at once, and you can't rid yourself of your final card this way. The player with the guard bug – and only him! – can call out other players for cheating, and no one can cheat while the accusation is being resolved. If the accusation was false, the Guard must draw a card; otherwise the cheating player takes back the card she tried to lose, is given a card from the Guard's hand as additional punishment, and becomes the new Guard.
Cheating is a necessity as the "Cheating Moth" cards can't be played onto the discard pile, but must be disappeared via cheating. (The Guard, however, can play these cards as the Guard is not allowed to cheat.)
The action cards work as follows:
Ant: After an ant is played, everyone but the active player must take a card from the draw pile.
Cockroach: After a cockroach is played, everyone races to play an identically-numbered card on top of it. Only the fastest player gets to leave her card in place.
Mosquito: After a mosquito is played, everyone but the active player must slap the pile of cards. Whoever is slowest receives a card from the hand of all other players.
Spider: After playing this, give a non-Cheating Moth card from your hand to another player.
When one player has no cards in hand, the round ends. All other players score 10 points for each Cheating Moth in hand, 5 points for each action card, and 1 point for each number card. After a number of rounds equal to the number of players, the game ends and the player with the lowest score wins.
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- Lv.40 올뺌씨
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2022-03-12 12:01:02
있었는데 없었습니다
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