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BGG랭킹
BGG전체 : 5076
STRATEGY : 1897
FAMILYGAMES : 1488 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.47 / 5
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디자이너
Michael Schacht
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아티스트
Dennis Lohausen
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인원
게임 소개
세계에서 가장 크고 가장 다양한 놀이공원이 되기 위해서는 아직도 해야 할 일이 많이 남아 있답니다! 당신의 가족(4명 중 한 명)은 작지만 꾸준한 수입을 가지고 있는데, 그 수입은 아주 텅 빈 공원 부지에 생명을 불어넣기 위해 쇼맨 몇 명을 고용하기에 충분합니다. 여러분이 더 많이 벌수록, 여러분은 호의를 베풀 수 있습니다: 경찰관들은 여러분에게 더 친절하고, 여러분은 추가적인 일을 하기 위해 이주 노동자를 고용할 수 있고, 여러분은 심지어 홍보원이나 기자의 관심을 끌 수 있습니다!
가족들은 때때로 협력할 필요가 있을 것이다; 결국, 그러한 웅장한 명소는 스스로 만들어지지 않는다. 결국, 웅장한 명소는 군중들에게 깊은 인상을 줄 것이고 신문의 행복한 헤드라인을 가져올 것이다!
코니 아일랜드를 세우기 위해, 각 플레이어는 두 개의 돈 타일과 랜덤 건축 자재, 플레이어 보드를 들고, 그 보드의 대부분의 공간을 쇼맨 타일로 덮는다. 각 턴이 시작될 때마다 선수는 수입을 받는다. 게임을 시작할 때, 플레이어는 VP 1명, 돈 1명, 무작위로 그려진 건축 자재 1개를 수입으로 삼을 수 있으며, 게임이 진행되면서 쇼맨 타일을 제거하여 VP, 돈, 재료 공간을 파헤칠 수 있다. 플레이어는 5개의 돈 타일과 5개의 재료 이상을 가질 수 없습니다.
플레이어는 한 개에서 세 개의 주요 동작과 다섯 개의 특별 동작을 취한다.
건물 부지 타일을 배치합니다. 담당 공간 비용을 지불하고 여기에 표시된 보상(VP, 자료, 추가 작업)을 받습니다.
쇼맨 타일을 깔아라. 플레이어 보드에 표시된 건축 재료 비용을 지불한 다음 건물 부지의 빈 공간에 이 타일을 배치합니다. 이것은 (공간을 발견함으로써) 당신의 수입을 증대시키고 당신과 다른 사람들이 건설할 수 있습니다.
웅장한 어트랙션 타일을 깔아라. 이 타일들은 1-4개의 공간을 만들고 덮는 데 2-5개의 재료가 소요되는데, 각각의 공간에는 쇼맨 타일이 있어야 한다. 플레이어는 자신의 쇼맨을 사용하거나 어트랙션을 배치하면 점수를 받게 되며, 쇼맨은 해당 플레이어의 보드로 반환된다.
2개의 돈을 지불함으로써 플레이어는 5개의 캐릭터 타일 중 하나를 획득할 수 있다. 각 캐릭터는 돈이나 VP를 재료에 쓰거나 신문 타일을 구입하는 등 각 턴마다 사용할 수 있는 특별한 동작을 제공한다.
각 주요 조치는 신문이나 특정 건물 부지 타일을 배치하여 얻은 보너스에서 추가 조치가 사용되지 않는 한 한 한 차례만 실행할 수 있다.
한 명의 플레이어가 60개의 VP에 도달하고 각 플레이어가 같은 회전을 한 후 게임이 종료되며 플레이어가 신문 타일을 채점하고 플레이어 보드에 있는 쇼맨 한 명당 점수를 잃게 된다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
가족들은 때때로 협력할 필요가 있을 것이다; 결국, 그러한 웅장한 명소는 스스로 만들어지지 않는다. 결국, 웅장한 명소는 군중들에게 깊은 인상을 줄 것이고 신문의 행복한 헤드라인을 가져올 것이다!
코니 아일랜드를 세우기 위해, 각 플레이어는 두 개의 돈 타일과 랜덤 건축 자재, 플레이어 보드를 들고, 그 보드의 대부분의 공간을 쇼맨 타일로 덮는다. 각 턴이 시작될 때마다 선수는 수입을 받는다. 게임을 시작할 때, 플레이어는 VP 1명, 돈 1명, 무작위로 그려진 건축 자재 1개를 수입으로 삼을 수 있으며, 게임이 진행되면서 쇼맨 타일을 제거하여 VP, 돈, 재료 공간을 파헤칠 수 있다. 플레이어는 5개의 돈 타일과 5개의 재료 이상을 가질 수 없습니다.
플레이어는 한 개에서 세 개의 주요 동작과 다섯 개의 특별 동작을 취한다.
건물 부지 타일을 배치합니다. 담당 공간 비용을 지불하고 여기에 표시된 보상(VP, 자료, 추가 작업)을 받습니다.
쇼맨 타일을 깔아라. 플레이어 보드에 표시된 건축 재료 비용을 지불한 다음 건물 부지의 빈 공간에 이 타일을 배치합니다. 이것은 (공간을 발견함으로써) 당신의 수입을 증대시키고 당신과 다른 사람들이 건설할 수 있습니다.
웅장한 어트랙션 타일을 깔아라. 이 타일들은 1-4개의 공간을 만들고 덮는 데 2-5개의 재료가 소요되는데, 각각의 공간에는 쇼맨 타일이 있어야 한다. 플레이어는 자신의 쇼맨을 사용하거나 어트랙션을 배치하면 점수를 받게 되며, 쇼맨은 해당 플레이어의 보드로 반환된다.
2개의 돈을 지불함으로써 플레이어는 5개의 캐릭터 타일 중 하나를 획득할 수 있다. 각 캐릭터는 돈이나 VP를 재료에 쓰거나 신문 타일을 구입하는 등 각 턴마다 사용할 수 있는 특별한 동작을 제공한다.
각 주요 조치는 신문이나 특정 건물 부지 타일을 배치하여 얻은 보너스에서 추가 조치가 사용되지 않는 한 한 한 차례만 실행할 수 있다.
한 명의 플레이어가 60개의 VP에 도달하고 각 플레이어가 같은 회전을 한 후 게임이 종료되며 플레이어가 신문 타일을 채점하고 플레이어 보드에 있는 쇼맨 한 명당 점수를 잃게 된다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
There's still much left to do in order to become the world's largest and most diverse amusement park! Your family (one of four) has a small, but steady income that should suffice to hire a few showmen to bring life to the oh-so-empty park site. As you earn more, you can afford a favor or two: the police officer is kinder to you, you can hire a migrant worker to do extra work, and you can even finagle the attention of a promoter or a journalist!
The families will need to co-operate from time to time; after all, those grand attractions don't build themselves. In the end, the grand attractions are what will impress the crowds and bring about euphoric headlines in the newspapers!
To set up Coney Island, each player takes two money tiles, a random building material and a player board, covering most of the spaces on that board with showmen tiles. At the start of each turn, a player receives income. At the beginning of the game a player's income is one VP, one money and one randomly drawn building material; as the game progresses, the player can remove showmen tiles to uncover VP, money and material spaces, thereby boosting his income. A player can never have more than five money tiles and five materials.
A player then takes one to three main actions and up to five special actions:
Place a building site tile. Pay the cost of the space you cover and receive the reward shown there (VPs, materials, an additional action)
Place a showmen tile. Pay the cost in building materials shown on your player board, then place this tile on an empty space on a building site. This boosts your income (by uncovering a space) and gives you and others potential places to build.
Place a grand attraction tile. These tiles cost 2-5 materials to build and cover 1-4 spaces, each of which must have a showman tile on it. Players receive points for their showmen used or attraction placed, then the showmen are returned to the appropriate player boards.
By spending two money, a player can acquire one of five character tiles (either from the supply or another player); each character provides a special action that the player can use each turn, such as spending money or VPs for material or buying newspaper tiles (which are worth points and can be spent for an additional action).
Each main action may be executed at most once per turn unless extra actions are used from newspapers or from bonuses earned by placing certain building site tiles.
After one player reaches 60 VP, and each player has had the same number of turns, the game ends, with players scoring their newspaper tiles and losing points for each showman on their player boards. The player with the most points wins.
The families will need to co-operate from time to time; after all, those grand attractions don't build themselves. In the end, the grand attractions are what will impress the crowds and bring about euphoric headlines in the newspapers!
To set up Coney Island, each player takes two money tiles, a random building material and a player board, covering most of the spaces on that board with showmen tiles. At the start of each turn, a player receives income. At the beginning of the game a player's income is one VP, one money and one randomly drawn building material; as the game progresses, the player can remove showmen tiles to uncover VP, money and material spaces, thereby boosting his income. A player can never have more than five money tiles and five materials.
A player then takes one to three main actions and up to five special actions:
Place a building site tile. Pay the cost of the space you cover and receive the reward shown there (VPs, materials, an additional action)
Place a showmen tile. Pay the cost in building materials shown on your player board, then place this tile on an empty space on a building site. This boosts your income (by uncovering a space) and gives you and others potential places to build.
Place a grand attraction tile. These tiles cost 2-5 materials to build and cover 1-4 spaces, each of which must have a showman tile on it. Players receive points for their showmen used or attraction placed, then the showmen are returned to the appropriate player boards.
By spending two money, a player can acquire one of five character tiles (either from the supply or another player); each character provides a special action that the player can use each turn, such as spending money or VPs for material or buying newspaper tiles (which are worth points and can be spent for an additional action).
Each main action may be executed at most once per turn unless extra actions are used from newspapers or from bonuses earned by placing certain building site tiles.
After one player reaches 60 VP, and each player has had the same number of turns, the game ends, with players scoring their newspaper tiles and losing points for each showman on their player boards. The player with the most points wins.
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