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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
John Schettler
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아티스트
-
인원
게임 소개
이것은 웨스트워 시리즈의 첫 번째 게임입니다. 비슷한 시스템을 사용하는 다른 게임으로는 Tide of Fortune, To the Far Shore, 이탈리아 전역 시리즈(시칠리, 살레르노, 안치오, 메드워)가 있다.
1944년 독일군은 패튼이 칼레에서 해협 횡단 공격을 지휘할 것으로 예상했다. 그들이 옳았어...파 드 칼레는 1944년 연합군의 칼레 침공과 연합군의 작전 계획을 다루고 있다.슬레지해머" 및 "1943년 독일의 역사적 방어에 대항한 롤업&인용문. 파 드 칼레는 또한 선수들이 자신의 취향에 맞게 설계할 수 있는 다양한 시나리오를 허용한다.
스케일은 1-2일/회전(임펄스 시스템 때문에 변동 가능), 3km/헥스이다. 부대는 연대/부대이다.
이 게임은 2개의 19"x27" 맵과 300개의 카운터가 있다.
시스템의 핵심은 플레이어가 번갈아 가며 주문을 실행하는 포메이션(분할)을 활성화하는 운영 단계이다.
플레이어는 이니셔티브에 입찰하며 리액션 플레이어는 유닛이 반응하고 공격을 망치는 방식으로 이니셔티브 플레이어의 움직임을 저지할 가능성이 있습니다.
손실은 유닛에만 적용되는 것이 아니라 포메이션의 HQ에도 적용될 수 있습니다.
낮은 카운터 밀도와 높은 기동력 중간-높은 복잡성.
1944년 독일군은 패튼이 칼레에서 해협 횡단 공격을 지휘할 것으로 예상했다. 그들이 옳았어...파 드 칼레는 1944년 연합군의 칼레 침공과 연합군의 작전 계획을 다루고 있다.슬레지해머" 및 "1943년 독일의 역사적 방어에 대항한 롤업&인용문. 파 드 칼레는 또한 선수들이 자신의 취향에 맞게 설계할 수 있는 다양한 시나리오를 허용한다.
스케일은 1-2일/회전(임펄스 시스템 때문에 변동 가능), 3km/헥스이다. 부대는 연대/부대이다.
이 게임은 2개의 19"x27" 맵과 300개의 카운터가 있다.
시스템의 핵심은 플레이어가 번갈아 가며 주문을 실행하는 포메이션(분할)을 활성화하는 운영 단계이다.
플레이어는 이니셔티브에 입찰하며 리액션 플레이어는 유닛이 반응하고 공격을 망치는 방식으로 이니셔티브 플레이어의 움직임을 저지할 가능성이 있습니다.
손실은 유닛에만 적용되는 것이 아니라 포메이션의 HQ에도 적용될 수 있습니다.
낮은 카운터 밀도와 높은 기동력 중간-높은 복잡성.
This is the first game of the Westwar series. Other games using a similar system are Tide of Fortune, To the Far Shore and the Italian Campaign series (Sicily, Salerno, Anzio and Med War).
"In 1944 the Germans expected Patton to lead the cross-channel attack at Calais. They were right..." Pas de Calais features features the hypothetical Allied invasion of France at Calais in 1944, as well as the planned Allied operations "Sledgehammer" and "Roundup" of 1943, against the historical German defenses. Pas de Calais also allows for a wide variety of scenarios which players may design to their own liking.
Scale is 1-2 days/turn (variable because of the Impulse system), 3 km/hex. Units are regiments/brigades.
The game has 2 19"x27" maps, 300 counters.
The heart of the system is the Operations phase where players alternate activating formations (divisions) which execute Orders (Assault, Advance, Maneuver etc.).
Players bid for Initiative and there are possibilities for the Reaction player to foil the initiative player's moves by having units react and do spoiling attacks.
Losses can be applied to the HQ of a formation, not only directly to units.
Low counter density, high maneuver. Medium-high complexity.
"In 1944 the Germans expected Patton to lead the cross-channel attack at Calais. They were right..." Pas de Calais features features the hypothetical Allied invasion of France at Calais in 1944, as well as the planned Allied operations "Sledgehammer" and "Roundup" of 1943, against the historical German defenses. Pas de Calais also allows for a wide variety of scenarios which players may design to their own liking.
Scale is 1-2 days/turn (variable because of the Impulse system), 3 km/hex. Units are regiments/brigades.
The game has 2 19"x27" maps, 300 counters.
The heart of the system is the Operations phase where players alternate activating formations (divisions) which execute Orders (Assault, Advance, Maneuver etc.).
Players bid for Initiative and there are possibilities for the Reaction player to foil the initiative player's moves by having units react and do spoiling attacks.
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