-
BGG랭킹
BGG전체 : 3795
WARGAMES : 307
7.4Hellenes: Campaigns of the Peloponnesian War (2009) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Craig Besinque
-
아티스트
Donal Hegarty, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
《헬레네스: 펠로폰네소스 전쟁 캠페인》(, GMT Games)은 그리스 고전 시대 펠로폰네소스 전쟁에 관한 2인칭 게임이다. 스코트랜드/리버티 시스템의 변형된 해머를 기반으로 한 헬레네스는 좋은 역사적 풍미, 빠른 플레이, 그리고 두 선수 모두를 위한 다양한 옵션을 갖추고 있다.
한 선수는 당대 육상 강국인 스파르타와 경기를 하고, 다른 한 선수는 해상 강국인 아테네와 경기를 한다. 양측은 또한 소수의 그리스 도시 국가들과 야만 부족들의 충성을 구한다. 반란, 공성전, 지도자, 월동, 시민 불화는 모두 중요한 역할을 한다.
이 게임의 목적은 도시를 점령하고 전투에서 승리하며 기습으로 적지를 파괴하여 항복할 정도로 적의 위신을 무너뜨리는 것입니다. 성벽으로 둘러싸인 도시는 방어력이 강해서 포위전이 일반적인 방어수단이 될 수 있습니다. 하지만 구원군에 의해 공성전이 깨지면 패배한 전투로 인해 공성전의 위신이 떨어집니다!
이 지도는 펠로폰네소스 반도, 그리스 대륙, 마케도니아, 트라키아, 이오니아를 포함한 에게 해 지역의 고대 그리스를 묘사하고 있다. 지도상의 별도 지역은 시칠리아를 포함하고 있다. 부대로는 함대, 기병, 궁수, 보병, 호플리테스 등이 있다. 카드는 군사 행동과 특별 행사를 주도한다. 각 카드에는 Action(동작) 값과 Event(이벤트) 값이 모두 있으며, 두 가지 목적으로 모두 플레이할 수 없습니다. 행동에는 단위 증축, 새로운 단위 추가, 그룹 이동이 포함됩니다. 사건들은 지도자 교체, 전염병, 야만인들의 봉기, 반란, 시민 불안 등을 포함한다.
헬레네에는 4가지 시나리오가 있다. 기원전 431년 전역 (10회), 시칠리아 전역 (5회), 기원전 415년 전역 (12회), 기원전 413년 전역 (10회)이다. 각각은 약 3-6시간 안에 경기를 합니다.
디자이너: 크레이그 베싱크
개발자: 조엘 토펜
한 선수는 당대 육상 강국인 스파르타와 경기를 하고, 다른 한 선수는 해상 강국인 아테네와 경기를 한다. 양측은 또한 소수의 그리스 도시 국가들과 야만 부족들의 충성을 구한다. 반란, 공성전, 지도자, 월동, 시민 불화는 모두 중요한 역할을 한다.
이 게임의 목적은 도시를 점령하고 전투에서 승리하며 기습으로 적지를 파괴하여 항복할 정도로 적의 위신을 무너뜨리는 것입니다. 성벽으로 둘러싸인 도시는 방어력이 강해서 포위전이 일반적인 방어수단이 될 수 있습니다. 하지만 구원군에 의해 공성전이 깨지면 패배한 전투로 인해 공성전의 위신이 떨어집니다!
이 지도는 펠로폰네소스 반도, 그리스 대륙, 마케도니아, 트라키아, 이오니아를 포함한 에게 해 지역의 고대 그리스를 묘사하고 있다. 지도상의 별도 지역은 시칠리아를 포함하고 있다. 부대로는 함대, 기병, 궁수, 보병, 호플리테스 등이 있다. 카드는 군사 행동과 특별 행사를 주도한다. 각 카드에는 Action(동작) 값과 Event(이벤트) 값이 모두 있으며, 두 가지 목적으로 모두 플레이할 수 없습니다. 행동에는 단위 증축, 새로운 단위 추가, 그룹 이동이 포함됩니다. 사건들은 지도자 교체, 전염병, 야만인들의 봉기, 반란, 시민 불안 등을 포함한다.
헬레네에는 4가지 시나리오가 있다. 기원전 431년 전역 (10회), 시칠리아 전역 (5회), 기원전 415년 전역 (12회), 기원전 413년 전역 (10회)이다. 각각은 약 3-6시간 안에 경기를 합니다.
디자이너: 크레이그 베싱크
개발자: 조엘 토펜
Hellenes: Campaigns of the Peloponnesian War (GMT Games) is 2 player game on the Peloponnesian War of the Greek classical age designed by Craig Besinque (EuroFront series). Based on a variant of the Hammer of the Scots/Liberty system, Hellenes features good historical flavor, fast play, and lots of options for both players.
One player plays Sparta, the dominant land power of the era; the other plays Athens, the dominant sea power. Each side also seeks the allegiance of minor Greek city-states and barbarian tribes: some that persevere and others that come and go. Revolts, sieges, leaders, wintering, and civic discord all play important roles.
The object of the game is to erode enemy prestige to the point of Surrender by capturing cities, winning battles, and devastating enemy territory with raids. Walled cities are very strong in defense, leaving Siege as a common method of reduction. But if a Siege is broken by a relieving force, the lost battle reduces the besieger's prestige!
The map depicts Ancient Greece in the Aegean area, including the Peloponnese, continental Greece, Macedonia, Thrace and Ionia. A separate area on the map contains Sicily. Units include fleets, cavalry, archers, infantry and hoplites. Cards drive military actions and special events. Each card has both an Action value and an Event, and can be played for either purpose but not both. Actions include unit buildup, adding new units and group movement. Events include leader change, plague, barbarian uprisings, revolts, civil unrest, etc.
Hellenes includes 4 scenarios: The 431 BC Campaign (10 turns), The Sicily Campaign (5 turns), The 415 BC Campaign (12 turns), and The 413 BC Campaign (10 turns). Each one plays in about 3-6 hours.
Designer: Craig Besinque
Developer: Joel Toppen
One player plays Sparta, the dominant land power of the era; the other plays Athens, the dominant sea power. Each side also seeks the allegiance of minor Greek city-states and barbarian tribes: some that persevere and others that come and go. Revolts, sieges, leaders, wintering, and civic discord all play important roles.
The object of the game is to erode enemy prestige to the point of Surrender by capturing cities, winning battles, and devastating enemy territory with raids. Walled cities are very strong in defense, leaving Siege as a common method of reduction. But if a Siege is broken by a relieving force, the lost battle reduces the besieger's prestige!
The map depicts Ancient Greece in the Aegean area, including the Peloponnese, continental Greece, Macedonia, Thrace and Ionia. A separate area on the map contains Sicily. Units include fleets, cavalry, archers, infantry and hoplites. Cards drive military actions and special events. Each card has both an Action value and an Event, and can be played for either purpose but not both. Actions include unit buildup, adding new units and group movement. Events include leader change, plague, barbarian uprisings, revolts, civil unrest, etc.
Hellenes includes 4 scenarios: The 431 BC Campaign (10 turns), The Sicily Campaign (5 turns), The 415 BC Campaign (12 turns), and The 413 BC Campaign (10 turns). Each one plays in about 3-6 hours.
Designer: Craig Besinque
Developer: Joel Toppen
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
457
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18