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BGG랭킹
BGG전체 : 6005
WARGAMES : 501
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.18 / 5
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디자이너
Vance von Borries
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아티스트
Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
1941년 6월 - 독일의 거포대가 소련군을 덮쳤다. 포위망과 항복의 집계가 늘어남에 따라, 히틀러와 다른 많은 이들에게 독일군의 진격은 막을 수 없는 것처럼 보였다. 하지만, 최전방에 있는 장교들과 병사들은 심각한 불안감을 느끼기 시작했습니다-- 그 자체가 아니라, 그들이 전쟁 전에 받은 정보 추정치에 대해서요. 그들은 자신들이 보유한 것보다 훨씬 뛰어난 KV-1과 T-34 전차 수백 대를 상대할 준비가 되어 있지 않았다. 그 순간, 독일의 전술은 더 나은 재료에 대한 승리의 여지를 제공했지만, 러시아는 빠른 학습 능력을 증명하고 있었다. 더 나쁜 것은, 서유럽의 기준으로 볼 때, 러시아의 손실은 너무 충격적이어서 더 이상 싸울 군대가 남아있지 않았어야 했다. 그렇지 않아요. 이 끈질긴 러시아 수비진들은 끝이 없어 보였다. 독일군이 동쪽으로 계속 진격하자, 점점 더 많은 병사들이 묻기 시작했다.우리 스스로가 무슨 상황인거지?
남부에서 독일군의 첫 번째 주요 목표였던 키예프는 예정에 어긋나지 않았다. 사실, 소련의 저항은 너무 격렬해서 구데리안의 기갑군을 모스크바의 진격에서 벗어나게 해야 했다. 키예프는 제2차 세계 대전 중 가장 큰 포위망에 빠졌지만, 독일군의 모스크바 진격은 몇 주 동안 지연되었다. 키예프에서의 지연으로 인해 독일군은 모스크바 전투에서 승리할 수 있었다.
풀 컬러 양면 카운터 840개입니다.
지도
3개의 22x34" 및 1개의 17x22" 전체 색상 맵시트
기타 10면 주사위 하나
36페이지 분량의 규칙집
36페이지 분량의 플레이 북
플레이어 지원 카드: 4개의 양면 소련 셋업 카드, 4개의 양면 축 셋업 카드, 소련 상태 카드, Axis Status 카드, 2개의 11x17 양면 게임 차트 카드, 2개의 추가 시나리오 차트 카드.
8가지 시나리오를 통해 플레이어들은 도입부에서 전체 캠페인에 이르기까지 참여 수준, 복잡성 및 시작 지점을 다양화할 수 있습니다.
추축국의 장갑차 돌파와 연합 무기전에서 소련의 어려움을 강조하는 비대칭 플레이 순서
육상 전투 및 기상 규칙과 통합된 세부 항공 규칙
포병, 로켓포, 공병, 교량 부대, 장갑 열차 등의 특수 취재를 포함한 믿을 수 없을 정도로 상세한 전투 명령
입증된 태풍 시스템의 수정사항에는 수정된 오버런과 소련의 항복 절차, 그리고 견고하지만 취약한 소련 사령부 구조를 시뮬레이션하기 위한 새로운 비작전 소련 본부 시스템이 포함된다.
광범위한 참고 문헌 목록 및 디자인/이력 기록
시나리오는 다음을 포함한다.
시나리오 #1 "G. GT#21 ~ GT#28 지도 일부를 사용하는 키예프에 대한 공격
시나리오 #2 "지도 F. GT#26 ~ GT#40의 일부를 사용하는 오데사"
시나리오 #3 "GT#1에서 GT#6까지의 맵을 대부분 사용하는 Rundstedt Attacks"
시나리오 #4 "Munich" 작전은 지도 E와 F의 일부를 사용하며, 선택적 규칙은 지도 E를 생략할 수 있게 한다. GT#6에서 GT#17까지
시나리오 #5 "캠페인 게임" E, F, G. GT#1에서 GT#28까지의 모든 맵을 사용합니다.
시나리오 #6 "F 및 G. GT#9에서 GT#28까지의 지도를 사용하는 Uman Pocket"
시나리오 #7 "R. GT#T19부터 GT#T33까지의 소형 지도를 사용하는 로스토프&인용문.
시나리오 #8 "작은 지도 R. GT#T30에서 GT#T32를 사용하는 반격"
남부에서 독일군의 첫 번째 주요 목표였던 키예프는 예정에 어긋나지 않았다. 사실, 소련의 저항은 너무 격렬해서 구데리안의 기갑군을 모스크바의 진격에서 벗어나게 해야 했다. 키예프는 제2차 세계 대전 중 가장 큰 포위망에 빠졌지만, 독일군의 모스크바 진격은 몇 주 동안 지연되었다. 키예프에서의 지연으로 인해 독일군은 모스크바 전투에서 승리할 수 있었다.
풀 컬러 양면 카운터 840개입니다.
지도
3개의 22x34" 및 1개의 17x22" 전체 색상 맵시트
기타 10면 주사위 하나
36페이지 분량의 규칙집
36페이지 분량의 플레이 북
플레이어 지원 카드: 4개의 양면 소련 셋업 카드, 4개의 양면 축 셋업 카드, 소련 상태 카드, Axis Status 카드, 2개의 11x17 양면 게임 차트 카드, 2개의 추가 시나리오 차트 카드.
8가지 시나리오를 통해 플레이어들은 도입부에서 전체 캠페인에 이르기까지 참여 수준, 복잡성 및 시작 지점을 다양화할 수 있습니다.
추축국의 장갑차 돌파와 연합 무기전에서 소련의 어려움을 강조하는 비대칭 플레이 순서
육상 전투 및 기상 규칙과 통합된 세부 항공 규칙
포병, 로켓포, 공병, 교량 부대, 장갑 열차 등의 특수 취재를 포함한 믿을 수 없을 정도로 상세한 전투 명령
입증된 태풍 시스템의 수정사항에는 수정된 오버런과 소련의 항복 절차, 그리고 견고하지만 취약한 소련 사령부 구조를 시뮬레이션하기 위한 새로운 비작전 소련 본부 시스템이 포함된다.
광범위한 참고 문헌 목록 및 디자인/이력 기록
시나리오는 다음을 포함한다.
시나리오 #1 "G. GT#21 ~ GT#28 지도 일부를 사용하는 키예프에 대한 공격
시나리오 #2 "지도 F. GT#26 ~ GT#40의 일부를 사용하는 오데사"
시나리오 #3 "GT#1에서 GT#6까지의 맵을 대부분 사용하는 Rundstedt Attacks"
시나리오 #4 "Munich" 작전은 지도 E와 F의 일부를 사용하며, 선택적 규칙은 지도 E를 생략할 수 있게 한다. GT#6에서 GT#17까지
시나리오 #5 "캠페인 게임" E, F, G. GT#1에서 GT#28까지의 모든 맵을 사용합니다.
시나리오 #6 "F 및 G. GT#9에서 GT#28까지의 지도를 사용하는 Uman Pocket"
시나리오 #7 "R. GT#T19부터 GT#T33까지의 소형 지도를 사용하는 로스토프&인용문.
시나리오 #8 "작은 지도 R. GT#T30에서 GT#T32를 사용하는 반격"
June 1941 -- the German juggernaut rolls over the Soviet Army. As the tally of encirclements and surrenders mounts, the German advance appears unstoppable to Hitler and many others. However, the officers and men at the front are beginning to have serious misgivings -- not in themselves, but in the pre-war intelligence estimates that they had received. They had not been prepared to encounter hundreds of KV-1's and T-34's, tanks far superior to anything they possessed. For the moment, German tactics provided the margin of victory over better material, but the Russians were proving to be quick learners. Worse yet, by western European standards, Russian losses had been so staggering that there should have been no army left to fight. Not so. There seemed to be no end to these tenacious Russian defenders. As the German forces continued their eastward advance, more and more soldiers began asking, "What have we gotten ourselves into?"
Kiev, the first major German objective in the south, did not fall on schedule. In fact, Soviet resistance was so fierce that it required diverting Guderian's Panzer Group away from the advance on Moscow. Kiev fell in one of the greatest encirclements of the Second World War, but the German advance on Moscow was delayed for several critical weeks. Quite possibly the delay at Kiev might have cost the German forces victory in the battle for Moscow.
840 full-color two-sided counters.
MAPS
Three 22x34" and one 17x22" full-color mapsheets
OTHER One 10-sided die
36-page Rule Book
36-page Play Book
Player Aid Cards: four two-sided Soviet Set-Up cards, four two-sided Axis Set-Up cards, Soviet Status card, Axis Status card, two 11x17 two-sided game chart cards, two cards of additional scenario charts.
Eight scenarios allow players to vary their level of involvement, complexity, and starting point, from introductory to full campaign
An asymmetrical sequence of play that highlights Axis armored breakthroughs and Soviet difficulties in combined arms warfare
Detailed air rules that integrate with land combat and weather rules
Incredibly detailed orders of battle, including special coverage of artillery, rocket artillery, engineers, bridge units, armored trains, and much more
Modifications to the proven Typhoon system include revised overrun and Soviet surrender procedures, as well as a new non-op Soviet HQ system to simulate the rigid yet fragile Soviet Command structure
Extensive bibliography and design/historical notes
Scenarios include;
Scenario #1 "Assault on Kiev" which uses a portion of map G. GT#21 to GT#28
Scenario #2 "Odessa" which uses a portion of Map F. GT#26 to GT#40
Scenario #3 "Rundstedt Attacks" which uses most of Map E. GT#1 to GT#6
Scenario #4 "Operation Munich" which uses portions of maps E and F, an optional rule allows map E to be omitted. GT#6 to GT#17
Scenario #5 "Campaign Game" which uses all of maps E,F, and G. GT#1 to GT#28
Scenario #6 "Uman Pocket" which uses maps F and G. GT#9 to GT#28
Scenario #7 "Rostov" which uses small map R. GT#T19 to GT#T33 (note Typhoon style game turn code).
Scenario #8 "Counterattack" which uses small map R. GT#T30 to GT#T32
Kiev, the first major German objective in the south, did not fall on schedule. In fact, Soviet resistance was so fierce that it required diverting Guderian's Panzer Group away from the advance on Moscow. Kiev fell in one of the greatest encirclements of the Second World War, but the German advance on Moscow was delayed for several critical weeks. Quite possibly the delay at Kiev might have cost the German forces victory in the battle for Moscow.
840 full-color two-sided counters.
MAPS
Three 22x34" and one 17x22" full-color mapsheets
OTHER One 10-sided die
36-page Rule Book
36-page Play Book
Player Aid Cards: four two-sided Soviet Set-Up cards, four two-sided Axis Set-Up cards, Soviet Status card, Axis Status card, two 11x17 two-sided game chart cards, two cards of additional scenario charts.
Eight scenarios allow players to vary their level of involvement, complexity, and starting point, from introductory to full campaign
An asymmetrical sequence of play that highlights Axis armored breakthroughs and Soviet difficulties in combined arms warfare
Detailed air rules that integrate with land combat and weather rules
Incredibly detailed orders of battle, including special coverage of artillery, rocket artillery, engineers, bridge units, armored trains, and much more
Modifications to the proven Typhoon system include revised overrun and Soviet surrender procedures, as well as a new non-op Soviet HQ system to simulate the rigid yet fragile Soviet Command structure
Extensive bibliography and design/historical notes
Scenarios include;
Scenario #1 "Assault on Kiev" which uses a portion of map G. GT#21 to GT#28
Scenario #2 "Odessa" which uses a portion of Map F. GT#26 to GT#40
Scenario #3 "Rundstedt Attacks" which uses most of Map E. GT#1 to GT#6
Scenario #4 "Operation Munich" which uses portions of maps E and F, an optional rule allows map E to be omitted. GT#6 to GT#17
Scenario #5 "Campaign Game" which uses all of maps E,F, and G. GT#1 to GT#28
Scenario #6 "Uman Pocket" which uses maps F and G. GT#9 to GT#28
Scenario #7 "Rostov" which uses small map R. GT#T19 to GT#T33 (note Typhoon style game turn code).
Scenario #8 "Counterattack" which uses small map R. GT#T30 to GT#T32
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