Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 14353
WARGAMES : 2469
6.9
Growling Tigers: The Battle for Changde, 1943 (2011)
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    0-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.47 / 5

게임 소개

1943년 11월 15일, 십만 명의 일본군이 석문, 치리, 리수이강의 청나라 방어선을 돌파했다. 중국 제57군 제74사단 (별명 ")창더를 방어하라는 명령을 받았고 운명이 전투의 결과를 결정할 것이다.

창더 전투는 1943년 11월 18일 요코야마 이사무가 지휘하는 일본 제11군이 3개 사단 2만 명을 이끌고 창더 교외의 요새에 접근하면서 시작되었다. 북서쪽의 일본군 제116사단은 황투산과 허푸산에서 청나라 수비대를 공격하기 시작했고, 동쪽의 일본군 제68사단은 시궁먀오와 신민교(신민차오)를 공격하기 시작했다. 왜군 제3사단은 데산을 점령한 후 원강의 남쪽 제방을 향해 진격했다. 1943년 11월 25일, 이 3개 사단은 장더 시 외곽에 있었다.

동문, 북문, 서문 근처의 성채에 있던 청나라 수비대는 쉬지 않고 일본군과 교전했고, 일본군은 공군의 폭격과 포격 모두에서 화력 우위를 점했다. 1943년 11월 28일, 요코야마 장군은 4개의 관문을 동시에 공격했다. 중공군 제57사단이 용감하게 싸웠음에도 불구하고, 도시의 성벽은 무너졌다.

동시에 청나라 제19사단의 증원부대가 허복으로 진격했고, 제190사단은 동쪽에서 반격을 시작했다. 바로 이때 창더 수비대의 총사령관인 사단장 위칭만은 이 전투에서 손량중에게 마지막 전보를 보냈다. 더 이상의 탄약이 없다면 도시는 무너질 것입니다.­

1943년 12월 1일, 중국 제10군의 증원부대가 데산(Deshan)과 중국 제3사단, 제10사단이 창더 수비대를 돕기 위해 남쪽 강둑에서 접근하고 있었지만, 57사단과 연락이 되지 않아 실패하였다.공격 당했습니다. 1943년 12월 3일, 중국군 연대장 차이예순이 위칭만 장군의 퇴각과 제57사단 잔당들을 엄호하던 중 마지막 중국군 전투부대를 이끌고 영예롭게 전사했다. 12월 6일, 일본군은 중공군 제6전선과 제9전선의 7개 군단의 공격을 받았고, 일본 최고사령부는 일본 제11군의 전멸을 막기 위해 철수하기로 결정했다.

12월 7일, 유칭만 장군은 제57사단의 잔당들을 이끌고 제11사단과 협력하여 장더(長德)를 공격했다. 9사단은 동문을 통해 도시로 진입하여 창더성을 탈환했다. 1944년 1월 초, 일본군은 원래의 최전선으로 철수했다. 이 전투에서 8,000명의 수비병 중 300명도 안 되는 병사들이 살아남았고, 일본군은 4,000명 이상의 병력을 잃었으며, 작전의 총 사상자는 10,000명 정도였다. 중국인 사상자는 10만 명이 넘었지만, 그들은 창더 시를 끔찍한 가격에 점령했다.

배율
1제곱 = 800m, 단위 = 바타이용. 오리지널 게임에 비해 보급 규칙 체계와 전술 치트 및 공군 치트 관리(그리고 새로운 그래픽)를 다시 만들었다.)

승리 조건
일본은 게임이 끝날 때 창더를 통제해야 한다. 만약 어떤 식으로든 일본이 창더를 지배한다면, 그것은 자동적인 승리이다. 경기 중 언제든 중국 보강부대가 창더에 진입하면 중국군이 승리한다. 일본은 강하게 시작하겠지만 그들의 보급로를 안전하게 지키기 위해 해야 할 일이 많을 것이다. 중포와 보병부대 재편과 재건을 위해 보급이 필요하다. 중국군 증원부대가 사방에서 후방에 있는 지도에 진입할 것이다. 이중 포위. 그것은 잔인할 것이다.

부서별 활성화. 전술 쪽과 공군 쪽이요 고전적인 플레이 순서와 CRT. 하지만 웨인의 게임이 항상 그렇듯, 그 이상의 것이 있다.
On 15th November 1943, 100,000 Japanese of the IJA broke through the Chinese defense lines at Shek Mun, Cili and Lishui River. The 74th Division of the Chinese 57th Army (nicknamed as "Growling Tiger Division") was ordered to defend Changde and fate will decide the outcome of the battle.

The Battle of Changde began on 18th November 1943 when the Imperial Japanese 11th Army under the command of Isamu Yokoyama already approached the strongholds in the suburbs of Changde with around 20,000 men under three divisions. The Japanese 116th Division in the northwest began to attack the Chinese defenders at Huangtu Mountain and the Hefu Mountain while the Japanese 68th Division in the east began to attack Shigongmiao and Xinmin Bridge (XinminQiao). The Japanese 3rd Division in the south advanced towards the southern bank of Yuan River after they took Deshan. On 25th November 1943 these three Japanese Divisions were outside Changde City.

The Chinese garrisons in the fortifications inside the city near the eastern, northern and western gates engaged the Japanese Forces continuously without any rest with the Japanese having firepower supremacy in both air force bombardments and artillery fires. On 28th November 1943, Japanese General Yokoyama launched simultaneous attacks on all the four gates. Despite the Chinese 57th Division fought valiantly, the city wall had fallen.

At the same time, reinforcements from the Chinese 19th Division were advancing towards Hefu and the 190th Division had begun to counterattack from the east. At this very moment, the overall commander of the defending garrison at Changde, Division Commander Yu Ching Man issued his last telegraph to Sun Lianzhong in this battle. "No more ammunition, without reinforcement, the city has fallen."

Sun was the deputy commander of the Sixth Front On 1st December 1943, reinforcements from the Chinese 10th Army have captured positions at Deshan and the Chinese 3rd Division and the 10th Division were approaching from the southern bank to help the Changde garrison though they were unable to contact with the 57th Division, thereby failing to make concerted attack. On 3rd December 1943, the Chinese Regiment Commander Chai Yee Sun died gloriously while leading the last Chinese combat unit when covering the retreat of General Yu Ching Man and the remnants of the 57th division. On 6th December, the Japanese found themselves attacked by seven corps from the Chinese Sixth Front and the Ninth Front and the Japanese high command decided to withdraw to prevent the annihilation of the Japanese 11th Army.

On 7th December, General Yu Ching Man led the remnants of the 57th Division and coordinated with the 11th Division to attack Changde. On 9th Division, the Chinese entered the city through the Eastern gate and recovered Changde City. The Japanese withdrew back to the original frontline in early January 1944. In this battle, less than 300 of the original 8,000 defenders survived and the Japanese lost more than 4,000 soldiers in the sieget with total casualties of the campaign around 10,000. Chinese casualties were more than 100,000 but they held the City of Changde at a terrible price.

Scale
1hex = 800m , unit = bataillon. Compared to the original game, we reworked the supply rules system and the management of the tactical chits and Air Force chits (and new graphics..)

Victory conditions
The Japanese must control Changde at the end of the game. If at the end of any turn the Japanese control Changde, it's an automatic victory. If at any time during the game a Chinese reinforcement unit enters Changde, the Chinese wins the game. The Japanese will start strong but will have a lot to do to keep their supply roads safe. Supply is needed for heavy artillery and to reorganize and reconstruct infantry units. The Chinese reinforcement will enter the map in their rear from all sides. A double encirclement. It will be brutal.

Activation by divisions. Tactical chits and Air Force chits. Classical sequence of play and CRT. But as always with Wayne's games, there's more than that.

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 일하는 월요일
    • 관리자

      신나요

    • 9

    • 1806

    • 2024-07-01

  • [자유] 요즘 코보게 배송 포장 잘 안해주시는군요..
    • Lv.52

      상후니

    • 10

    • 772

    • 2024-06-20

  • [자유] 쇼핑몰 분할에 대해 공지 한번 부탁드립니다
    • Lv.1

      노말커피

    • 17

    • 1025

    • 2024-06-24

  • [자유] 다이브다이스 쇼핑몰에서 물건이 점점 내려가는데...
    • Lv.42

      gear71

    • 24

    • 1316

    • 2024-06-23

  • [창작] [만화] 현실 개미인 내가 게임에선 대주주가 되는 만화
    • Lv.28

      [개굴이]

    • 7

    • 437

    • 2024-05-13

  • [창작] [만화] 파주 보드게임 모임에 납치된 만화
    • Lv.39

      다소

    • 9

    • 316

    • 2024-06-18

  • [자유] 창고개방전 주문하셨는데 <피코코>가 배송되고 있더라도 걱정 마세요~
    • 관리자

      신나요

    • 16

    • 2462

    • 2024-06-12

  • [창작] [만화] 파주 슈필 후기
    • Lv.44

      채소밭

    • 10

    • 451

    • 2024-05-31

  • [자유] 합의 없는 보드게임 구입의 결과 (Feat, 창고개방전)
    • 관리자

      JADE

    • 12

    • 2021

    • 2024-05-28

  • [자유] 파주 슈필 크루 참가 후기
    • Lv.16

      cepy

    • 11

    • 621

    • 2024-05-28

  • [자유] Dear 코보게&직원분들
    • Lv.4

      짜장78

    • 18

    • 856

    • 2024-05-28

  • [자유] 가을 같은 맑은 날씨네요 (커뮤 관리자의 창고개방전 이야기)
    • 관리자

      신나요

    • 12

    • 623

    • 2024-05-28

  • [자유] 창고개방전부터 파주슈필까지 코보게 직원분들 정말 고생 많으셨습니다.
    • Lv.11

      jjadong

    • 11

    • 634

    • 2024-05-27

  • [벚꽃 결투] 도착
    • Lv.22

      minerva

    • 14

    • 603

    • 2024-05-27

  • [자유] 갑자기 왠 코보게 앱이 나오면서...
    • Lv.3

      주님의아다리

    • 12

    • 1885

    • 2024-05-22

게임명 검색
Mypage Close My News