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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.55 / 5

게임 소개

번화한 카이로의 시장에서 상인들은 그들의 노점을 만들고 매력적인 상품으로 고객을 유혹하려고 하는데, 각각의 손님들은 그 노점을 확장하거나 새로운 노점을 설립하는데 사용할 수 있는 돈을 가지고 온다.

카이로를 세우기 위해, 플레이어들은 먼저 돌아가면서 게임 보드에 세 개의 색상의 가판대를 배치한다. 그들은 또한 3장의 스톨 카드(게임 보드에서 하나 이상의 섹션이 강조 표시됨)와 6가지 색상의 각각 1개의 코인을 받는다. 다섯 명의 유색인종 고객은 게임 보드의 특정 위치에서 시작하고 여섯 번째 고객은 옆에 배치됩니다. 차례에 따라 선수는 다음과 같이 한다.


두 개의 카드(페이스업 또는 페이스다운 스톨 카드 또는 마켓 바커 카드)를 그립니다.
고객을 해당 고객 색상의 스톨로 이동합니다.
스톨 카드를 재생한 다음 새 스톨을 만들거나 기존 스톨을 확장하거나 차단된 스톨을 이동합니다.


활성 플레이어는 모든 고객을 이동할 수 있으며, 해당 고객은 같은 색상의 가장 가까운 스톨(직교 경로에서 측정)로 이동할 수 있습니다. 또한, 이 플레이어는 하나 이상의 마켓 바커 카드를 선택하여 하나 이상의 스톨을 지나 고객을 자신의 스톨로 데려갈 수 있다. 만약 플레이어가 방문한 스톨을 소유하고 있다면, 스톨 색상의 코인을 그 스톨의 각 타일에 1개씩 받게 되고, 그렇지 않다면, 스톨의 코인 커미션을 받고, 스톨을 받게 된다. 그런 다음 이 고객과 외부 고객을 교환합니다.

새로운 스톨을 만들 때 플레이어는 같은 색의 스톨과 같은 지역에 스톨을 배치할 수 없습니다. 규정! 식당들은 그들을 위해 지정된 장소에 위치해야 하고, 다른 모든 노점들은 시장 지역에 위치해야 한다. 기존 스톨을 확장할 때 플레이어는 확장된 스톨에 있는 타일마다 같은 색의 코인을 하나씩 지불해야 합니다. 확장을 통해 고객이 방문했을 때 더 많은 코인을 획득할 수 있고, 상대편의 노점으로 더 긴 경로를 만들 수 있으며, 더 확장해야 할 예비 구역과 (가장 중요한) 승리 포인트를 획득할 수 있습니다. 확장할 때마다 VP 점수를 매기고 스톨이 해당 색상에서 가장 큰(또는 가장 큰 색에 동점이 되는) 경우 VP 보너스를 제공하는 메달을 하나 또는 두 개 획득합니다.

확장 버전이 하나 또는 두 가지 색상으로 부족하면 플레이어는 빌드 또는 확장만 할 수 있습니다. 모든 사람이 건설을 마치면 게임은 종료되며, 플레이어는 수중에 있는 메달과 돈으로 VP를 얻게 된다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
In the bustling market of Kairo, traders build their stalls and try to entice customers with attractive goods, with each customer bringing money that the trader can then use to expand that stall or establish new stalls.

To set up Kairo, players first take turns placing three colored stalls (out of six) on the game board. They also take three stall cards (which highlight one or more sections on the game board) and one coin of each of the six colors. Five colored customers start at particular locations on the game board, with the sixth customer placed to the side. On a turn, a player either:


Draws two cards (face-up or face-down stall cards or market barker cards).
Moves a customer to a stall of that customer's color.
Plays a stall card; then builds a new stall, expands an existing stall, or moves a blocked-off stall.


The active player can choose to move any customer, and that customer will move to the closest stall (measured on orthogonal paths) of the same color. Additionally, this player can choose to play one or more market barker cards to "call" the customer past one or more stalls, presumably to bring the customer to that player's own stall. If the active player owns the visited stall, he receives one coin of the stall's color for each tile in that stall; if not, the active player receives a one coin commission while the owner receives the normal payout. This customer is then swapped with the customer off the board.

When building a new stall, a player cannot place it in the same region as another stall of the same color. Regulations! Restaurants must be placed in an area designated for them, while all other stalls must go in the market area. When expanding an existing stall, the player must pay one coin of the same color for each tile in the enlarged stall. By expanding, you can earn more coins when customers visit, create longer paths to opponents' stalls, reserve area in which to expand further, and (most importantly) earn victory points. You score VPs each time you expand, and if your stall is the largest (or tied for the largest) of that color, you'll take one or two medals that provide a VP bonus.

Once the expansions run low in one or two colors, players can only build or expand. Once everyone has finished building, the game ends, with players earning VPs for the medals and money they have in hand. The player with the most points wins.

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